X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר של בית ספר סמי עופר לתקשורת בבינתחומי הרצליה, שיוצג בכינוס הבלוגרים הבינלאומי מגלה כי הבלוגר הטיפוסי הוא גבר כבן 35 הכותב על תחום התרבות בעיתון מודפס
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
בקרוב: כינוס רשומונאים ראשון בישראל
עידן יוסף
אום מליק, גארט גרף ויוצרי הוידיאו-בלוגים, ASK A NINJA, ו-STBD ילמדו איך יוצרים יומן רשת מצליח בכינוס הרשומונים הבינלאומי הראשון בישראל שעורך ביה"ס לתקשורת בבינתחומי הרצליה
לרשימה המלאה

התרחבות השימוש בבלוגים (יומני רשת, ע.י.) הביא אתרי חדשות רבים באינטרנט לפתוח רשומונים לאחדים מהעיתונאים הפועלים בהם. במקביל לטורים של חלק מן העיתונאים בעיתון, הם מנהלים גם בלוג, שם הם מרשים לעצמם לא פעם להשתעשע בנושאים שאינם נמצאים ברומו של עולם. דן גילמור, בספרו "אנחנו המדיה", מצביע על סוג חדש של עיתונות עממית המבוססת על טכנולוגיית האינטרנט והתקשורת, ובעיקר על שימוש בבלוגים ככלי עיתונאי לנוחות הכותבים והקוראים כאחד.
מרבית העיתונאים הישראלים קוראים בלוגים ואף נעזרים בהם בעבודתם לאיתור ידיעות חדשותיות או לקבלת משוב על ידיעות שונות. כך עולה ממחקרה של ד"ר עמית לביא-דינור, ראש התמחות טלוויזיה בבית-ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה.
במחקר נבחנו הקשר, ההשפעות, המאפיינים ויחסי הגומלין בין עיתונאים לבלוגים בישראל. בנוסף, הורכב פרופיל של העיתונאי הישראלי כותב הבלוג. ממצאי המחקר מתבססים על סקר שהופץ לתיבות הדואר האלקטרוני של עיתונאים ישראלים, כותבי בלוגים ושאינם כותבים בלוגים, מתחומים שונים ומאמצעי מדיה שונים.
כבר לא תופעה ילדותית
לדברי ד"ר לביא-דינור, הבלוגים כבר אינם נתפשים כתופעה ילדותית ושולית בחברה הישראלית, וגם המערכות והעיתונאים עצמם רואים בהם מקור מידע חשוב ואמצעי להעברת מסרים בדרך בלתי רשמית. "העיתונאים שכותבים בלוגים משתמשים בהם כפלטפורמה לעיצוב התדמית, כארכיון או כמאגר אישי או כתיק עבודות של כתבות, וכדרך לביטוי עצמי ללא עריכה והכוונה", אמרה עורכת המחקר.
עוד עולה מן המחקר, כי העיתונאים הבלוגרים מתגלים כעיתונאים בעלי מאפיינים יחודיים: עיתונאי ישראלי כותב בלוג הוא לרוב גבר בן 35 בממוצע (טווח האחוזים הגבוהים נע בין 45-26). הוא בא מתחום התרבות ומועסק בעיתון מודפס. הוא בעל ותק מקצועי של 20 שנה בממוצע (הטווח הגבוה נע בן 11 ל-30 שנים). הוא כותב את הבלוג שלו בעברית ומפרסם אותו ברשת גדולה של בלוגים. ברשומות מפורסמות הכתבות שלו, אך גם מהלך חייו והגיגיו הסובייקטיביים. הוא טוען כי הבלוג תורם לעבודתו המקצועית של העיתונאי. הוא אינו מרגיש חלק מקהילה של בלוגרים עיתונאים, למרות שהוא קורא בלוגים של קולגות. הוא אינו חושב שכתיבתו משנה את תדמיתו העיתונאית. הוא גאה בעבודתו ומפרסמה בקורות החיים שלו. בלוגר זה גם מודע ומעריך את הערך העיתונאי שיש לבלוגים ואת יכולתם להוות מקור מידע ומקור חדשותי. בקרב העיתונאים בכלל (לא רק בלוגרים) נטען, כי לבלוגים ערך עיתונאי וכי הם משמשים מקור חדשות ומידע עבור רבים מהם.
המחקר יוצג בכינוס הבלוגרים הבינלאומי Blogference, שיקיים הבינתחומי הרצליה בשבוע הבא.

תאריך:  25/06/2007   |   עודכן:  25/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרופיל הבלוגר העיתונאי: כתב תרבות בן 35
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ארז פז ימונה לתפקיד סמנכ"ל השיווק והתוכן של חברת פרטנר    ייכנס לתפקידו באחד בינואר 2008 ויחליף את איריס בק אשר ביקשה לסיים את תפקידה אחרי חמש שנים בחברה
אופירה אסייג וערן סלע
מאמן אולימפיאקוס יבקש למנות את אדלשטיין לעוזרו לאחר שאלעד חסין סיים את תפקידו. גרשון: "אני מקווה שהמו"מ עמו לא יפול על דברים קטנים"
אלעזר לוין
קנה את חלקה של אמות ב-410 מיליון שקל    המחיר - 92 מיליון שקל מעל השווי בספרים
הדר פרבר
בית המשפט שלח את מוחמד סיאד סאבר למאסר עולם    טוען כי העביר מסמכים שפג-תוקפם וכי הודיע על כך לרשויות מצרים
עומר כרמון
הטניסאית אנה איוונוביץ' נבחרה במשאלים רבים כטניסאית הסקסית בעולם    אבל ביום פתיחת טורניר ווימבלדון, הסקס מקבל אצלה משמעות מעניינת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il