ועדה מקצועית תבחן חלופות שונות להמשך פיתוחו של נמל הים באילת, במטרה לשמרו כנמל אסטרטגי וכנכס לאומי של מדינת ישראל.
הוועדה תבחן בין השאר חלופות שונות להמשך קיומו של הנמל בעידן התחרות בנמלים וכן נושאים נוספים, כגון: מיקומו הנוכחי של הנמל, תרומת הנמל לפיתוחה של העיר אילת ושינוע חומרים מסוכנים.
בראש הוועדה יעמוד מנהל מכון "וידרא" לחקר הספנות, פרופ' יהודה חיות, הנחשב למומחה בינלאומי בתחום הספנות והנמלים. חברים בה בין השאר מנהל רשות הספנות והנמלים, אריה רונה, ומנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה בריימן.
נמל אילת משנע כיום בעיקר כמיליון וחצי טון פוספטים בשנה למזרח הרחוק בכללם: אשלג, מכולות, מלח ומטען כללי וכן כ-80 אלף מכוניות בשנה המיובאים בעיקר מהמזרח הרחוק.
את הוועדה מינה שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז. מנכ"ל משרדו, גדעון סיטרמן, ציין כי יש חשיבות רבה להפעלת נמל אילת כנמל דרומי. לדבריו, "לנמל אילת חשיבות אסטרטגית גדולה בראייה לאומית ויש לבצר את מעמדו ככזה".