X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפורום המשפטי דורש מהשר דיכטר למנוע קידום תנ"צ ניסו שחם לתפקיד סגן מפקד מחוז ירושלים שחם תועד כשהוא מקלל ומנאץ את מתנגדי ההינתקות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הפורום המשפטי דורש מהשר לביטחון פנים למנוע קידומו של תנ"צ ניסו שחם לתפקיד סגן מפקד מחוז ירושלים. שחם זכור בשל התבטאויותיו כלפי מתנגדי ההינתקות במחאה שהיתה בכפר מימון, התבטאויות שכללו קללות ונאצות. הדברים תועדו ואף שודרו בתקשורת.
לאחרונה שיגר שחם מכתב התנצלות לרב מרדכי אליהו אך עפ"י דיווח של הכתב איציק וולף, הרב אליהו אישר שקיבל את המכתב לידיו, אך לא קיבל את ההתנצלות. "אילו היה מתחייב שלא לחזור על גירוש היה מקום לשקול את ההתנצלות, אבל כמו שזה עכשיו, אינני יכול לקבל את ההתנצלות", אמר.
השר לביטחון פנים אבי דיכטר סבר אחרת. במענה לפניית הפורום המשפטי אשר דרש למנוע את קידומו של שחם כתב השר, כי "על לובשי המדים להוות דוגמא ומופת לקיום החוק אך תנ"צ שחם הביע התנצלות פומבית וכנה על דבריו ובהתחשב במסורת כי אין לך דבר העומד בפני התשובה, ואל לנו לנעול את הדלת בפני השבים באמת ובתמים, אני לא מוצא לנכון שיש דופי בכוונה למנותו לסגן מפקד מחוז ירושלים וזאת כמובן בהתחשב במכלול תפקודו ובכישוריו המקצועיים במסגרת משטרת ישראל".
הפורום המשפטי השיב לשר דיכטר כי אין מדובר בחרטה כנה וכי אם השר לא ימנע את הקידום יפנה הפורום לערכאות. במכתב לשר דיכטר כתב בא כוחו של הפורום, עו"ד יצחק בם (א', 24.6.07), כי מדובר ב"ניסיון התחנחנות של מי שריח מינויים וקידום עלה באפו".
"מקובל עלינו העיקרון לפיו במקום בו בעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד. עיקרון זה של ההלכה מושתת על ההנחה, שחוזר בתשובה, העובר תהליך של חרטה כנה על מעשיו והפנמת הנורמות הראויות, דבקותו בנורמות הללו, שאותן הוא אימץ מדעתו, תהיה חזקה יותר מדבקותו של מי שלא עבר תהליך של תשובה", כתב בם. עם זאת, "לא מצאנו רמז לחרטה כנה ותשובה אמיתית בדברי ניסו שחם".
מעבר לעניינו הפרטי של שחם, כתב בם "על השר הממונה על המשטרה לדאוג להעביר מסרים נכונים לשוטריו. תפקידה של משטרה הוא לאכוף את החוק מתוך שמירה על זכויות אדם וכדי לשמור על זכויות אדם. קידומו של קצין שנתן הוראה בלתי חוקית בעליל להכות מפגינים בלתי אלימים משדר מסר מוטעה לכל שדרת הפיקוד והקצונה של המשטרה. קידומו של תנ"צ שחם משדר מסר של זלזול בתפקודה התקין של המשטרה, בזכויות האדם, ובכבודו של כל אזרח במדינה. חובתו של השר לביטחון פנים היא להטמיע נורמות ראויות במשטרה. קידומו של קצין שנתן פקודה בלתי חוקית בעליל, אינה תורמת להטמעת הנורמות הללו. יתר על כן, לו היה מדובר במפגינים ערבים, וקצין בכיר היה אומר לפקודו דברים דומים לאלה שאמר תנ"צ שחם, ספק אם אותו קצין היה מצליח להישאר בתפקידו במשטרה, שלא לדבר על קידום".
"התנהגות המשטרה בשורה ארוכה של אירועים, החל מהפגנות נגד תוכנית ההינתקות, עבור בפינוי עמונה וכלה באירועים האחרונים הקשורים למחאת הציבור החרדי נגד מצעד הגאווה בירושלים, מצביעה על כך שהמשטרה ממאנת להפנים נורמות ראויות של שלטון החוק ומניעת אלימות שוטרים", הדגיש בם. "במצב זה, קידומו של תנ"צ שחם בתפקיד אינו ראוי בהיותו מעביר מסר של הקלת ראש באלימות שוטרים. על כן, בנסיבות אלה, אם קידומו של תנ"צ שחם לא יבוטל, פורום משפטי למען ארץ-ישראל אינו רואה מנוס מפנייה לערכאות".

תאריך:  25/06/2007   |   עודכן:  25/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם ניסו שחם באמת חזר בתשובה?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
דיכטר חוזה שניסו יחזור בתשובה
רננה  |  25/06/07 14:22
2
דיכטר הנוכל מהתל בציבור
שר מעודד עבריינים  |  25/06/07 14:32
3
על ניסו שחם ודיכטר: כרה עליהם! ל"ת
חץ  |  25/06/07 14:48
4
דיכטר, היהלום בכתר של "קדימה"
משה, עורך-דין  |  25/06/07 18:04
5
למה שיחזור בתשובה
ע.ג1  |  25/06/07 22:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
ה-Blancier Mechanical Watch הוא שעון חדש ומדוייק, המאפשר לך לדעת מה השעה בכל זמן ובכל מקום
אלעזר לוין
תשקיע 10 מיליון דולר בסיכון נמוך    מצטרפת לקבוצת חברות אמריקנית הרוכשת את "אקסטנדד סטיי" ב-8 מיליארד דולר    פולאר תשתתף רק בשליש הראשון של ההשקעה - "לא רצינו לקחת סיכונים"
ניר יהב
ועדה צבאית החליטה פה אחד להוריד את דרגתו את אלוף משנה (מיל.) אלחנן טננבאום לדרגת טוראי    בית המשפט קבע כי עברו הצבאי החיובי של טננבאום "מחוויר ונעלם אל מול חטאיו"
מערכת PCאון
מארי החליטה להציל את בית הספר שלה לאילוף כלבים על-ידי מכירת ציורים שצוירו על-ידי כלבים. זה הצליח, וכמו תמיד יש גם מי שירכוש את היצירות
הדר פרבר
במכתב לארגון הגג של הנוער הקומוניסטי כתב: "שורשי המהפכה נזרעו בפעולות רבות של הקרבה והירואיזם שביצעו אנשים נערצים, שידעו כיצד להתמודד עם כל המכשולים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il