X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים מזהירים כי אמהות לילדים צעירים המרגישות כי הן חסרות תמיכה רגשית נמצאות בסיכון גבוה יותר לבעיות בריאות מנטליות בהשוואה לנשים החשות כי הן זוכות לתמיכה מספקת
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]
אין מנוחה לאמהות!
יפעת גדות
משמעות הזמן הפנוי בחייהם של גברים ונשים שונה למדי * זמן פנוי, במיוחד לנשים נשואות ואמהות, עדיין משולב עם פעילויות ומשימות אחרות, והתוצאה היא שנשים משלמות "קנס משפחתי"
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
האם את יכולה לדחות את האמהות?

אמהות לילדים צעירים המרגישות כי הן חסרות תמיכה רגשית או שאינן מקבלות עזרה בטיפול בילדים נמצאות בסיכון גבוה יותר מפי שלושה לבעיות בריאות מנטליות בהשוואה לנשים החשות כי הן זוכות לתמיכה מספקת, אלו הממצאים העולים ממחקר חדש.
יותר משליש מבין 1,747 אמהות שלקחו חלק במחקר דיווחו על גורם מלחיץ אחד לפחות הקשור בהורות שהעלה את הסיכון לבעיות בריאות מנטליות. במידה וגורמים מלחיצים הקשורים להורות כמו אלו שנבדקו במחקר יקבלו את תשומת הלב הנדרשת, יידרשו שינויים במערכת התמיכה הקהילתית ושיפורים במדיניות החברתית הרלוונטית, כתבו החוקרים.
ידוע כי אמהות לילדים קטנים מתמודדות עם סיכון ניכר לבעיות בריאות מנטליות ולבריאותן המנטלית השפעה חזקה על בריאות הילד והתפתחותו.
החוקרים ביצעו את המחקר כדי לקבוע כיצד גורמים מלחיצים מסויימים הקשורים להורות עשויים להשפיע על הבריאות המנטלית של האמהות והאם גורמים מלחיצים אלו קשורים לגורמים פיננסיים וחברתיים.
האמהות, לילדים בני 4 עד 35 חודשים, מילאו שאלונים שהכילו 5 שאלות שמטרתן להעריך את הבריאות המנטלית הכללית.

האמהות - זקוקות לעזרה

נשים שדיווחו על תחושות של חוסר תמיכה רגשית (לא היה להן אף אחד להישען עליו כדי לזכות בעזרה רגשית הקשורה להורות) ייצגו קרוב ל-14% מסה"כ המדגם ונטו פי 3.4 פעמים לדווח על בריאות מנטלית לקויה.
כ-12% מהאמהות שאמרו כי היו חסרות את התמיכה התפקודית בטיפול בילדיהן (לא עמד לרשותן אף אחד שיכל לטפל בילדים כשנזקקו להפסקה) היו בסיכון גבוה פי 2.2 לבריאות מנטלית לקויה.
כאשר נשאלו לגבי הזמן שבילו עם הילד, 37.2% מהאמהות אמרו כי בילו זמן מועט מדי, 11% אמרו כי בילו זמן רב מדי, ו-51.6% אמרו כי כמות הזמן שבילו עם ילדיהם היתה מספיקה. בעוד שאמהות שאמרו כי בילו זמן מועט מדי עם הילד היו בסיכון מעט יותר גבוה לבריאות מנטלית לקויה, אלו שאמרו כי בילו זמן רב מדי היו בסיכון גבוה פי 3.5 פעמים לבעיות בריאות מנטליות.
בסה"כ, אמהות שדיווחו על גורם מלחיץ אחד הקשור להורות הכפילו את הסיכון שלהם פי שלושה לבריאות מנטלית לקויה, בעוד שני גורמים מלחיצים או יותר העלו את הסיכון כמעט פי 12.
שיפור המדיניות של חופשות לידה ודאגה לטיפול איכותי במעונות לילד כך שיהיו זמינים ובמסגרת האפשרויות הכספיות יכולים לעזור להקל על הלחצים על הורים כמו אלו שזוהו במחקר הנוכחי, סיכמו החוקרים. הם קראו למחקר נוסף שיחקור כיצד לחץ כזה משפיע על בריאותם הנפשית של האבות.

החוקרים - מאוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס.
ממצאי המחקר פורסמו בעיתון האמריקני לבריאות הציבור.
תאריך:  10/06/2007   |   עודכן:  10/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אם לחוצה - בסיכון לבעיות בריאות מנטליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
ביהמ"ש הורה לרפי גינת וחב' רשת לשלם לכתב הספורט דני לבנשטיין מעל 27 אלף שקלים על הפרת זכויות יוצרים    השופטת: ההפרה לא בזדון
מתי טוכפלד
הפשרה: יושב-ראש הוועדה ימונה על-ידי נשיא בית המשפט העליון, בהסכמת שר המשפטים    הוועדה תציע כמה מועמדים    שרי העבודה התנגדו בתוקף להצעת פרידמן
תמי לביא
השופטים של כוכב נולד שיחקו אותה, ובאופן מפתיע יצרו נבחרת מוכשרת, שונה ומרשימה    בשבוע הבא התחרות הגדולה יוצאת לדרך
אלעזר לוין
המנכ"ל-לשעבר של עסקי בוימלגרין בישראל הודיע לפני חודשיים ל-Nfc שיעמוד בראש קבוצת משקיעים מארה"ב    שניאורסון: יש לי משקיעים ב-220 מיליון דולר
מתי טוכפלד
אחרי שאהוד ברק אמר בשבוע שעבר כי לא יישב בממשלת אולמרט אחרי פרסום הדוח הסופי של וינוגרד, מבהיר היום עמי אילון כי גם הוא מתכוון לפרוש מהקואליציה    בראיון לגל"צ אמר אילון כי לא הבטיח לפרץ תפקידים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il