X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש ממשלת החירום הפלשתינית המיועד, סלאם פיאד, השלים את הרכבת ממשלתו החמאס אינו מכיר בממשלה על-פי ההערכות, ארה"ב תסיר החרם מהרשות
▪  ▪  ▪
השלים את הרכבת ממשלת החירום. פיאד [צילום: AP]

יועציו של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן הודיעו (שבת, 16.6.07) כי ראש ממשלת החירום הפלשתינית המיועד, סלאם פיאד, השלים את הרכבת ממשלתו. הרכב הממשלה יובא לאישורו של אבו מאזן, ומייד לאחר אישורו, ממשלת החירום תושבע. החמאס אינו מכיר בממשלה. ישראל התירה לבכירים בפתח לעבור מהרצועה לגזה.
מוקדם יותר הודיע קונסול ארה"ב בירושלים ג'ייקוב וולס, לאבו מאזן כי ארצו תחדש את הסיוע הכלכלי לפלשתינים אם תוקם ממשלת חירום ללא החמאס. הקונסול מסר כי הקוורטט (הרביעייה הבינלאומית בה חברות ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם) תפרסם בשבוע הקרוב הודעה בנושא. עוד נמסר כי ארה"ב תעביר סכומי כסף נכבדים לרשות. הסיוע הכלכלי בוטל בעקבות עליית החמאס לשלטון בתחילת 2006.
יועצו של אבו מאזן, יאסר עבד-רבו, דחה דיווחים על אפשרות של פגישה בין אבו מאזן לראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל. לדבריו, "פתח לא ידבר עם רוצחים שביצעו הוצאות להורג ברחובות עזה". בראיון לעיתון הצרפתי "לה-פיגארו", אמר ראש הממשלה הפלשתיני המודח איסמעיל הנייה מהחמאס, כי "החמאס אינו מתכנן הקמת מדינה פלשתינית נפרדת ברצועת עזה. עזה היא של העם הפלשתיני כולו ואינה בבעלות החמאס בלבד". לדבריו, "אנו מתנערים מהמחשבה ליצור הפרדה בין האדמות הפלשתיניות בירושלים, בגדה המערבית ובעזה. אי אפשר להפריד בין האדמות".
מעשי הביזה ברצועת עזה הגיעו בשעות הצהריים לשיאם כאשר אפילו ביתו של הראיס לשעבר יאסר ערפאת נבזז. סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי השתלטות החמאס על עזה הביאה לרגיעה יחסית בקרבות בין הפלגים. עם זאת הירי פינה מקומו לאווירת אנרכיה שעיקרה מעשי ביזה המוניים ברחובות. עשרות פלשתינים פרצו לביתו של ערפאת בעזה ולקחו ממנו רהיטים וחפצים אישיים שהיו שייכים לערפאת. ביתו של ערפאת אינו בשימוש מאז שנת 2001, אז אסרה ישראל את יציאת ערפאת מהגדה והוא נשאר להתגורר במוקטעה.
חמאס ממשיך לאיים
בחמאס מאיימים לנקום על חטיפת 150 מאנשי הארגון במהלך התקפות הפתח בגדה. מאות פלשתינים הגיעו למעבר ארז שבצפון רצועת עזה בניסיון להימלט מהרצועה לעבר שטח ישראל. החמאס הקים מחסומים בעזה כדי למנוע בריחת בכירים בפתח. פלשתינים החלו בוזזים עמדות משטרה מהצד הפלשתיני של המעבר. חיילי צה"ל נאלצו לירות באוויר כדי למנוע מההמון מלהתקרב.
רשת הטלוויזיה של החמאס, "אל-אקצה", כי הנייה מינה מפקדים חדשים, אנשי חמאס, למנגנוני הביטחון הפלשתינים בעזה. טרם השתלטות החמאס על עזה היו מנגנונים אלה בידי תנועת הפתח.
מאות חמושים מאנשי הפתח פרצו לבניין הפרלמנט ברמאללה, הנשלט בידי החמאס. החמושים ניסו לחטוף את סגן יו"ר הפרלמנט חסן חרישה ממקורבי החמאס. חמושים הצליחו להשיג שליטה בבניין מועצת העיר שכם ובמוסדות חמאס נוספים בעיר.

"פתח יזמה מבצע טיהור בגדה"

חמאס מאשים, כי פתח פתחה במבצע טיהור הגדה מ"כל גורם חמאסי". בחמאס טענו כי "הזרם המהפכני בפתח, בהנהגת אבו מאזן, מטהר את הגדה מכל מי שהוא פעיל חמאס, מקורב אליו, או תומך בו, לרבות אנשי מוסדות עממיים ומועצות מוניציפאליות".
"מבצע הטיהור כולל מעצרים וחטיפות של פקידי עיריות וחברי מועצות, המזוהים עם חמאס", אמר איש חמאס בגדה. "אנשי חמאס בעיריות ביתא ושכם ופעילים במוסד צפא בשכם נחטפו או נעצרו", אמר.
עוד טענו אנשי חמאס כי עד לשעות הערב אמש (שישי) נרשמו 205 מקרי תקיפה נגד אנשיו, משרדים נפרצו ותכולתם הושמדה. לדיבריהם, אנשי הפתח תקפו מסגדים וספריות ומנעו מתפללים מהגעה למסגדים אחרים תוך פגיעה בקודשי האיסלאם.

תאריך:  16/06/2007   |   עודכן:  17/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סלאם פיאד השלים הקמת ממשלת החירום
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סאיב עריקאת חייב לסתום ת'פה
קוסם  |  16/06/07 17:34
2
הליגה הערבית אשמה בכל המצב !
אברום  |  16/06/07 17:53
3
אולמרט טס לארה"ב שתלחוץ למחוות
איבד שליטה במצב  |  16/06/07 20:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יהונתן דחוח-הלוי
סאיב עריקאת, ממקורבי אבו מאזן, מאשים את החמאס בפגיעה קשה באינטרס הלאומי הפלשתיני ובהחזרת הבעיה הפלשתינית 50 שנה לאחור    "כאשר אבק המאבק ישקע אנו נבין את גודל הטרגדיה האמיתית שקרתה לעם הפלשתיני"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il