בעתירה שהוגשה (ד', 20.6.07) לבג"צ על-ידי לשכת המסחר תל אביב ועמילות מכס ותחבורה "עמית בע"מ" נגד שר התקשורת, אריאל אטיאס, וחברת דואר ישראל, התבקש בית המשפט להוציא צו על תנאי, שימנע מחברת הדואר להטיל גביה על לקוחות המבקשים לקבל שירותי עמילות מכס. לטענת העותרים, חברת הדואר מתכוונת לגבות עמלה בסך של 70 ש"ח בגין העברת ניירת לעמיל המכס לצורך שחרור ממכס בייבוא - תשלום שהינו "קנס לכל דבר", כדבריהם, ואשר יושת למעשה על ציבור הלקוחות המבקשים לקבל שירותי מכס מסוכן מכס שאינו חברת הדואר או הזכיין מטעמה.
בעתירה, שהוגשה באמצעות משרד עורכי הדין גרוסמן ושות', מתבקש שר התקשורת ליתן הנמקה מדוע אינו מתנה את אישורו לחברת הדואר ליתן שירותי עמילות מכס, בביטול כוונתה של חברת הדואר להטיל אותו נטל כספי. העותרים דורשים כי שר התקשורת יתנה את ההיתר בתנאים שיבטיחו קיומה של תחרות הוגנת ואמיתית במתן שירותי עמילות המכס, וכי לא תיגרם על-ידי חברת הדואר פגיעה בתחרות עם סוכני המכס האחרים. אגב אורחה, טוענים העותרים כי חברת הדואר החלה זה מכבר במתן שירותי עמילות מכס אלו, אף שטרם קבלה אישור לכך.
לטענת העותרים, על-פי סיכום מיום 8.1.2004 בין מנכ"ל משרד התקשורת לבין סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר דבר "הנהגת שירותים חדשים בחברת הדואר", ובכלל זה שירותי עמילות המכס, נקבע כי "חברת הדואר תשמור על קיום תחרות הוגנת במתן השירותים למול השחקנים בתחום ולפי כל דין" וכי "הפעלת השירותים תאושר רק לאחר בדיקה כי בהפעלת השירותים בידי חברת הדואר, לא תיגרם פגיעה ממשית בתחרות". לאור זאת, כוונת חברת הדואר להטלת הנטל הכספי הנוסף על לקוחות המבקשים לקבל את שירותי עמילות המכס מסוכן שאינו חברת הדואר, נוגד הסכם זה. כמו כן, טוען ב"כ העותרים כי פעולה זו הינה בניגוד להוראות חוק הדואר האוסר על "התניית שירות בשירות". לאמור, אוסר על התניית שירותי הדואר ברכישה או בקבלה של שירותי עמילות המכס.
לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "ההתנהלות של חברת הדואר גובלת בשערורייה. כבר בתחילת דרכה כחברה ממשלתית, היא פועלת על-מנת לפגוע בתחרות החופשית במשק תוך שהיא פועלת לבצר את המונופול שניתן לה כחברת דואר לאומית".
עוד הוסיף כי, "לחברת הדואר מונופול על כל משלוחי הדואר מהעולם כולו כאשר אין אפשרות להתחרות מולה על שחרור משלוחים. כבר בתחילת צעדיה כחברה היא רוצה לבסס מונופול, למנוע תחרות ולהשתמש במערכת החוק והתקנות כדי להטיל קנסות על הציבור במקום לתת לציבור שירות ולעמוד בפני תחרות". לטענתו, הדבר מהווה חיסול התחרות עם סוכני המכס, שהינו ענף חשוב וחיוני לסחר של ישראל עם ארצות העולם, כמו גם פגיעה אנושה באינטרס הלקוחות.