X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משה יעלון תקף בכינוס איכות השלטון את תרבות השלטון והתרבות הפוליטית מנה ארבעה מוקדי כוח חסרי אחריות: בעלי ההון, התקשורת, הספינולוגים ובית המשפט העליון
▪  ▪  ▪
[צילום: אבנר ירון]

"השחיתות מדירה מעיני שינה יותר מהפצצה האירנית. אני מאמין שעל האיום האירני נוכל להתגבר, השחיתות היא איום פנימי, לרוב בלתי נראה, וכל עוד אין חושפים אותה היא עלולה להתפשט כסרטן, שעלול אף להרוג את הגוף". דברים אלו אמר (ב', 11.6.07) הרמטכ"ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, בהרצאת הפתיחה של כינוס ירושלים השני לאיכות השלטון בישראל, המתקיים בבנייני האומה בירושלים.
יעלון אמר כי "משבר המנהיגות בישראל נובע מכשלונות מוסריים ומקצועיים של ההנהגה המדינית, ובמלחמת לבנון השנייה - גם של ההנהגה הצבאית". הוא ציין, כי בשלוש שנות שירותו כראש אמ"ן הספיק לכהן תחת שלושה ראשי ממשלה, שרובם לא השלימו תקופת כהונה של ארבע שנים. "אני חושב שהאחריות לכשלונם של ראשי הממשלה היא קודם כל אחריותם האישית", אמר. לדעת יעלון, "תרבות השלטון והתרבות הפוליטית הושחתו באופן שאינו תורם להצלחת המנהיגים, ואף תורם לכשלונם".
"כשמנהיגים מזלזלים בשלטון החוק ורואים בו מוצר-מדף; רוצים - משתמשים בו, לא רוצים - לא משתמשים, אל ייפלא הדבר שהתוצאה היא: איש הישר בעיניו יעשה".
ארבעה מוקדי כוח חסרי אחריות
עוד אמר רא"ל (מיל.) יעלון כי החלל הריק, שהותירה אחריה החולשה המתמשכת והמחמירה של הרשות המבצעת והמחוקקת, איפשר עלייה של מוקדי כוח חדשים "שקיבלו סמכות בלא שתהיה עליהם גם אחריות. יעלון מנה ארבעה מוקדי כוח כאלה. אחד מהם הוא בעלי הון, שחלקם אינם חיים בארץ, ומנסים להשפיע באמצעות קניית השלטון והתקשורת בכסף. "זהו הקשר בין הון, שלטון ועיתון".
מוקד שני אותו מנה הוא התקשורת. הוא ציין כי היא גורם חשוב לדמוקרטיה, אך אם אינה מתנהלת עם אתיקה היא הופכת לסכנה לדמוקרטיה. לדבריו, יש בעיתונות איים איכותיים, אבל הסך-הכל הוא רדוד, שטחי ומניפולטיבי "כשהמדד היחיד לעיתונאי הוא רייטינג - נותר היעדר אתיקה".
עוד מוקד כוח ש"קיבל סמכות בלא שקיבל עליו אחריות" הוא יועצי התקשורת, ה"ספינולוגים". לדברי יעלון, המעבר ממעמד של יועצים למעמד של גורמים המשפיעים על קביעת המדיניות מסוכן לדמוקרטיה ולאיכות השלטון.
המוקד הרביעי אותו תקף יעלון הוא בית המשפט העליון. "אישית, יש לי אמון רב בשופטים; אין לי ספק שהם נקיי-כפיים. אך יש לי ויכוח עם האקטיביזם השיפוטי. נוצר מצב שבית המשפט העליון הפך למוקד-כוח שיש לו סמכות, אך אין לו אחריות", אמר.
את הכינוס ארגנה התנועה למען איכות השלטון בישראל.

תאריך:  11/06/2007   |   עודכן:  12/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כשהמדד רייטינג - אין אתיקה"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הכישלון המוסרי של משה יעלון
משה, עורך-דין  |  11/06/07 13:35
2
עוד לא אבדה תקוותינו ..ישר כח! ל"ת
איתן-ת"א  |  11/06/07 14:47
3
מה יש לאמר בוגי יעלון אחד....
טוהרת המידות  |  11/06/07 14:52
4
שופטי העליון -מוסר ואחריות
מרק טוין  |  11/06/07 16:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
במהלך הקיץ תארגן סלקום הופעות, מסיבות והרבה מוזיקה ישראלית    פסטיבל "ווליום כנרת" - יימשך 3 ימים    גבסו, בוסקילה ורודריגו יובילו את מסע "ווליום בדרכים"    נינט, אביב גפן והראל מויאל יקחו חלק בפסטיבל "ווליום כנרת"
מוטי אקסמיט
כך אמר הבוקר ח"כ וילן בוועדת החינוך, שהתכנסה בעקבות תחקיר Nfc לדיון דחוף בנעשה במועצת ההימורים    ח"כ אבשלום וילן (מר"צ): "כשייוודעו תוצאות החקירות ירעדו אמות הסיפים של הספורט הישראלי"
הדר פרבר
בעקבות הפסקת חשמל נאלצו הנוסעים להמתין כחצי שעה עד שחולצו
מתי טוכפלד
הלחץ בקרב שרי העבודה גובר, כאשר לא ברור מה יעשו המנצחים לשרי המחנה השני    במטה ברק מרגיעים: "הרכב השרים לא ישתנה"    במטה אילון אומרים כי בשלב הראשון לא יהיו שינויים בממשלה, אך רומזים כי "ברוורמן יהיה שר, כנראה על חשבון מישהו"
רונן ליבוביץ
נציג האופוזיציה הסורית, פריד גאדרי, אמר בוועדת החוץ והביטחון כי אין להחזיר את הגולן לסוריה תחת שלטונו של אסד    לפני הדיון פנה אליו ח"כ טיבי וטען בפניו כי הוא בוגד בארצו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il