X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התפתחות דרמטית לאחר עימותים קשים ברצועה ובגדה יו"ר הרשות הפלשתינית הודיע על פיזור ממשלת האחדות ונטל לידיו את כל הסמכויות הביצועיות
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) הודיע כי הוא מפטר את ראש ממשלת האחדות, איסמעיל הנייה, ומפרק את הממשלה הפלשתינית כולה. בכך נוטל הנשיא הפלשתיני את כל הסמכויות לידיו ומכריז על ארגון החמאס כארגון בלתי לגיטימי ברשות. בנוסף, הכריז אבו מאזן על מצב חירום לאומי ועל הקמת ממשלת חירום עד להודעה חדשה.
בהודעתו של אבו מאזן נמסר, כי בתוקף תפקידו כראש וועד הפועל של אש"ף, הוא מודיע "על מצב חירום בכל שטחי הרשות נוכח המלחמה הפושעת בעזה, השתלטות החמאס על המטות, ההפיכה הצבאית והמרד המזוין. כל אלה הם חריגה מהחוק הפלשתיני". את ההודעה מסר המזכיר הכללי של הנשיאות הפלשתינית, טייב עבד אל-רחים.
בהודעת הנשיא הפלשתיני נמסר כי אבו מאזן השקיע "מאמצים עילאיים לשמר את האחדות הפלשתינית, למרות כל הקשיים. עם זאת, לאור הפגיעה שנראתה בימים האחרונים במנגנוני הביטחון הרשמיים ומוסדות הרשות, הוחלט על צעדים אלה". עוד הוסיף עבד אל-רחים כי אבו מאזן "נחוש לחזור לעם הפלשתיני לבחירות".

דובר החמאס: "ההחלטה נוגדת את החוק"

סלאח אל-ברדוויל, דובר סיעת החמאס במועצה המחוקקת הפלשתינית, אמר כי ההחלטה על פירוק הממשלה היא "החלטה הנוגדת את החוק, החלטה נמהרת ופזיזה, שבאה ללא המחשבה האימפולסיבית של אבו מאזן".
סוכנויות הידיעות דיווחו, כי מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, טילפנה לנשיא הפלשתיני, והביעה את תמיכתה בו בעקבות ההסלמה הביטחונית ברשות. דובר מחלקת המדינה, שון מקורמק, הוסיף כי ארצות הברית תשקול להציב ברצועת עזה כוח שיטור רב-לאומי, אך ציין כי צפוי קושי בגיוס חיילים למשימה.
מוקדם יותר הודיע אבו מאזן לנציגי הקוורטט, לארצות הברית ולמלך ירדן, כי בכוונתו לפרק את ממשלת האחדות ברשות. בנוסף, אבו מאזן מתכוון לקרוא לפריסת כוחות רב-לאומיים ברצועה, בניסיון להכניע את חמושי החמאס. עוד שוקל הנשיא הפלשתיני להציב מועמד עצמאי שיחליף את ראש הממשלה הנייה.
בצהריים המליץ הוועד הפועל של אש"ף לאבו מאזן לפזר את ממשלת האחדות הפלשתינית ולהכריז מצב חירום בשטחי הרשות. פיזור הממשלה יביא להקמת ממשלת חירום, אלא שעל-פי החוקה הפלשתינית, תכהן ממשלת חירום למשך חודש בלבד, ולאחר מכן תוקם ממשלה חדשה. ההערכה היא, כי הרשות צועדת למשבר חוקתי-פוליטי חריף ביותר.

חמאס השלים את כיבוש עזה

חמאס השלים מהלך כיבושה של הרצועה. הארגון מכנה את הפעולה בשם "השחרור השני": השחרור הראשון הוא מהלך ההינתקות על-ידי ישראל, ואילו ה"שחרור השני" הוא כיבוש הרצועה מידי פתח. דגלי חמאס הונפו על מפקדת הביטחון המסכל בעזה, ובכך קרסו מאחזי פתח כולם. מבצע חמאס הוא מהלך מהיר ביותר, ומעיד על עוצמתה של חמאס, חימוש אנשיה ואימונים יוצאי דופן. השילוב בין מהלכים צבאיים למדיניים מעיד על יכולת גבוהה של הארגון לתכנן מהלכים אסטרטגיים.
חמאס מתנגד להצבת כוחות בינלאומיים בגבול מצרים, שכן מדובר ב"כיבוש מסוג אחר". מקורות פלשתינים מתחו ביקורת חריפה על אבו מאזן נוכח תגובותיו הרפות והאיטיות. החששש הכבד הוא כי חמאס יתפנה עתה לכבוש את הגדה מידי פתח. גורמים פלשתינים ציינו נוכח אפשרות זאת את נוכחות צה"ל בקרבת מרכזי הערים בגדה כ"חומת המגן" של פתח מפני חמאס.

"דחלאן ישלם מחיר המחדל"

כעס רב בפתח על המחדל הביטחוני שהביא לנפילת הרצועה בידי חמאס. האצבע המאשימה כבר מופנית כלפי מחמד דחלאן, מנהיג פתח ברצועה, מפקד הביטחון המסכל ומנהיג השטח הבולט ביותר כיום בפתח.
בגדה מביעים שאט נפש מתפקודו ומהעובדה שאיננו מצליח לפקד על אנשיו. דחלאן, אגב, שהה עד הבוקר בחו"ל בשל כאבי גב וצוואר.

פעילי פתח בורחים למצרים

קרוב ל-100 חמושים מהפתח חצו את הגבול והגיעו למצרים נוכח כיבוש החמאס ברצועת עזה. סוכנות הידיעות AP מסרה מפי מוחמד באדר, מפקד משטרת אל-עריש, כי החמושים התקבלו על-ידי גורמים רשמיים במצרים.
לדבריו, אנשי הפתח שחצו את הגבול צפוים להישאר במחנה פליטים ברפיח. מוקדם יותר היום חצו את הגבול כ-200 פלשתינים נוספים, בהם נשים וילדים, בציפיה למצוא מקום בטוח בצד המצרי.

תאריך:  14/06/2007   |   עודכן:  15/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבו מאזן הכריז על מצב חירום; החמאס שולט בעזה; הפתח בגדה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כמה שזה סמלי........
סמלי  |  14/06/07 21:50
2
הפרסומות שלכם מקשים לקריאה!!!! ל"ת
עובר אורח  |  14/06/07 22:18
3
אלה שכנינו,שמנהיגם קיבל נובל.
תושב יהודיסטן  |  15/06/07 02:08
4
מדיניות ההינתקות
תודה לשרון וויסגל  |  15/06/07 05:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
מזוז ושנדר הנחו להטיל עיצום כספי על ח"כ אמסלם    זאת, לאחר שאמסלם עבר במסלול הירוק בנתב"ג עם סכום של כ-40 אלף דולר במזומן, עליהם לא הצהיר
אריאל שמידברג
דני מצליח מונה למנכ"ל זמני ברשות לעסקים קטנים ובינוניים    יכהן בתפקיד במשך שלושה חודשים
עידן יוסף
בניגוד לציפיותיהם של אנשי אולמרט, ימשיך שנדר לכהן בתפקידו עד למציאת מחליף    בזמן זה יוכל להשלים את החקירה בפרשת לאומי בה מעורב ראש הממשלה
מחלקה ראשונה
החברה מדווחת על הזמנה של 4 מיליון שקל
אריאל שמידברג
מזכ"ל האו"ם ונשיא אוסטריה לשעבר הלך לעולמו    מינויו לנשיא לווה בשערוריה בעקבות עברו הנאצי ומידע על שירותו בצבא הרייך השלישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il