X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דברים קשים נאמרו בכנס חירום של מרכז השלטון המקומי, איגוד העובדים הסוציאליים וארגון מנהלי הרווחה ברשויות המקומיות, נגד הרפורמות המוצעות בממשלה בתחום בריאות הנפש וחוק הסיעוד הוחלט כי "מרכז השלטון המקומי ואיגוד העובדים הסוציאליים ינקטו צעדים ארגוניים חריפים ולא ישתפו פעולה ליישום הרפורמות הפוגעניות"
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי צבקר]

"מרכז השלטון המקומי ואיגוד העובדים הסוציאליים ינקטו צעדים ארגוניים חריפים ולא ישתפו פעולה ליישום הרפורמות הפוגעניות". כך הוחלט (ה', 21.6.07) בכנס חירום שהתקיים במרכז השלטון המקומי.
עוד הוחלט לקרוא לשר הרווחה והשירותים החברתיים ולשר הבריאות לפעול לביטול ה"רפורמות" המוצעות בתחום נפגעי הנפש וחוק הסיעוד. נמסר כי "על דעת כל המשתתפים בכנס החירום - שינויים אלו יפגעו באוכלוסיה בכלל ובאוכלוסיה המוחלשת בפרט, תוך חשש כבד להזנחתם ולהפקרתם".
המשתתפים בכנס סכמו כי "רפורמות אלו הן צד נוסף בהתעלמות המדינה מאחריותה לאנשים הפגועים ולאלה הנמצאים במצוקה". בכנס הוחלט כי מרכז השלטון המקומי ואיגוד העובדים הסוציאליים יפעלו בכל האמצעים הציבוריים, המשפטיים והמקצועיים על-מנת לעצור תהליכים פוגעניים אלו ומתחייבים למאבק ציבורי מקיף.
באי הכנס הביעו תרעומת כלפי המוסד לביטוח לאומי "העושה למען רפורמה זו, מבלי להתחשב בצרכי הזקנים", והביעו תמיכה "בשר הרווחה והשירותים החברתיים על עמדותיו בנושאי הרפורמות כפי שנתן להן ביטוי בתקשורת ובפורומים שונים, ומחזקים את ידיו".

"אין צורך ברפורמות שיפגעו בטיב השירות"

יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, אמר כי "אין צורך ברפורמות שבסופו של דבר יפגעו בטיב השירות, יפגעו קשות בקשישים ובפגועי הנפש ויעמיסו עבודה רבה על מחלקות השירותים החברתיים ועל העובדים הסוציאליים, במקום להקל עליהם. למעשה, זה נוגע לכל אחד ואחת מאיתנו, להורינו ולנו עצמנו בעתיד. קבלת הרפורמות הללו תהיה בגדר בכייה לדורות".
ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), אמרה כי "מדובר בהליך המקובל של ייבוש והרעבה של השירות הציבורי כדי לטעון לאחר מכן כי השירות הציבורי לא עובד ויש להפריטו. אומרים 'ייעול השירות' ומתכוונים להפרטה. הרפורמה שנועדה להעביר את האחריות על בריאות הנפש לקופות החולים היא הפרטה. קופות החולים היום הן גופים מסחריים לכל דבר. במהלך יישום הרפורמה יש מסה מאוד גדולה של מטופלים שמטואטאת החוצה. בתהליך ההעברה ייפגע השירות כדי להכשיר את הקרקע כדי שאז יוכלו לומר - תראו איזה חוסר תפקוד. אין דרך שבה הרפורמה תוכל להיות טובה".
ח"כ דב חנין (חד"ש), אמר כי "מדובר במתקפה שיטתית על השירות הציבורי: פיילוט בנושא טיפות החלב, מהלכים לגבי שירותי הבריאות לתלמיד, הרפורמה בבריאות הנפש - כולן תוכן אחד, שהוא מדיניות של הינתקות חד-צדדית של המדינה מהשירותים שהיא אמורה לתת לאזרחים".
ח"כ יצחק גלנטי (הגמלאים), ציין כי "נערי האוצר מנהלים את המדינה. אני וחבריי למפלגה לא תומכים ברפורמות האלה. אני אומר לכם שגם שר הבריאות לא שלם עם זה. זוהי כלכלה קפיטליסטית שנועדה לפגוע בשכבות החלשות. נפעל, גם במפלגת הגמלאים, כדי שהרפורמות לא יעברו, על אף ששר הבריאות מהמפלגה שלנו".
יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי: "לגבי חוק הסיעוד - מדובר בניסויים בבני אדם. לא שאלו אותנו לגבי ההשלכות המקצועיות. זו הזנייה של נושא הסיעוד. לגבי הרפורמה של נכי הנפש והנזקקים לטיפול נפשי - הם אינם יכולים להיאבק על הסל שמגיע להם. הסל שמתוכנן להם הוא עליבות בהתגלמותה. מה שעוצר עד עכשיו את ביצוע הרפורמה הוא עניין כלכלי - כי קופות החולים רוצות עוד כסף. נכי הנפש הם סחורה העוברת מיד לסוחר - מוכרים אותם למרבה במחיר".

תאריך:  21/06/2007   |   עודכן:  21/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הרפורמות בתחום בריאות הנפש - בכייה לדורות"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
די לשירות הציבורי
tאיש מקצטע  |  21/06/07 18:29
2
מידע מפסיכולוג :
אליב  |  21/06/07 18:53
3
הרס בריאות הנפש בשרות החמס
דורון ט  |  21/06/07 20:53
4
מפלגת הגמלאים - חרפה
גמלאית תשושה  |  22/06/07 00:04
5
הרפורמה היא פשוט בושה וחרפה!!!
patrick173  |  23/06/07 03:18
6
בכין מי שמדבר, רפורמה עכשיו
ממתין לצדק חברתי   |  23/06/07 11:58
7
מסע הפחדה של עובדי המדינה
די נמאסתם   |  23/06/07 12:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אפריקה-ישראל השלימה את העיסקה לרכישת "מגדל השעון" בשדרות מדיסון בניו-יורק
ישי שביט, אריאל שמידברג
"הפנינג" הגאווה שתוכנן לגן הפעמון בוטל    המצעד עצמו הסתיים ללא אירועים חריגים    במהלך האירוע נעצרו 19 מפגינים שניסו להפריע למשתתפים
גבע תלם, ליזה ללוצשווילי
כ-150 אדומים התפרעו באוסישקין, והחלו לצעוד בכיוון בניין עיריית ת"א    בדרך הם הגיעו למשרדי מכבי ת"א והשליכו אבן ורימון עשן על מנהל מכבי ת"א
טל לוי
סמי עופר ממשיך לגייס בכירים לשעבר במגזר הציבורי: האלוף ב(מיל.) יעקב עמידרור מונה לדירקטור בחברה לישראל
גלית יצחק
ילדי ישראל עומדים לצאת לחופשת הקיץ    כיצד תשמרו עליהם?    שימו להם כי הם חובשים קסדה בעת הרכבה על האופניים    במידה ואתם הולכים לטייל, אין להרים אבנים מחשש לעקרבים    תכננו עם הילד את הארוחות השבועיות לפי העדפותיו וכו'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il