X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דירקטוריון לאומי החליט למנות שופט ביהמ"ש העליון (בדימ.), שיבדוק את כל ההבטים הכרוכים בתביעות החברה לאיתור ולהשבה של נכסי נספי השואה כלפי הבנק לאומי יעביר לחברה סכום של 20 מיליון שקלים ח"כ אביטל: "התנהלות שערורייתית"
▪  ▪  ▪

דירקטוריון בנק לאומי החליט בסוף השבוע למנות כבודק חיצוני, שופט מביהמ"ש העליון (בדימ.), שיבדוק את כל ההבטים המשפטיים והחשבונאיים הכרוכים בתביעות של החברה לאיתור ולהשבה של נכסי נספי השואה, כלפי הבנק. הבנק יעמיד לרשות השופט (בדימ.) את כל האמצעים, על-מנת שיהא בידו להשלים את בדיקתו בהקדם, להגיש את מסקנותיו ולהמליץ את המלצותיו.
עמדת בנק לאומי היא שאין הבנק מחזיק בכספים או ברכוש כלשהם של נספי שואה. הבנק העביר לממונה הבריטי על נכסי האויב, לממונה הישראלי על רכוש האויב ולאפוטרופוס הכללי של מדינת ישראל, את כל שהיה בחשבונות שנטען לגביהם שהינם של נספי שואה. במהלך התקופות הרלוונטיות, הבנק שילם לניצולים או ליורשים של נספי שואה כספים ששוחררו על-ידי הממונים.
מהדירקטוריון נמסר כי למיטב ידיעתם, למרות שאין בידי הבנק חשבונות או נכסים, וכל חבותו הנטענת נובעת משערוך רעיוני של חשבונות שאינם בידיו ושהועברו לפני עשרות שנים, הרי שאם יימצאו חשבונות או נכסים כאלה הם יועברו, כולל השערוך המתחייב, לידי היורשים או החברה.
על אף האמור, החליט הדירקטוריון, לטענתו - מתוך רגישות ציבורית וכמחווה של רצון טוב, להעביר לחברה סכום של 20 מיליון שקלים, כדי שניתן יהיה לעשות שימוש בסכום זה לשם תשלום כספים ליורשי הנספים, בהתאם להוראות החוק ועל-פי קריטריונים ראויים אשר ייקבעו על-ידי החברה.
מראש הובהר, כי אם יימצא שעל הבנק להעביר סכום נמוך מהסכום שהועבר, לא ידרוש הבנק החזר כספי ויראה בכך תרומה חשובה למטרה ראויה.
ח"כ קולט אביטל אמרה כי "התנהלות בנק לאומי שערורייתית, ובהצעתו, הבנק מתעלם מהחוק". לדבריה, בנק לאומי, כמו יתר הבנקים, קיבל על עצמו פומבית את ממצאי ועדת אביטל, הקובעים כי יש ברשות הבנק חשבונות של נספי השואה. כספים אלה מגיעים בדין ליורשים ואין מדובר ב"מחווה של רצון טוב". עוד הוסיפה ח"כ אביטל, ואמרה כי "מעניינת העובדה שבעבר הבנק הציע, באמצעות מר איתן רף, סכומים גבוהים בהרבה, הן ליו"ר הכנסת, הן לשר המשפטים לשעבר יוסף (טומי) לפיד והן לפורום ניצולי השואה. הצעות אלו נדחו משום שאינן ראויות ואינן מוסריות. חבות הבנק צריכה להיקבע בהתאם לחשבונות שנמצאו ולשערוך שנקבע על-ידי ועדת מומחים, אותה מינתה הממשלה מכוח החוק.
אביטל הקימה ועמדה בראש וועדת החקירה הפרלמנטרית להשבת רכוש נספי שואה. כיום מכהנת בכנסת הנוכחית כיושבת ראש השדולה למען ניצולי השואה.

תאריך:  11/06/2007   |   עודכן:  11/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאומי ימנה שופט עליון (בדימ.) לבדיקת נכסי נספי השואה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
באיחור של 50 שנה "נזכרו"
מיכל מירושלים  |  11/06/07 10:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
140 נערות, תלמידות בבתי-ספר תיכוניים, בצפון העיר תל אביב, פוקדות את בתיהם של ישישים וישישות גלמודים, הרתוקים לבתיהם, כדי להנעים עליהם את שעותיהם הקשות ולסייע להם, במידת הצורך, בסידורים יומיומיים חיוניים, שהם מתקשים בהם
מערכת PCאון
ה-MySky הוא גאדג'ט בצורת אקדח, המסוגל לזהות כוכבים כאשר הוא מכוון לשמיים, ולספק מידע לגבי כ-30,000 כוכבים וגרמי שמיים
מערכת PCאון
בסוכנות למדע וטכנולוגיה ביפן פיתחו את ה-CB2, רובוט דמוי ילד. פתרון לזוגות חשוכי ילדים?
עידן יוסף
אפילו אם אין לשרימפ הזכר הצלחה עם בנות המין היפה במהלך מחזור נשל מסוים, הוא לא יאבד מסיכוייו להעמיד צאצאים במחזורים הבאים    המסקנה: בניגוד לדעה הרווחת - זכרים לא מוכנים תמיד להזדווג
הדר פרבר
הכלבים שלנו לא יכולים לפשוט חולצה או להחליף למכנסיים קצרים... האם לספר את הכלב? מה לעשות נגד פרעושים? כמה עצות של הסתדרות הרופאים הווטרינרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il