X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפרקליטות גיבשה הסכמה עם התאחדות הכדורגל לפיה יינקטו צעדים משמעתיים נגד קבוצות שאוהדיהן יקראו קריאות גזעניות נגד ערבים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

רשויות אכיפת החוק משקיעות מאמץ במאבק נגד תופעת ההסתה לגזענות נגד הציבור הערבי, אין בכך די והתשובה אינה נמצאת דווקא במישור הפלילי. כך עולה ממכתב ששיגר (יום ב', 11.6.07) היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לח"כ חנין.
בפנייתו למזוז ביקש חנין פירוט כיצד מתמודדת מערכת אכיפת החוק לנוכח "סכנות ההסתה הגזענית נגד הציבור הערבי". חנין ביקש פירוט באשר לצעדים שננקטו נגד החשודים ברצח נהג המונית מירושלים שנרצח בשל היותו ערבי.
בתשובה מסר מזוז כי בשל החשיבות שמייחסת המערכת למאבק בהסתה הוחלט להעביר את סוגיית פתיחה בחגירה בנושא הסתה לגזענות לידיו של המשנה ליועץ המשפטי לתפקידים מיוחדים, ולא להשאירה בידי המשטרה. מזוז הוסיף כי הוגשו כתבי אישום "לא מעטים" בגין התבטאויות כגון: "אין ערבים - אין פיגועים", "מוות לערבים", "יגורשו הערבים", "אטבח אל ערב", ועוד. בחלק מהמקרים הורשעו הנאשמים, באחדים מהמקרים זוכו נאשמים ועל חלק מהזיכויים הגישה המדינה ערעורים, כתב מזוז.
התחום הפלילי "אינו חזות הכל"
עם זאת הדגיש מזוז כי התחום הפלילי "אינו חזות הכל". "מטבע הדברים מדובר בעבירות המשיקות לחופש הביטוי ולאור החשיבות העליונה של עיקרון חופש הביטוי במשטר דמוקרטי המדיניות שלנו היא לנהוג בריסון בשימוש בכלים פליליים למאבק בעבירות ביטוי". נוסף על כך, "כדי להביא להרשעה בעבירת הסתה לגזענות נדרשת התביעה להוכיח בין היתר כי דברי ההסתה נאמרו מתוך מטרה להסית לגזענות וזאת מעבר לספק סביר כנדרש בהליך פלילי. יסוד זה קשה לעיתים להוכחה".
לנוכח הקשיים הללו ציין מזוז כי החל משרד המשפטים לפעול במישורים נוספים, בין היתר, בהוספת תיקון בחוק הבטיחות, האוסר על קריאת קריאות גזעניות במהלך אירועי ספורט. "התיקון נועד להקל על הגשת כתבי אישום בגין התבטאויות גזעניות הנקראות במהלך אירועי ספורט, שכן לא נדרש כאן יסוד 'המטרה' ובמספר מקרים לאחרונה הוגשו כתבי אישום על עבירה זו בגין קריאות אלה".
המערכת לא הסתפקה בכך. לדברי מזוז הפרקליטות יזמה מפגשים עם ראשי התאחדות הכדורגל על-מנת לגבש דרכי פעולה נוספות להתמודדות עם תופעת ההסתה לגזענות במגרשים. כך למשל הוסכם על נקיטת צעדים משמעתיים נגד קבוצות שאוהדיהן יקראו קריאות גזעניות. "נושא ההסתה לגזענות מטופל על ידינו באופן יסודי תוך השקעת משאבים ראויים.. וזאת כדילשרש תופעות פסולות מעין אלה בחברה הישראלית", כתב מזוז.

תאריך:  11/06/2007   |   עודכן:  11/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הטיפול בגזענות - לא במישור הפלילי"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רק במישור הפלילי
גל חרות  |  11/06/07 20:21
2
הגנה מן הצדק
דון קישוט  |  11/06/07 23:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי אקסמיט
צעיר שלדבריו ניסה להתבודד ברמת בקע שבנגב, נעצר לאחר שניסה להעביר סמים
רונן ליבוביץ
ועדת הכלכלה אישרה את הצעת החוק הקובעת כי נושאי משרה בכירים בשירות הציבורי יעבירו לנאמנות עיוורת את תיקי ניירות הערך הפרטיים שלהם    ח"כ שלום: "אני לא מבין איך ייתכן שמשרד המשפטים שם מקלות בגלגלי הצעת החוק"
אביטל אקו
מאמן נבחרת פורטוגל, שהגיע לארץ כאורח מרכז פרס לשלום, שיבח את הנבחרת "שנמצאת במגמת שיפור" ואמר: "דרך הכדורגל אפשר להגיע להבנה אחד של השני"
אלעזר לוין
היזם מארה"ב חושף את שיטות השיווק שלו    "אני מצליח למכור 70% מהדירות תוך כדי המסיבה או מיד לאחריה"    חבס: אנחנו משווקים ללא פירסום
אלעזר לוין
מנכ"ל פולאר, דב וייס: "במוסקבה מוכרים דירות ב-46,000 דולר למ"ר, ואילו הדירות היקרות ביותר בישראל, ברחוב הירקון, עולות עד 20,000 דולר למ"ר"    חבס: נמכרו 750 מתו 1,000 דירות בפארק צמרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il