X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד התמ"ת ומשרד האוצר, ההסתדרות והמעסיקים סיכמו לראשונה על שורת צעדים להסדרת והגברת אכיפת חוקי העבודה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ועדת ההיגוי לאכיפת חוקי העבודה הגישה (ג', 26.6.07) את המלצותיה לשר התמ"ת, אלי ישי. ההמלצות מתייחסות בין היתר, להגברת פעילות האכיפה על-ידי משרד התמ"ת, התרעה, הטלת עיצום כספי ולבסוף פתיחת הליכים פליליים על מעביד המפר את חוקי העבודה וכן בתנאים מסוימים על מזמין השירותים ולהקמת מרכז לסיוע ואיסוף מידע.
עיקרי המלצות הוועדה כוללים את הגברת פעילות מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת. במסגרת הגברת הפעילות תוגדל אכיפת החוק הן על-ידי מבצעי אכיפה באזורים מועדים והן על-ידי הגדלת המודעות הציבורית על זכויות וחובות המוקנות בחוק. בנוסף מוצע להקים מערך הדרכה משותף לממשלה, להסתדרות ולמעסיקים אשר ייועד הן לעובדים והן למעסיקים.
סעיף נוסף של ההמלצות נוגע לתיקוני חקיקה בהם הטלת עיצום כספי על מעביד המפר את הוראות חוקי העבודה לאחר מתן התרעה וכן במקרים מסוימים על מזמין השירותים בענפי הניקיון, השמירה וההסעדה שבחצרותיו מופרות זכויות עבודה, כאשר במידה ותימשך הפרת החוק, למרות העיצום הכספי, ינקטו נגדו הליכים פליליים. וכן במקרים מסוימים מתן אפשרות לעובד לתבוע בתביעה אזרחית על הפרת החוק בתנאים מסוימים גם את מזמין העבודה בנוסף לקבלן.
הוועדה הוסיפה המלצה בדבר התערבות בין מזמין לבין קבלן באשר לשירותים שעל פיה תיישם הממשלה הוראות אלו במכרזים והקבלן יידרש לפרט בנספח מיוחד את פירוט השכר שישולם לעובד. במידה וימצא קבלן המפר את זכויות העובדים ניתן יהיה לבטל את ההתקשרות איתו ואף לחלט את הערבויות.
הומלץ על הקמת מרכז לסיוע ומידע על עובדים שזכויותיהם הופרו ועל הפעלת ועדות פיקוח על ישום הסכמים קיבוציים.
תו התקן לעניין זכויות עובדים הוזכר בהמלצות הוועדה ככלי נוסף המסייע באכיפה עצמית של חוקי העבודה ומתן יכולת לגופי האכיפה להתמקד באוכלוסיות שטרם אימצו את תו התקן.
בראש הוועדה, שמונתה ב-6.4.07 בעקבות השינויים שחלו במשק הישראלי שהובילו בין היתר, להפרות של חוקי העבודה ואי שמירה על זכויות העובדים, עמד אלי פז, סמנכ"ל בכיר במשרד התמ"ת ושאר חבריה הם: עו"ד מיכאל אטלן ועו"ד שלמה יצחקי ממשרד התמ"ת, שאול מרידור וליאור אגאי ממשרד האוצר, עו"ד טנא- פרצ'יק ועמי כהן מההסתדרות ואבי ברק ואורי רובין מלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים.

אולמרט, ישי, עיני וברוש מברכים על הגברת האכיפה

ראש הממשלה וממלא-מקום שר האוצר, אהוד אולמרט, בירך את השותפים למהלך וציין את החשיבות הרבה שהוא רואה בכיבוד זכויות העובדים ושמירה על החוק.
שר התמ"ת, אלי ישי, אמר כי השותפים המרכזיים ביחסי עבודה התאחדו באופן תקדימי במטרה לשים קץ לתופעה בוטה של הפרת זכויות עובדים במדינת ישראל. "קיימת חשיבות רבה ליישום המלצות הוועדה על-מנת לקדם משמעותית את קיומן של הוראות דיני העבודה", אמר ישי והוסיף כי הוא מקווה שיישום המלצות הוועדה יביא להתוויית התנהגות חדשה בשוק העבודה בכל הנוגע לכיבוד זכויות עובדים.
משרד התמ"ת ומשרד האוצר הודיעו יפעלו להבאת תיקוני החקיקה לממשלה ולכנסת בהקדם האפשרי. משרד האוצר אף העמיד משאבים ליישום מסקנות הוועדה בתקציב משרד התמ"ת הן בתקציב שנתי והן בכוח אדם.
שושבין נוסף של ועדת ההיגוי, יו"ר ההסתדרות עופר עיני, אמר שמאז תחילת כהונתו יזמה ההסתדרות מהלך של הגברת אכיפת חוקי העבודה. "אנו מאמינים שהאכיפה יכולה לשפר את מצבם של עובדי הקבלן ולחלץ חלק מהם ממעגל העוני. אני מקווה שהכנסת תאמץ במהרה את המלצות הוועדה ונוכל לצאת לדרך חדשה", ציין.
יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, אמר כי "אכיפת חוקי העבודה הקיימים תביא לכך שמחד תימנע תחרות לא הוגנת בין מעסיקים שומרי חוק הנאלצים להתחרות עם מעסיקים מפירי חוק. "הללו משלמים פחות משכר המינימום, פוגעים בזכויות העובדים ומקטינים בכך את עלות העבודה שלא כחוק וגורמים לפגיעה בתחרות החופשית, ומאידך תשמרנה זכויות העובדים".

תאריך:  26/06/2007   |   עודכן:  26/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה וההסתדרות למען אכיפת חוקי העבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
לאחר 14 שנה הודיעה החברה כי היא משיקה בקבוק בעיצוב חדש    במסגרת ההשקה, יוצאת קוקה קולה בקמפיין פרסום בהשקעה של 5 מיליון שקלים
גלית יצחק
מיכאל פורז מונה לתפקיד
איציק וולף
שיא של כל הזמנים בביקוש לחשמל נרשם בשעה 14:45 עם צריכת 9,500 מגה וואט    חברת החשמל קוראת לציבור שלא להשתמש במכונות כביסה ובתנורי אפייה
גלית יצחק
מנכ"לית סגל אורגניקס ממליצה לרחוץ את האזור לעיתים קרובות ככל האפשר ולהחליף חיתול בתדירות גבוהה
עידן יוסף
הטלוויזיה הישראלית וקול ישראל יחלו ביולי בשידור דיגיטלי בלוויין עמוס    מדובר בשידור ראשון בישראל של רדיו דיגיטלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il