X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת הכלכלה אישרה פה אחד את חוק הפיקוח על עמלות הבנקים לא תתאפשר גבייה של שתי עמלות בגין שירות אחד נגיד בנק ישראל יקבע רשימה של שירותים בנקאים שתמורתם הבנק יוכל לגבות עמלות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ועדת הכלכלה אישרה (ב', 25.6.07) פה אחד את חוק הפיקוח על עמלות הבנקים וכך החוק יובא מחר לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.
על-פי החלטת הוועדה, החוק יחול על לקוחות יחידים וכן על תאגיד שהוא עסק. בנוסף, יעניק החוק סמכויות פיקוח גורפות למפקח על הבנקים. חברי הוועדה החליטו לצמצם את מספר העמלות, אך החוק אינו קובע לכמה.
בישיבה הודיע המפקח על הבנקים לוועדה כי מתגבשת רשימה של שבעים עמלות. בנוסף, קובע החוק כי לא תתאפשר גבייה של שתי עמלות בגין שירות אחד. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ משה כחלון (ליכוד) אמר בתום הישיבה כי "ועדת הכלכלה עשתה היום היסטוריה, זהו אירוע מכונן בתולדות הכנסת. זו פעם ראשונה שאנו נותנים לרגולטור כלים למנוע פגיעה בצרכנים".
החוק שאישרה הוועדה דומה במתכונתו להצעת החוק המקורית של בנק ישראל, על פיה למפקח על הבנקים יוענקו מלוא הסמכויות לפיקוח על העמלות ולקביעת רשימתן, אולם נוספו לו סעיפים מתוך הצעות החוק הפרטיות של חברי הכנסת כחלון, אמנון כהן (שס), חיים כץ וגלעד ארדן מסיעת הליכוד. החוק ייכנס לתוקף בתוך שנה, אולם סמכויות הפיקוח על העמלות שיוקנו למפקח על הבנקים בבנק ישראל יהיו מיידיות.
לפי החלטת הוועדה, המפקח על הבנקים יוסמך בתוך שלושה חודשים ממועד חקיקת החוק לקבוע את רשימת העמלות שבגינן יוכלו הבנקים לגבות עמלה. אולם, למפקח תינתן האפשרות לבקש דחייה נוספת של עד שלושה חודשים. במקביל, יקבלו הבנקים ארכה של חצי שנה להיערכות לאיחוד עמלות ולקביעת תעריפון חדש.
הנגיד יקבע רשימה של שירותים בנקאים שתמורתם הבנק יוכל לגבות עמלות. מתוך הרשימה, הנגיד רשאי להכריז על שירותים שהם ברי פיקוח. לגבי שירותים אלה יוכל לקבוע אם יש תקרה לעמלות הללו. עוד עולה מהחוק שאישרה הוועדה, כי בנקים שיעברו על הצעת החוק יקנסו ב-1.5 מיליון שקל.
במהלך הדיון בוועדה התקיים ויכוח באשר להחלת החוק על משקי הבית. בנק ישראל דרש שהצעת החוק תחול על לקוח פרטי או עסק ככל שיקבע נגיד בנק ישראל. מנכ"ל איגוד הבנקים, משה פרל, ניסה בדיון למנוע ברגע האחרון את הפיקוח הכולל על העמלות. הוא פנה לחברי הכנסת וביקש כי בהצבעתם יסתייגו מפיקוח כולל ויסייגו את רשימת השירותים כך שהחוק יוחל על "השירותים הראויים לפיקוח בלבד עבור האוכלוסיה שראויה לפיקוח".

תאריך:  25/06/2007   |   עודכן:  25/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת סרט
לאור ההצלחה הגדולה של הסרט מדוזות בפסטיבל קאן, כשגרף שלושה פרסים, ובהם את "מצלמת הזהב" היוקרתי, עורר הסרט עניין רב והמולה תקשורתית בכל העולם
רונן ליבוביץ
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס, טען כי לממשלה אין תוכנית כיצד לשקם את הציבור הערבי והדרוזי לאחר מלחמת לבנון השנייה    נציג השלטון המקומי: "קיימת מצוקה גדולה בישובים"
גלית יצחק
כך עולה מסקר שנערך ביוזמת העמותה לחולי כליה ומושתלים    87% יסעו להשתלה בחו"ל, גם אם הדבר יהיה מחוץ לחוק    הצעירים נחושים יותר בדעתם לצאת להשתלה בחו"ל    כ-1,161 מחכים להשתלה
מערכת עכבר העיר און ליין
למה לבשל בבית כשאפשר לאכול במסעדה ב-30 שקלים או פחות? ארבע הצעות למנות פסטה זולות במסעדות בתל אביב
רונן ליבוביץ
שר הביטחון התייחס לקלטת שבה נשמע קולו של גלעד שליט: "הקלטת של שליט היא דרך של החמאס לומר שמי שקובע את גורלו של שליט זה הארגון ולא גורמים אחרים"    ישי: "עד עתה נראה כי המשא-ומתן העקיף דרך מתווכים מצריים לא הועיל ולא הוביל לשחרור שליט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il