X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הסיפור המרתק על נידויים החברתי של שלישיית דולפינים בריף באילת- למון, שנדי ופשוש - היה יכול להיות אחד מסרטי הטבע המרהיבים והמרגשים שכבשו את בתי הקולנוע בשנים האחרונות הצרה היא שהעשייה של הבמאי שחר סגל מזכירה יותר יומן וידאו של אחד העובדים בריף ולא סרט קולנוע
▪  ▪  ▪

הסיפור המרתק על נידויים החברתי של שלישיית דולפינים בריף באילת- למון, שנדי ופשוש - היה יכול להיות אחד מסרטי הטבע המרהיבים והמרגשים שכבשו את בתי הקולנוע בשנים האחרונות כמו "משפחת הקיסרים" ו"כחול מופלא", הצרה היא שהעשייה של הבמאי שחר סגל מזכירה יותר יומן וידאו של אחד העובדים בריף ולא סרט קולנוע. למזלו סיפורם של הדולפינים וצוות העובדים מספיק מרגש כדי להחזיק את הסרט.
התחושה המרכזית היא ששחר סגל פשוט עלה על סיפור טוב והיה מספיק חכם כדי לתעד אותו. ההחלטה של מיה זילבר ממקימות הריף להפריד את השלישייה שלא מסתדרת עם שאר השבט ולהטיסם לים השחור שם ישוחררו אל החופשי היתה מספיק מסעירה ונועזת כדי שיהיה שווה לעשות עליה סרט.
הדולפין הוא היונק האינטליגנטי והאנושי ביותר בטבע. מהתנהגותם בסרט הם אנושיים לא פחות מבני אדם ולצערי אפילו יותר. לכן הנידוי החברתי שהשלישייה סופגת מהשבט שלהם משפיע לרעה על מצבם הבריאותי וגורם להם למצוקה נפשית. מיה זילבר, ממקימי ריף הדולפינים והמאמנת הראשית, שגידלה את השלושה מאז נולדו, יודעת שהישארותם יחד עם הלהקה עלולה להסתיים במותם, ויוזמת תהליך שבסופו השלישייה תעזוב את הריף ותשוחרר אל החופש של הים השחור ממנו הגיעו אבותיהם.
שחר סגל וצוות הצילום שלו עקב למעלה מחודשיים באופן צמוד ובלתי פוסק, מעל ומתחת למים, אחר חבורת הדולפינים וצוות המאמנים האישיים, לאורך מסע ארוך ומתסכל של פרידה ושחרור, מהריף באילת אל הים השחור ברוסיה. בעצם מדובר בסרט מסע של אם הנפרדת מילדיה, כאשר המאמנים בריף הם ההורים, ואילו שלישיית הדולפינים הם הילדים. ההורים נאלצים להעביר את ילדיהם תקופה קשה של אימונים מייסרים בדרך אל החופש הנשגב.
"אל הים השחור" נראה כמו סרט טלוויזיה אבל סיפורו ראוי להיות מוצג על המסך הגדול. חבל שהפוטנציאל של הסיפור לא מומש גם מבחינה קולנועית גם מבחינת בניית הסיפור בחדר העריכה, שהפכו את הסרט לארוך מדי. היה אפשר לקצץ בקלות עשרים דקות. גם הצילום של הסרט היה ראוי לתשומת לב גדולה יותר, הסרט מזכיר יותר תוכנית מציאות ופחות קולנוע תיעודי. למרות שפע ההסתייגויות מדובר בסרט שהורים יכולים לראות יחד עם ילדיהם בחג הפסח וגם ללמוד ממנו משהו מלבד ההנאה המובטחת. אין ספק שזה עדיף מכול סרטי הילדים שמציגים החג בבתי הקולנוע.

תאריך:  25/06/2007   |   עודכן:  25/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפור מרתק על שלישיית דולפינים באילת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ועדת הכלכלה אישרה פה אחד את חוק הפיקוח על עמלות הבנקים    לא תתאפשר גבייה של שתי עמלות בגין שירות אחד    נגיד בנק ישראל יקבע רשימה של שירותים בנקאים שתמורתם הבנק יוכל לגבות עמלות
מערכת סרט
לאור ההצלחה הגדולה של הסרט מדוזות בפסטיבל קאן, כשגרף שלושה פרסים, ובהם את "מצלמת הזהב" היוקרתי, עורר הסרט עניין רב והמולה תקשורתית בכל העולם
רונן ליבוביץ
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ אופיר פינס, טען כי לממשלה אין תוכנית כיצד לשקם את הציבור הערבי והדרוזי לאחר מלחמת לבנון השנייה    נציג השלטון המקומי: "קיימת מצוקה גדולה בישובים"
גלית יצחק
כך עולה מסקר שנערך ביוזמת העמותה לחולי כליה ומושתלים    87% יסעו להשתלה בחו"ל, גם אם הדבר יהיה מחוץ לחוק    הצעירים נחושים יותר בדעתם לצאת להשתלה בחו"ל    כ-1,161 מחכים להשתלה
מערכת עכבר העיר און ליין
למה לבשל בבית כשאפשר לאכול במסעדה ב-30 שקלים או פחות? ארבע הצעות למנות פסטה זולות במסעדות בתל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il