X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: פלאש 90]
שרת החוץ ציפי לבני שוחחה בטלפון עם רה"מ הפלשתיני, סלאם פייאד, ודנה עימו באפשרות לקידום תהליך השלום אולמרט ואבו מאזן יפגשו בשבוע הבא
▪  ▪  ▪

ישראל פתחה היום (ד', 20.6.07) לראשונה במגעים רשמיים עם ממשלת החירום הפלשתינית החדשה, בראשות ראש הממשלה סלאם פייאד. שרת החוץ ציפי לבני שוחחה בטלפון עם פייאד, ובהודעה שפרסם משרד החוץ בתום השיחה נאמר, כי לבני מסרה לפייאד כי הקמת ממשלת החירום בראשה הוא עומד, שהחליפה את הממשלה בהנהגת החמאס, תאפשר "התקדמות במספר סוגיות... כמו גם קידום התהליך המדיני".
לבני הדגישה בשיחה את חשיבות הממשלה הפלשתינית חדשה, שכן לדבריה, "הקמתה מאפשר התקדמות בנושאים שהיו תקועים בתקופת ממשלת האחדות, ואת קידום התהליך המדיני". היו אלה המגעים הגלויים הראשונים בין ישראל לממשלה החדשה. בכך באו לסיומם 15 חודשים בהם החרימה ישראל את הממשלה הפלשתינית, מאז עליית החמאס לשלטון ברשות הפלשתינית במרס 2006.
בתוך כך, לשכת ראש הממשלה אולמרט אישרה כי אולמרט צפוי להיפגש בשבוע הבא עם יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן). מועד מדויק ומיקום הפגישה טרם סוכמו. אולמרט שב היום מביקורו בוושינגטון.
בפגישתם אתמול (ג') בבית הלבן הדגישו אולמרט ונשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, את הצורך שהם רואים בחיזוקו של אבו מאזן. בתום הפגישה אמר אולמרט בשיחה עם עיתונאים, כי השיחה נסובה סביב "הצורך לראות במצב שנוצר עם הפלשתינים הזדמנות, ולמצות אותה לכדי שיחות על הקמת מדינה פלשתינית, המובססת על החזון של הנשיא בוש להקמת שתי מדינות החיות זו לצד זו בשלום ובביטחון".
"יש צורך לחזק את הביטחון, את שיתוף הפעולה הכללי וכל אלה הם תנאי בסיס להקמת המדינה הפלשתינית. המגעים עם הנשיא אבו-מאזן ימשכו". אולמרט מסר כי יביא לאישור הממשלה החלטה עקרונית על הפשרת חלק מכספי המסים של הרשות הפלשתינית. לדבריו, הדבר יעשה תוך הבטחה לקיום מנגנון שיפקח כי הכסף יגיע לאזרחים הפלשתינים. אולמרט אמר כי אין מניעה שהפליטים הפלשתינים הממתינים במעבר ארז יוכנסו לבסוף לישראל, אולם יש לוודא כי אין ביניהם מחבלים, והדבר יקח זמן.
במסיבת עיתונאים משותפת עם בוש טרם הפגישה ביניהם, אמר אולמרט: "בכוונתי לעשות כל מאמץ אפשרי על-מנת לשתף עימו [עם אבו מאזן- ה.ר.] פעולה". ראש הממשלה ציין, כי בכוונתו לשוחח עם אבו מאזן באשר לתנאים מקדימים שיובילו להתקדמות לקראת שלום. אלה כוללים הגברת המאמצים הביטחוניים מצד הפלשתינים. בוש כינה את אבו מאזן "הנשיא של כל הפלשתינים" ו"קולה של המתינות". לדבריו, "תקוותנו היא כי הנשיא עבאס וראש הממשלה סלאם פיאד, שהוא בחור טוב, יזכו לחיזוק שיאפשר להם להוביל את הפלשתינים בכיוון שונה".

בהכנת הידיעה השתתף מתי טוכפלד
תאריך:  20/06/2007   |   עודכן:  20/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבני ופיאד: מגעים ראשוניים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף מגעים לראשונה
6666  |  20/06/07 17:26
2
תמיכה וחיזוק אבו מאזן היום
שלום 1  |  20/06/07 18:44
3
"השבת מלחמה למתנגדיו"
הרשלה  |  20/06/07 22:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הדר פרבר
אולמרט נפגש הלילה עם מזכירת המדינה האמריקנית והיום ייפגש עם הנשיא    מבקש לבודד את החמאס, לחזק את אבו-מאזן ולהחריף הסנקציות נגד אירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il