X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בין המועמדים לתפקיד שר האוצר: רוני בר-און ומאיר שטרית רמון, שהורשע בעברות מין יתמנה לתפקיד שר הצעה: עמי אילון לתפקיד שר החינוך
▪  ▪  ▪
שר האוצר הבא? בר-און [צילום: פלאש 90]

לאחר הפסגה המדינית מחר (ב') בשארם א-שייח, יתפנה ראש הממשלה אהוד אולמרט לעסוק גם בנושאים הפוליטיים שדורשים את הכרעתו המיידית. על הפרק: מינוי שר אוצר, משנה לראש הממשלה, וחילופי תיקים בתוך מפלגת העבודה וקדימה.
הפריימריז לראשות מפלגת העבודה עברו, וכך גם הבחירות לנשיאות, וכעת, לאחר שכבר שר הביטחון החדש נכנס לתפקידו על-רקע המצב הביטחוני הרגיש, יתפנו ראש הממשלה אהוד אולמרט ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק לדון בסבב התיקים. עם זאת, בסביבתו של ראש הממשלה אהדו אולמרט מבהירים כי הדבר יקרה לא לפני סיום הפסגה המדינית מחר בדרום סיני.
הנושא אולי הבוער ביותר עבור ראש הממשלה הוא מינוי שר אוצר. היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז אומנם קבע כי אולמרט יכול להחזיק בתיק עד לאחר הפריימריז בעבודה, אך אלה כבר חלפו מזמן. המועמדים הבולטים ביותר לתפקיד הם רוני בר-און, מקורבו של ראש הממשלה המעוניין מאוד ליטול לעצמו את התפקיד, בייחוד לאחר שנאלץ לוותר על תיק המשפטים. במערכת הפוליטית מעריכים כי שמו של בר-און הופרח כבלון ניסוי עבור הקהילה המשפטית, זאת על-מנת לראות האם שמו מעורר התנגדות כלשהי, כפי שעורר התנגדות למינויו לשר המשפטים. זאת בעקבות פרשת בר-און-חברון בה היה מעורב. לפי שעה לא נראה כי מינויו של בר-און לתפקיד שר האוצר מעורר תגובות שליליות כלשהם.
שם נוסף שעשוי להחליף את הירשזון בתפקידו הוא השר מאיר שטרית. בקדימה אומרים כי שטרית מתאים לתפקיד, הן משום שכבר כיהן כשר במשרד האוצר, והן משום שאולמרט מעוניין לקרב את מי שנחשב היום ליריבו הפוליטי בתוך קדימה. מועמד נוסף שהוזכר הוא חיים רמון, שהורשע בעברות מין. לפי שעה נראה שאולמרט יתקשה למנות את רמון משום שהדבר יגרור פניות רבות לבית המשפט.
לאחר שיתמנה שר האוצר, צפויים שינויים נוספים בהרכב הממשלה בקדימה ובמפלגת העבודה. אולמרט יצטרך לקדם את אחד השרים שמעמד של המשנה לראש הממשלה תחת פרס שנבחר לנשיאות. גם תיק הגליל והנגב נותר פנוי. מי שאמורה להרוויח מסבב התיקים היא ח"כ רוחמה אברהם שצפויה להתמנות לשרה. ח"כ מגלי והבה מצפה אף הוא לקבל הזמנה מראש הממשלה לשולחן הממשלה.
עמי אילון יהיה שר החינוך?
אהוד ברק יבחר מי מבין בכירי מפלגתו יזכה לקידום. עמי אילון הודיע כי הוא לא מוכן להיות שר בלי תיק. אחת הערכות כעת היא שברק יעדיף לתת לאילון את תיק החינוך, שהוא אחד השרים הבכירים שיש למפלגת העבודה. במקרה כזה תהיה יולי תמיר שרת המדע, התרבות והספורט ואילו ראלב מג'אדלה יתמנה לשר הממונה על חוק רשות השידור.
יש לציין כי עדיין לא הגיעה הצעה רשמית מברק לאילון לגבי המהלך וגם אם תהיה כזאת, כלל לא בטוח שאילון יסכים להיות שר החינוך. אחת האפשרויות הנוספות שהועלו הייתה ההצעה למנות את אילון לשר במשרד הביטחון. הצעה זו נשללה על-ידי אילון.
בתוך כך, יו"ר העבודה ברק יאלץ לבחור מי מבין הח"כים יהיה סגן שר. האפשרויות הם אורית נוקד, מתן וילנאי, אפרים סנה ודני יתום. גם עניינו של עמיר פרץ נותר פתוח, כאשר לא ברור עדיין איזה תיק הוא ימלא לאחר שעזב את משרד הביטחון.

תאריך:  24/06/2007   |   עודכן:  24/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאחר פסגת שארם יחל סבב התיקים בממשלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אסור עבריין מין יהיה שר בממשלה ל"ת
ציקו  |  24/06/07 14:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
יוצא להורג לאחר שהורשע בפשעים נגד האנושות, רצח עם ופשעי מלחמה
עומר כרמון
זארה פיליפס, נכדתה בת ה-26 של מלכת בריטניה, היא ספורטאית מצטיינת, אבל עדיין לא מצאה את הגבר המושלם שיידע להחמיא על מימדי גופה החטוב
גלית יצחק
טכנולוגיית MBST מאפשרת לחדש את פעילות תאי הסחוס לשיפור יכולת התנועה של המפרקים ולהקלה משמעותית בכאבים
אלעזר לוין
הרכישה - במחיר הנמוך ב-80% ממחיר הבורסה    כל עסקי הנדל"ן החדשים של טוכמאיר-רוזן יעברו לדפרון החדשה    רז נוימן בתהליך יציאה מהשותפות    גילוי: ריכזו את הכסף הדרוש להשקעות על-ידי מכירת השתתפויות ל-1,500 משקיעים
הדר פרבר
רדיו תל אביב FM102 ומתוג Dr. Pet בשיתוף פעולה שמטרתו לעודד אימוץ של כלבים וחתולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il