X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית משפט מחוזי בארצות הברית פסק כי משתמשי דוא"ל זכאים להגנה על פרטיותם באופן דומה לפרטיות דואר רגיל או טלפון
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

פסיקה של בית משפט מחוזי בארצות הברית עשויה לשנות את הגישה לתקשורת דרך דוא"ל, באופן שישפיע לא רק על ארצות הברית אלא גם על ארגונים הנמצאים בקשר עם ארגונים אמריקניים. לפי הפסיקה, זוכה הדוא"ל כעת למעמד זהה לדואר רגיל או טלפון, עם הגנות חדשות המתייחסות לפרטיות משתמשי הדוא"ל. הפסיקה צפויה עוד לעבור בחינה של בית המשפט העליון.
שינוי בגישה
החוק הפדרלי מ-1986 (הנקרא "Stored Communications Act") דרש מספקיות שירותי אינטרנט להעניק לחוקרים גישה לאימיילים שנשמרו מעל 180 יום, כל עוד מדובר באימיילים שהנם רלוונטיים לחקירת פשע מסוים. בפסיקה המדוברת קבע בית המשפט כי חוק פדרלי זה מנוגד לחוקה.
המשפט עסק בתביעה של סטיבן וורשאק נגד ארצות הברית; וורשאק הואשם בשנה שעברה בכך שהונה לקוחות ובנקים ביותר מ-100 מיליון דולרים. החוקרים הפדרליים יכלו לקרוא את כל האימיילים של וורשאק, אשר נשמרו אצל יאהו וספקיות אחרות - תחת ה-Stored Communications Act, מבלי להודיע לו על כך במשך שנה.
לפי הפסיקה במקרה וורשאק, מצב כזה אינו אפשרי עוד. התומכים בפרטיות מרוצים כמובן, מאחר ומדובר בשינוי מהותי ביחס לסוגיית הפרטיות בתקשורת אלקטרונית. מצד שני, אין ספק כמעט כי המדינה תערער על ההחלטה. כך או כך, לפסיקה יש משמעות מרחיקת לכת על מגוון תחומים, בין השאר על סוגיית זכויות היוצרים, מאחר ויש הטוענים כי שמירת אימיילים על גבי שרת עשויה להיתפס כפגיעה בזכויות אלה.
מה קורה במשרד?
גם המשרד צפוי להיות מושפע מהפסיקה. עד עכשיו, עובדים לא יכלו לצפות לפרטיות כלשהי בכל הקשור לאימיילים במקום העבודה, אך הפסיקה במקרה וורשאק משנה מצב זה לחלוטין וקובעת כי לעובד יש זכות לפרטיות בכל הקשור לאימיילים הנשמרים על גבי שרתי ספקיות אינטרנט, אלא אם כן מקום העבודה דאג ליידע את העובד מראש כי האימיילים שלו אינם פרטיים, וכי יתבצע מעקב או ביקורת מסוימים עליהם.
איך זה משפיע עלינו, כאן בישראל? כביכול, אין השפעה. עם זאת, למגמות בעולם יש נטייה להגיע גם אלינו בסופו של דבר. בנוסף, ייתכן בהחלט שפסיקה הזו תשפיע לא רק על אנשים פרטיים וארגונים בארצות הברית, אלא גם על מכותביהם בדוא"ל ברחבי העולם.
הידיעה למעלה הופיעה ב-3 מקורות מובילים:
TechShout
eCommerceTimes
PostChronicle

באתר pCon החדש! – 120 תחקירים מקצועיים על מחשוב ואינטרנט בחינם!"
תאריך:  24/06/2007   |   עודכן:  24/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורון שמיר
מבחינתה של "כוכב נולד", כל אמן ישראלי שפועל כיום בתחום המוזיקה, עושה זאת בשביל לייצר עוד ועוד רינגטונים    כמה חבל שהכוכבים האמיתיים של "כוכב נולד 5" הם חבורת שופטים שלא מסוגלים לסתום
הדר פרבר
בכיר בחמאס אמר כי החוטפים של כתב BBC מפחדים כי ייפגעו אם ישחררו את הכתב כעת, כשחמאס השתלט על הרצועה    בכיר בחמאס אמר כי אפשר לחזור למשא-ומתן לשחרור שליט תמורת שחרור האסירים הפלשתינים
הדר פרבר
הראיון הראשון לאחר שחרורה מהכלא יהיה ללארי קינג מ-CNN    רשתות שונות הציעו סכומים גבוהים תמורת ראיון ותמונות אך הילטון העדיפה לתראיין ללא תמורה ל-CNN
הדר פרבר
כך לדברי ראש צוות המו"מ הגרעיני לאחר פגישתו עם האחראי על מדיניות החוץ באיחוד האירופי    עם זאת אמר כי סנקציות נגד מדינתו יפגעו בערוץ הדיפלומטי
עומר כרמון
נשיא אירן חשף בשבת עם מי הוא מתייעץ כדי לפתור את בעיותיה הכלכליות של מדינתו: "בשכונה שלי יש קצב שמכיר את כל האנשים. אני מתייעץ עמו פעמים רבות ומקבל ממנו מידע כלכלי חשוב ביותר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il