X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעתירה לבג"צ תובעת התנועה מרשויות השלטון לאכוף את החוק על עובדי מועצות דתיות ולגרום להן להתיישר לפי הנורמות התקינות
▪  ▪  ▪
עו"ד אליעד שרגא [צילום: אבנר ירון]

דיני משמעת כמו גם העדר מערכת אכיפה משמעתית אינם חלים על עובדי המועצות הדתיות. כך טוענת התנועה למען איכות השלטון בעתירה לבג"צ. בעתירה שהוגשה היום (ד', 20.6.07) דורשת התנועה מתן צו על תנאי נגד ראש הממשלה והרשות לענייני דתות המורה להם לנמק מדוע לא יפעלו לאלתר להחלת הוראות חוק שירות המדינה (מינויים) על עובדי המועצות הדתיות, כפי שהוסמכו על-פי הוראות חוק שירותי הדת.
נטען כי חרף היותם עובדי ציבור וחרף לשונו ורוחו של חוק שירותי הדת, כמעט כ-40 שנה מיום חקיקתו, לעובדי המועצות הדתיות חוקים משלהם.
במרכז העתירה עומד מחדלן ארוך השנים של הרשויות האחראיות על החלת הוראות דיני המשמעת על עובדי המועצות הדתיות. העותרת כתבה כי הימנעות זו מלפעול להחלת הדין המשמעתי, חרף העובדה שהסמכות לעשות כן הופקדה בידיהם, מביאה למצב בו מגזר שלם של עובדי ציבור אינו כפוף לדין משמעתי ומכאן שהטיפול בתווך שלם של הפרות נורמטיביות בהתנהלות עובדי מגזר זה אינו מוסדר על-ידי הדין במצב הקיים, כל עוד לא הוחל הדין המשמעתי.
כך, הוסיפה, הם מכשירים הלכה למעשה, התנהלות בלתי תקינה של המועצות הדתיות ופגמים בטוהר המידות ובמנהל הציבורי התקין אשר לא עולות בכדי עבירה פלילית ואשר נכון להיום, לא נושאות סנקציה משמעתית בגינן.
עוד הוסיפה בעתירה כי העדרו של דין משמעתי וקיומן של נורמות פליליות בלבד בהתייחס לקבוצה מסוימת של עובדי ציבור חותר תחת עיקרון העל של אמון הציבור במערכות השלטון שכן בכך נותרת קבוצה שלמה של הפרות נורמטיביות מחוץ לטיפול המשפט, חרף העובדה כי לו היו מעשים אלו נעשים על-ידי עובד ציבור המשתייך לרשות שלטונית אחרת לא היה נמנע המשפט מלטפל בהם. "הנורמות המשמעתיות, משמשות אם כן כמנגנון השלמה לנורמות פליליות. מבקר המדינה, בדוח לשנת 2006 בפרק הדן בהבטים בניהול שירותי הדת מעיר המבקר על דרך התנהלותן הפגומה, בניגוד לכללי המנהל התקין וחשד לאי-סדרים רבים במועצות דתיות רבות. קביעתו של מבקר המדינה על התנהלותן הלא תקינה של מועצות דתיות רבות הינה ריקה מתוכן וחסרת משמעות לאור העובדה כי על המועצות הדתיות לא חל כל דין משמעתי המהווה דרך משמעתית לטיפול באותם גורמים. כך למעשה, מתקבעת התקיימות התנהלות בלתי תקינה מנהלית כגון מינויים בלתי תקינים ואי-סדרים תקציביים כנורמה ראויה וקבילה לדיראון עולם במועצות הדתיות", כתבה התנועה לאיכות השלטון.
העתירה הוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא וברק כלב.
ברוח זו התבטא, בעת כתיבת העתירה, הרב הראשי לשעבר, אליהו בקשי דורון, אשר בראיון פומבי שהתפרסם בשבוע שעבר עמד על קיומן של נורמות התנהלות לקויות פעולות המועצות הדתיות.

תאריך:  20/06/2007   |   עודכן:  20/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איכות השלטון לבג"צ: לעובדי מועצות דתיות חוקים משלהם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שהשלטון ישלם להם בזמן ואז
גם אני חרד לשלטון  |  21/06/07 11:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף וקנין
טייס אל על" יאיר נבו, המוכר יותר בשמו מאיר אקריש, חזר לעקוץ בנתניה    הוא שכר לעצמו דירה בנתניה באמצעות תעודת זהות מזויפת, ולאחר מספר חודשים שבהם שילם את שכר הדירה במועד, הפסיק לשלם ולמעשה הצליח לגור בדירה ללא תשלום במשך כשמונה חודשים    הוא גם יצר קשר עם ס', בתה של בעלת הדירה, וגם אותה הצליח להפיל בפח: הוא שכנע אותה לרכוש באמצעותו מחשבים, ולאחר שקיבל את הכסף, נעלם
אסף וקנין
מנהלי המרכז הגריאטרי "המלבן" בשכונת דורה הזמינו חקירה סמויה מטעם נציבות שירות המדינה, והמצלמות הסמויות תיעדו החתמות הדדיות מזויפות בשעון הנוכחות    חומר החקירה הועבר לאגף התביעות בנציבות שירות המדינה שהחליט להגיש תובענות נגד 50 מעובדי המרכז
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק המחייבת בדיקות סמים לנהגים מקצועיים    ארדן: "אין ספק שיש להציב את מי שמסיע נוסעים רבים ועלול לסכן את חייהם, בראש סדר העדיפות"
הדר פרבר
במסגרת תוכנית נסיונית יקבלו תושבים עניים כסף תמורת נוכחות באסיפות הורים, ביקור אצל רופא השיניים ועוד
אריאל שמידברג
תזכורת אחרונה ללקוחות כל הבנקים: החל מ-1 ביולי תיושם במלואה ההוראה האוסרת על חריגה ממסגרת האשראי בחשבון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il