X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביום שלישי תבחר העבודה מי ישמש כיושב-ראשה - אהוד ברק או עמי אילון למחרת הבחירות לנשיאות לקראת סוף השבוע יתחיל אולמרט את סבב המינויים בממשלה
▪  ▪  ▪
אילון וברק

דריכות במערכת הפוליטית עם פתיחתו של השבוע הרצוף הכרעות גורליות שיקבעו את המשך דרכה של הממשלה והקואליציה. ביום שלישי יתקיים הסיבוב השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה. למחרת, הבחירות לנשיאות. בסוף השבוע, תחילת סבב השינויים בממשלה.
שבוע של בחירות: הפריימריז לראשות מפלגת העבודה יתקיימו ביום שלישי. מתפקדי המפלגה, שרק לפני שבוע וחצי פקדו את הקלפיות בסיבוב הראשון, יאלצו לשוב אליהם פעם נוספת על-מנת לבחור בין המועמדים שעלו לסיבוב השני: עמי אילון ואהוד ברק.
במערכת הפוליטית כולה שוררת דריכות לקראת הבחירות הגורליות בעבודה, זאת משום שזהות היו"ר שייבחר עשויה להשפיע על גורל הממשלה. במסיבת עיתונאים שקיים אהוד ברק השבוע יחד עם ח"כ אופיר פינס, התחייב ברק לפרוש מהממשלה במידה שראש הממשלה אהוד אולמרט לא ייקח אחריות על מחדלי מלחמת לבנון ויתפטר. ברק אף ציין מועד לפקיעת האולטימאטום: יום הגשת הדוח הסופי של ועדת וינוגרד. עד למועד זה, צפוי ברק להיכנס לממשלתו של אולמרט ולכהן בה כשר הביטחון.
עמי אילון עדיין לא הציג את החלטתו בנושא הפרישה מהממשלה אם ייבחר לראשות העבודה. הערכה היא כי גם הוא ייכנס לממשלה וייטול לעצמו את תפקיד שר הביטחון. אילון גם צפוי לדרוש עבור שותפו, ח"כ אבישי ברוורמן, תיק כלכלי בכיר, וכן תפקיד חילופי לעמיר פרץ שחבר אליו. גם אילון צפוי להודיע על אולטימטום זה או אחר לאולמרט כפי שהתחייב לפני הסיבוב הראשון.
פרס, ריבלין או אביטל
שעות ספורות לאחר שייוודעו תוצאות הבחירות לראשות העבודה, יגיעו חברי הכנסת לבחור את נשיא מדינת ישראל הבא. הח"כים ייבחרו אחד מבין שלושת המועמדים: קולט אביטל, רובי ריבלין ושמעון פרס. הנשיא שייבחר יתפטר מהכנסת וייכנס לתפקידו בעוד כחודש.
במערכת הפוליטית רואים בבחירות לנשיאות כמבחן חשוב עבור ראש הממשלה ומפלגת השלטון, קדימה. אולמרט התגייס בכל כוחו בתקופה האחרונה להביא לניצחונו של המשנה לראש הממשלה, ובמידה שלא ייבחר, גורמים רבים יראו בכך כישלון אישי של אולמרט. ביום חמישי בלילה הודיעה מועצת חכמי התורה של שס כי כל 12 חברי הכנסת של התנועה יצביעו לפרס, מה שמגביר את סיכוייו לנצח הפעם בהתמודדות.
במידה ששמעון פרס ינצח, מי שיכנס במקומו לכנסת הוא האלוף במיל. יצחק בן-ישראל. במידה שלא ירצה להיכנס הבא בתור הינו מנכ"ל המפלגה יוחנן פלסנר. לאחרונה דיווח ח"כ זאב אלקין כי פלסנר איים עליו לאחר שהודיע כי הוא מתכוון לתמוך בריבלין ולא במועמד המפלגה, פרס.
אם ריבלין ינצח, יכנס במקומו לכנסת ח"כ לשעבר דניאל בנלולו. במידה שיקרה הלא יאמן ומי שתנצח תהיה קולט אביטל, יכנס במקומה לכנסת שכיב שנאן.
סבב תיקים בממשלה
אבל אלה לא השינויים היחידים להם צפויה להיכנס המערכת הפוליטית בזמן הקרוב. במהלך סוף השבוע יתחיל ראש הממשלה את סבב התיקים בממשלה, שיהיה נגזרת של המנצח בעבודה והנשיא שייבחר. אם יהיה זה פרס שינצח, יבחר אולמרט משנה לראש הממשלה חדש. שר הביטחון עמיר פרץ צפוי לפנות את מקומו במשרד הביטחון לטובת המועמד שייבחר. גם משרד האוצר עדיין לא מאויש, וטרם הוחלט האם יעבור למפלגת העבודה או יישאר בקדימה.
עדיין לא ברור כיצד ינהגו המועמדים לראשות העבודה לאחר שינצחו עם השרים המכהנים. כך למשל לא ברור האם ברק יוציא מהממשלה את השרים יולי תמיר וראלב מג'אדלה, כמו שלא ברור מה יעשה אילון עם בן-אליעזר, הרצוג ושמחון.

תאריך:  09/06/2007   |   עודכן:  10/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היום מתחיל שבוע פוליטי מכריע
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
במידה ש' או אם
מדריך לעברית  |  10/06/07 01:09
2
משפחת יוסף מבקשת:אל תצביעו ברק
רק אמת  |  10/06/07 01:45
3
אין להבין את הר יוסף עובדיה...
יה-חביבי....  |  10/06/07 06:47
4
ברק + פואד = אולמרט +הירשנזון  ל"ת
מושחתים נמאסתם  |  10/06/07 08:26
5
הערבים ממשיכים להצביע ברק
שושפרידמן  |  10/06/07 09:58
6
איילון רע ליהדות גרוע מברק
yeshurun  |  11/06/07 02:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ח"כ אופיר פינס ממשיך במאבקו בשר המשפטים דניאל פרידמן ובכוונה להדיח את היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז    לדבריו, "על פרידמן להסביר מה כל כך רע בכהונתו של מזוז"
הילה רפופורט
חברי מועצת העיר פילדלפיה אישרו החלטה המכריזה על פילדלפיה כ"עיר התומכת בזכותה של האישה להפיל"    מדובר בהחלטה הצהרתית בלבד, חסרת משמעות מבחינה אופרטיבית
יופ ציוני
הנבחרת הצעירה עומדת בפני רגע היסטורי, שתפגוש מחר את נבחרת הולנד במשחק הפתיחה של יורו 2007. קינן ואלמדון יפתחו
מוטי אקסמיט
שלושה בני אדם נהרגו ו-110 נפצעו ב-67 תאונות דרכים שאירעו בכבישי הארץ ביממה האחרונה    מהמוקד הארצי של מד"א נמסר כי מצבם של חמישה מהפצועים בינוני ושל היתר קל
הילה רפופורט
עיתון לבנוני טוען כי מצרים סיכלה ניסיון ישראלי להאזנות סתר לדיונים בין פתח לחמאס ולגורמים מצרים, שנערכו בקהיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il