דיון סוער התקיים (ג', 26.6.07) בוועדת הכספים בהצעת האוצר בנוגע לרפורמה בשווי השימוש ברכב צמוד ממקום העבודה. למרות הרוחות הסוערות, לא הצביעו חברי הוועדה על ההצעה שאמורה להשתנות עד שתאושר על-ידי הוועדה.
בראשית הישיבה הסבירו בהרחבה נציגי האוצר, מנהל רשות המיסים בישראל יהודה נסרדישי ובועז סופר, סגן בכיר למנהל רשות המיסים, מדוע חיוני לבצע את הצעת האוצר בנוגע לניכוי הוצאות רכב צמוד. לדבריהם, "התקנות המונחות בפני ועדת הכספים גובשו לאחר עבודה של שני וחצי באוצר. בתקופה זו הן עברו שיפוץ ועתה הובאו לאישור. התקנות הללו יזרימו לקופת האוצר סכום של 2.5 מיליארד ש"ח לאחר אישורן. המטרה היא להפחית שיעורי מס באמצעות ההזרמה של הסכום מניכויי הוצאות הרכב הצמוד".
לדברי נסרדישי, "יש פה ישראבלוף ולא שהוא לא חוקי חלילה, אלא מדובר במהלך כלכלי שבו עצמו את העיניים. אפשר אולי להלין על המערכת מדוע הוא לא טופל עד היום. אבל עכשיו אני מבקש להביאו לדיון ענייני. בדיון זה אני רוצה להבהיר כי לא הכסף הוא זה שמעניין אותנו באוצר אלא תיקון עיוות מס. אין פה שום ניסיון לגנוב כספים. גם חבל על הניסיון להלך עלינו אימים. מפני שההצעה המונחת לפניכם בוועדה אומרת שמעביד הנותן רכב צמוד לעובד, כל ההוצאות מוכרות לו ב-100% ועד היום יכול היה המעביד 'להשתיק' את העובד עם הענקת הרכב".
"לכן", אמר בועז סופר לח"כים, "אנחנו באים לקחת את ההטבה שהיתה לציבור מצומצם ולהעבירה לכלל הציבור. רק 20% נהנו מההטבה של הרכב עד היום ואילו ההצעה מבקשת להעביר הטבה זו גם ליתר 80% של העובדים".
מנגד, תקפו חברי כנסת ומוזמנים נוספים את האוצר. נשיא התעשיינים, שרגא ברוש, טען כי "מדובר במהלך פופוליסטי שבא רק להגדיל את העוול והדיבורים על שוויוניות אינן אלא בדיחה עצובה".
ח"כ שלי יחימוביץ, אמרה כי "מדובר גם בעניין של עיתוי. לפני תקופת היותי חברת כנסת הרווחתי כפול ממה שאני מרוויחה היום וקיבלתי תוספת של 1,500 שקל במשכורת בגין שימוש ברכב, שעה שבמקביל פגעו באמהות חד-הוריות. זה עיוות. אבל, בעיתוי הנוכחי, מדובר על הטבה למעמד הביניים ובסופו של יום אנו מדברים על הטבה לאנשים שעובדים מאוד קשה ומפרנסים את ילדיהם בקושי רב וששעות העבודה שלהם ארוכות".
ח"כ חיים כץ (ליכוד) טען כי "האוצר, כדרכו בקודש בוועדת הכספים, מטעה את חברי הכנסת וצורב חול בעיני הציבור, לא מביא נתונים ומדבר בסיסמאות". ח"כ אורית נוקד (עבודה), אמרה כי "לטענת רשות המיסים, מטרת הרפורמה היא יצירת שוויון ותיקון של עיוות מס. אני בעד שוויון וברמה העקרונית אף בעד תיקון העיוות. אולם, ייתכן שהתיקון יוצר עיוותים נוספים, אם המטרה היא להגביר את השוויון, מדוע במקביל לא תוקפא הרפורמה במס, שכידוע מיטיבה בעיקר עם העשירונים העליונים".
גם יו"ר הוועדה, ח"כ סטס מיסזניקוב (ישראל ביתנו), התנגד להצעת האוצר. לדבריו, "הרפורמה בשווי השימוש ברכב פוגעת בעמידה באותם יעדים שהממשלה קבעה בעצמה, והראשון בהם עידוד התעסוקה. מדובר בהטלת מס נוסף על שכבות הביניים, שהוא המקור העיקרי להגברת התעסוקה במשק הישראלי, ובמקום לעודד אותו על-ידי הורדת מיסים מטילים עליו מס נוסף".