X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: AP]
למרות שארצות הברית תחדש הסיוע ברגע שימנה אבו-מאזן ממשלה ללא חמאס, אך הכסף ככל הנראה לא יגיע לעזה הנשלטת כעת בכוח זרוע החמאס אבי דיכטר: ישראל לא תאפשר אסון הומניטרי
▪  ▪  ▪

דיפלומט אמריקני אמר (שבת) כי הוא צופה את הסרת האמברגו ברגע שיו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, ימנה את הממשלה ללא הקיצונים האיסלאמים. אך הכסף ככל הנראה לא יגיע לעזה, בתקופה שהיא נשלטת על-ידי החמאס ומבודדת מהעולם.
הממשלה החדשה תושבע הבוקר בגדה המערבית, שם תפסו כוחות הפתח את השליטה בכל משרדי הממשלה - שלושה ימים לאחר שתפס החמאס שליטה בעזה.
סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי אבו-מאזן הוציא צו חדש, המבטל חוק הדורש שהממשלה החדשה תאושר על-ידי הפרלמט, אשר נשלט על-ידי החמאס. דובר החמאס, סמי אבו-זוהרי, אמר כי הצו אינו חוקי. "זה מסלים את המשבר, והיושב-ראש הוא האחראי לכל התוצאות של ההתפתחויות הללו", אמר.
הזדמנויות חדשות לשלום
בתוך כך אמר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי הממשלה הפלשתינית החדשה תיצור "הזדמנויות חדשות" לתהליך השלום. אולמרט אמר עוד כי בריתו של אבו-מאזן עם החמאס גרמה לשלום להיות כמעט בלתי אפשרי. "יש לנו הזדמנות חדשה... שלא הייתה לנו במשך זמן רב", דברי אולמרט זמן קצר לפני שהמריא מטוסו לפגישה בבית הלבן. "המצב השתנה, מה שמאפשר לפעולה דיפלומטית... ממשלה שאינה חמאס היא שותפה".
בעזה חוששים התושבים ממחסור במזון, דלק ומוצרים אחרים כשהמעברים סגורים לישראל ולמצרים. מאות עזתים מיהרו להגיע לגבול עם ישראל ולנסות להימלט משלטון החמאס, אך מצאו את השערים נעולים. צה"ל ירה יריות אזהרה.
גורמים בכירים בפתח, שנמלטו לעזה, הגיעו לגדה המערבית. ראש הטלוויזיה הפלשתינית אמר כי זחל מרחק רב כדי להימלט מהירי בגבול עזה-ישראל. "חמאס תמיר שמו אותי למטרה. פעם הם ירו לעברי... ופרסמו באתר האינטרנט שלהם שאני משדר (דברי) הסתה", אמר עבדל סלאם אבו נאדה. לאחרונה, קיבל הודעה אנונימית בטלפון הסלולרי שלו ובה נאמר: "העונש שלך מגיע".
איסמעיל הנייה, שהתעלם מהצו של אבו-מאזן המורה על הפסקת כהונתו כראש הממשלה, החליף את מפקדי הפתח באנשיו. חמושים מהחמאס החרימו את נשקם של אויביהם.
שני נאמני פתח נהרגו בשבת במה שבפתח אומרים שהיה רצח של נקמה. בנוסף נמצאו גופותיהם של שבעה חברי חמאס במרתף מטה שירותי הביטחון הפלשתינים.
ממשלה ללא חמאס
נזכיר, כי מוקדם יותר הודיע קונסול ארה"ב בירושלים, ג'ייקוב וולס, לאבו מאזן, כי ארצו תחדש את הסיוע הכלכלי לפלשתינים אם תוקם ממשלת חירום ללא החמאס. החרם, אשר פגע בכלכלתה של הרשות הפלשתינית, נמשך גם לאחר שתנועת הפתח הצטרפה לחמאס לממשלת קואליציה במרס.
תנועת החמאס טרם הסבירה כיצד היא מתכוונת לנהל את הרצועה ללא תמיכה חיצונית או מגע עם העולם שבחוץ.
בשבת נראו סימני מצוקה כשתושבים ניסו לרכוש לחם וסוכר לקראת סגירת הגבולות. ישראל אומנם תאפשר מעבר של סחורות מסוימות כדי למנוע אסון הומניטרי, כך על-פי דברי השר לביטחון פנים אבי דיכטר, אולם ישראל גם תשקול להגדיר את עזה כ"ישות טרוריסטית" ותנסה לעצור את אספקת הנשק לתוכה. לדברי דיכטר, הדבר עלול לדרוש נוכחות ישראלית לאורך הגבול עזה-מצרים.

תאריך:  17/06/2007   |   עודכן:  17/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הילה רפופורט
ראש ממשלת החירום הפלשתינית המיועד, סלאם פיאד, השלים את הרכבת ממשלתו    החמאס אינו מכיר בממשלה    על-פי ההערכות, ארה"ב תסיר החרם מהרשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il