X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת הכספים קיימה דיון סוער בנושא הרפורמה בליסינג חברי כנסת ומוזמנים נוספים הביעו התנגדות להצעת האוצר יו"ר הוועדה, ח"כ מיסזניקוב: "הרפורמה בשווי השימוש ברכב פוגעת בעמידה באותם יעדים שהממשלה קבעה בעצמה, והראשון בהם עידוד התעסוקה"
▪  ▪  ▪

דיון סוער התקיים (ג', 26.6.07) בוועדת הכספים בהצעת האוצר בנוגע לרפורמה בשווי השימוש ברכב צמוד ממקום העבודה. למרות הרוחות הסוערות, לא הצביעו חברי הוועדה על ההצעה שאמורה להשתנות עד שתאושר על-ידי הוועדה.
בראשית הישיבה הסבירו בהרחבה נציגי האוצר, מנהל רשות המיסים בישראל יהודה נסרדישי ובועז סופר, סגן בכיר למנהל רשות המיסים, מדוע חיוני לבצע את הצעת האוצר בנוגע לניכוי הוצאות רכב צמוד. לדבריהם, "התקנות המונחות בפני ועדת הכספים גובשו לאחר עבודה של שני וחצי באוצר. בתקופה זו הן עברו שיפוץ ועתה הובאו לאישור. התקנות הללו יזרימו לקופת האוצר סכום של 2.5 מיליארד ש"ח לאחר אישורן. המטרה היא להפחית שיעורי מס באמצעות ההזרמה של הסכום מניכויי הוצאות הרכב הצמוד".
לדברי נסרדישי, "יש פה ישראבלוף ולא שהוא לא חוקי חלילה, אלא מדובר במהלך כלכלי שבו עצמו את העיניים. אפשר אולי להלין על המערכת מדוע הוא לא טופל עד היום. אבל עכשיו אני מבקש להביאו לדיון ענייני. בדיון זה אני רוצה להבהיר כי לא הכסף הוא זה שמעניין אותנו באוצר אלא תיקון עיוות מס. אין פה שום ניסיון לגנוב כספים. גם חבל על הניסיון להלך עלינו אימים. מפני שההצעה המונחת לפניכם בוועדה אומרת שמעביד הנותן רכב צמוד לעובד, כל ההוצאות מוכרות לו ב-100% ועד היום יכול היה המעביד 'להשתיק' את העובד עם הענקת הרכב".
"לכן", אמר בועז סופר לח"כים, "אנחנו באים לקחת את ההטבה שהיתה לציבור מצומצם ולהעבירה לכלל הציבור. רק 20% נהנו מההטבה של הרכב עד היום ואילו ההצעה מבקשת להעביר הטבה זו גם ליתר 80% של העובדים".
מנגד, תקפו חברי כנסת ומוזמנים נוספים את האוצר. נשיא התעשיינים, שרגא ברוש, טען כי "מדובר במהלך פופוליסטי שבא רק להגדיל את העוול והדיבורים על שוויוניות אינן אלא בדיחה עצובה".
ח"כ שלי יחימוביץ, אמרה כי "מדובר גם בעניין של עיתוי. לפני תקופת היותי חברת כנסת הרווחתי כפול ממה שאני מרוויחה היום וקיבלתי תוספת של 1,500 שקל במשכורת בגין שימוש ברכב, שעה שבמקביל פגעו באמהות חד-הוריות. זה עיוות. אבל, בעיתוי הנוכחי, מדובר על הטבה למעמד הביניים ובסופו של יום אנו מדברים על הטבה לאנשים שעובדים מאוד קשה ומפרנסים את ילדיהם בקושי רב וששעות העבודה שלהם ארוכות".
ח"כ חיים כץ (ליכוד) טען כי "האוצר, כדרכו בקודש בוועדת הכספים, מטעה את חברי הכנסת וצורב חול בעיני הציבור, לא מביא נתונים ומדבר בסיסמאות". ח"כ אורית נוקד (עבודה), אמרה כי "לטענת רשות המיסים, מטרת הרפורמה היא יצירת שוויון ותיקון של עיוות מס. אני בעד שוויון וברמה העקרונית אף בעד תיקון העיוות. אולם, ייתכן שהתיקון יוצר עיוותים נוספים, אם המטרה היא להגביר את השוויון, מדוע במקביל לא תוקפא הרפורמה במס, שכידוע מיטיבה בעיקר עם העשירונים העליונים".
גם יו"ר הוועדה, ח"כ סטס מיסזניקוב (ישראל ביתנו), התנגד להצעת האוצר. לדבריו, "הרפורמה בשווי השימוש ברכב פוגעת בעמידה באותם יעדים שהממשלה קבעה בעצמה, והראשון בהם עידוד התעסוקה. מדובר בהטלת מס נוסף על שכבות הביניים, שהוא המקור העיקרי להגברת התעסוקה במשק הישראלי, ובמקום לעודד אותו על-ידי הורדת מיסים מטילים עליו מס נוסף".

תאריך:  26/06/2007   |   עודכן:  26/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיון סוער בוועדת הכספים על הרפורמה בליסינג
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הצעת האוצר צודקת והיגיונית
ציקו  |  26/06/07 14:52
2
לא צודק לשלם פעמיים על הרכב
אלי ת  |  26/06/07 16:26
3
בגלל התאונות,הפקקים והסביבה
להעלות את המס!!!  |  26/06/07 16:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סוכנויות הידיעות
המנדט הבריטי חוזר? טוני בלייר ימונה לשליח למזה"ת ויפעל ממשרד בירושלים    הקוורטט התכנס לאשר מינויו    מחר יפרוש בלייר מראשות ממשלת בריטניה
אלעזר לוין
הקונה: חברת בשליטת משפחות פרי ואביב    החברה, בשליטת קוזניצקי, ממשיכה לממש נכסים בישראל כדי להגדיל פעילות בחו"ל    רווח של 4 מיליון שקל מהמכירה
אלעזר לוין
מו"מ מתקדם לקניית 570 דירות קטנות    התשואה - 7.7%    בנקים זרים יממנו 90% מההשקעה
רונן ליבוביץ
ועדת הכלכלה דנה בפרסום של חיילת ישראלית בבגדים מינימאליים למען עידוד התיירות בישראל    ח"כ טרטמן: "אני זועקת כאמא וכקצינה בצה"ל, זה ביזיון גדול"    נציג משרד החוץ: "הפעילות ההסברתית שלנו מופנית לנושאים של ארכאולוגיה, תרבות, ספורט ודמוקרטיה"
עידן יוסף
איך יכולה משאית בדרך לבית-שאן להשפיע על יחסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il