X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרת החינוך יולי תמיר הציגה בוועדת החינוך רפורמה חדשה בתשלומי הורים הכספים ייגבו על-ידי ביטוח לאומי כאשר המעמד העליון ישלם יותר
▪  ▪  ▪
תמיר. הצעה חברתית

שרת החינוך יולי תמיר, הציגה (ג', 12.6.07) בוועדת החינוך מודל לפיו תשלומי ההורים ייקבעו בחקיקה. הם ייגבו באגרת חינוך שתגבה על-ידי הביטוח הלאומי, ולא על-ידי בתי הספר כפי שנעשה היום. הגבייה תהיה בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי, מהורים לתלמידים בגילאי 18-5.
על-פי הצעתה, התשלום יהיה מדורג ומתחשב בהכנסת ההורים ובמספר ילדיהם. לדבריה, "כיום, הורה משלם תשלום זהה ללא קשר להכנסותיו, רק על-פי שלב הלימודים של ילדיו, יסודי, חטיבה ותיכון".
השרה תמיר הציגה את פריסת התשלומים הצפויים במודל החדש. "ביסודי, בעשירון העליון ישלם הורה 1,740 ש"ח לילד, ובעשירון התחתון, התשלום יהיה 284 ש"ח לילד. בחטיבת הביניים, בעשירון העליון ישלם הורה 2,868 ש"ח לילד, ובעשירון התחתון, 284 ש"ח. בחטיבה העליונה, ישלם הורה החבר בעשירון העליון 3,147 ש"ח לילד, ובעשירון התחתון, 248 ש"ח. התשלום ייגבה בתשלומים מדי חודש. בדרך זו, נעמיק את הגבייה, משום שזו תעשה על-ידי הביטוח הלאומי".
מנכ"ל המועצה הלאומית לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, תמך בהצעת השרה. "הצעת השרה היא מהפיכה ויש לתמוך בה. הלוואי שהוועדה תוכל לאמץ בחקיקה את דוח לנגרמן, אך מכיוון שזה לא ישים, יש לקבל את הצעת השרה. בל נכשיל את הטוב כי איננו מצוין. אם ההצעה תתקבל, חייב להיות בה סעיף האוסר גביית אגורה אחת נוספת מההורים".
אולם, יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד) הביע התנגדות להצעתה. לדבריו, "יש פה יצירתיות וכיוון טוב יותר מהמצב הקיים כיום. עם זאת, קשה לי לקבל את שיטת ההפוך על הפוך, כלומר יצירת מנגנון על דבר שלא אמור להתקיים מלכתחילה. המדינה היא שצריכה לתת חינוך חינם לילדיה. למה לא ללכת בדרך הישרה, הפשוטה והצודקת, ולממש את מסקנות דוח לנגרמן, שקבע העלאה של 2 פרומיל בביטוח הלאומי, מכל האזרחים, ובכך לבטל לגמרי את תשלומי ההורים? הצעת השרה גובה מס מההורים".
ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), טען כי "הצעת השרה קובעת בחוק שהורים ישלמו עבור חינוך חינם. בעשירונים התחתונים יש יותר ילדים, וכך ייגבה מהם מחיר גבוה. אני מזהיר שהצעת השרה אינה מעשית, כי המעסיקים יצטרכו לגבות אותו, ולשם כך יצטרכו פרטים אישיים רבים מהעובדים וזהו דבר בעייתי. אני מציע לאמץ את דוח לנגרמן".
ח"כ רונית תירוש (קדימה) דווקא בירכה על המודל שהציגה השרה. "אני מברכת על הרעיון, שהוא גבייה פרוגרסיבית אם כי יש לקבוע בחקיקה שהורים חייבים לשלם עבור שירות האמור להינתן חינם, הוא פגיעה בקודש הקודשים".

תאריך:  12/06/2007   |   עודכן:  12/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמיר: "תשלומי ההורים ייקבעו בחקיקה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הנה בא עוד אסון. לא לומדים. ל"ת
ימא"י  |  12/06/07 16:48
2
וכמה כסף יגיע בפועל לבתי הספר?
א.ה.  |  12/06/07 17:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
יוסי יהודה מונה לממלא-מקום סמנכ"ל למינהל ומשאבי אנוש ברשות המיסים
יפעת גדות
פרופ' אורי צ'שנובסקי מאוניברסיטת תל אביב ופרופ' דן תופיק ממכון ויצמן נבחרו כחתני פרס ויצמן למדעים מדויקים לשנת תשס"ז, 2007
אלעזר לוין
אפריקה מכרה דירה לדוגמא בר"ג ב-350 אלף דולר
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיקוח על עמלות הבנקים    מוקדם יותר הוטחה ביקורת מצד הבנקים על מסקנות דוח הביניים של הוועדה הפרלמנטרית לבדיקת העמלות    בתגובה, אמר ח"כ כחלון: "הבנקים מהווים חלק חשוב במשק ולאף אחד אין כוונה לפגוע בהם"
אלעזר לוין
רכשה בניין משרדים בבנייה בקרקוב ב-162 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il