X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היה חם היום בטקס באתר אשכול
מפעל סינון המים המרכזי של מקורות נחנך באתר אשכול המפעל הוקם בהשקעה כוללת של כ-550 מיליון שקל
▪  ▪  ▪

חברת מקורות חנכה (26.6.07) בטקס ממלכתי, במעמד ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר התשתיות הלאומיות בנימין בן-אליעזר, את "מפעל הסינון המרכזי" באתר אשכול שבבקעת בית נטופה.
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר בטקס כי מפעל הסינון המרכזי שהקימה חברת מקורות באתר אשכול, הוא אחד הפרויקטים הבולטים והחשובים שמדינת ישראל השלימה לאחרונה. "הוא מצעיד את מדינת ישראל לעידן חדש בטיפול באיכות מי השתייה, עידן שיציב אותנו בשורה הראשונה של מדינות העולם המערבי", אמר.
שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן-אליעזר הוסיף על דבריו של אולמרט ואמר כי "מפעל הסינון המרכזי, המשלב טכנולוגיות, שיטות הנדסיות ותהליכי תפעול מתקדמים ביותר, הוא מהמורכבים מסוגו בעולם. והוא משפר עוד יותר את איכות המים המסופקים על-ידי חברת מקורות, וממצב אותה כאחת החברות המובילות בעולם בתחומה".

מערך מתקדם של ניטור לאספקת מים באיכות טובה

"מפעל הסינון המרכזי" הוא מהמורכבים מסוגו בעולם. המפעל משלב טכנולוגיות, שיטות הנדסיות ותהליכי תפעול מתקדמים ביותר. רוב מערך הבקרה של המפעל מתפקד באופן אוטומטי, וכמות כוח האדם הנדרשת לתפעולו קטנה בהשוואה למתקנים בסדר גודל כזה. כל זאת במטרה להבטיח תהליך סינון אמין, מהיר ובטוח, בעלויות נמוכות ככל האפשר, כך נמסר מחברת מקורות.
בתחילת הטיפול במים במפעל נכנסים מי הגלם (מי הכנרת) לתאי ערבוב אטי ומהיר שבהם מוסיפים למים חומרי השבחה, כדי לגבש את החלקיקים הלא רצויים ל"פתיתים" (חלקיקים גדולים). לאחר שלבי הטיפול השונים, רמת העכירות של המים היוצאים מהמערכת נמוכה אף מזו שנקבעה בתקנות משרד הבריאות. המים המסוננים מוזרמים לתחנת שאיבה ומסופקים ללקוחות.
כדי להבטיח אספקת מים אמינה באיכות טובה קיים במפעל מערך מתקדם של אמצעי ניטור ובקרה, המפקחים על איכות המים ועל תהליכי הטיפול והתפעול. כן נבנה באזור המפעל חדר בקרה מרכזי הפועל ללא הפסקה. תהליכי התפעול ואמצעי הניטור מקושרים באמצעות מערכת בקרה ממוחשבת לחדר הבקרה. בנוסף למעקב ולאיסוף נתונים מתריעה המערכת בזמן אמת על כל חריגה מדרישות התפעול או איכות המים. "מפעל הסינון המרכזי" מחולק לשני מוֹדוּלים (מערכים) סימטריים זהים, העובדים באופן עצמאי. זאת במטרה להגביר את אמינות המתקן ולאפשר ניתוק קטעים לצורכי אחזקה מבלי לפגוע בייצור השוטף.
לאחר תקופת ניסיון והרצה תקבל מקורות לידיה בקרוב ובהדרגה, את האחריות המלאה על "מפעל הסינון המרכזי": בשלב הראשון, תקבל מקורות את האחריות התפעולית ובתוך 180 יום לאחר מכן, תקבל לידיה גם את האחריות התהליכית הכוללת.

מרכז המבקרים ייפתח במחצית השניה של 2008

מרכז המבקרים ב"מפעל הסינון המרכזי" ייפתח לקהל הרחב במחצית השנייה של 2008. המרכז יעוצב באופן חדשני ומקורי, ויביא לידי ביטוי בהסברים ובהמחשות את מגוון הפעילויות של מקורות, חברת המים הלאומית, ואת תרומתה לפיתוח משק המים בישראל. כמו כן ישולבו במרכז סדנאות והפעלות, ומיצג שימחיש את דרכה העתידית של מקורות.

תאריך:  26/06/2007   |   עודכן:  26/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפעל סינון המים המרכזי נחנך באתר אשכול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כפי שסוכם בוועדת אריאב: טיוטת תקנות חובת המכרזים הופצה במשרדי הממשלה    ההמלצות מתייחסות לצורך בביזור הסמכות לאישור התקשרות בפטור ממכרז
עידן יוסף
פר מחוות הבקר בשניר קיבל תואר הצטיינות בשל תכונת העלייה במשקל עם תוספת של 2.1 ק"ג למשקלו מדי יום    בתחרות הוצגו לראשונה פרים מגזע שרולה שמקורם בארה"ב
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הפיקוח על עמלות הבנקים    החוק ייכנס לתוקפו תוך שנה
יואב יצחק
מזוז ופרידמן הגיעו לפשרה: על-פי דרישת פרידמן, שופט (בדימ.) לא יכהן כחבר בוועדה לבחירת פרקליט מדינה    על-פי דרישת מזוז, הוועדה לא תחוייב להציג בפני הממשלה כמה מועמדים לתפקיד
עידן יוסף
חברת ההזנק הישראלית pdway חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם יאנג & רוביקם, תאגיד הפרסום והמדיה מהגדולים בארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il