X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למרות שהערכה הייתה שראש הממשלה יחליט כבר היום מי יהיה שר האוצר הבא, הודיעה לשכת ראש הממשלה כי ההחלטה תיפול רק בשבוע הבא ביום רביעי בעוד שבוע יובא סבב התיקים לאישור הכנסת
▪  ▪  ▪
שר אוצר? [צילום: פלאש 90]

אולמרט לא יכריע היום בשאלת זהותו של שר האוצר שיתמנה במקומו של הירשזון. ראש הממשלה החליט לדחות את המינוי לשבוע הבא. היום החל בסבב ההתייעצויות. המועמד הבולט: רוני בר-און.
ראש הממשלה אהוד אולמרט פתח את סבב ההתייעצויות לקראת בחירתו של שר האוצר שיכנס לתפקידו במקומו של אברהם הירשזון שנאלץ להשעות את עצמו בעקבות החשדות בהם הוא מעורב. בלשכת ראש הממשלה אומרים כי עד ליום רביעי הבא ייבחר שר האוצר הבא, ודבר מינויו יובא לאישור מליאת הכנסת.
עוד נמסר מלשכת ראש הממשלה כי הדברים ייאמרו גם לבג"צ שאמור לדון בנושא. כזכור, קבע היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז כי אולמרט יכול להחזיק בתפקיד מ"מ שר האוצר כיוון שסבב התיקים יחל רק לאחר הפריימריז בעבודה. לאחר שנבחר יו"ר לעבודה, על אולמרט לתת את התיק לאדם אחר.
למרות שמדובר במהלך של סבב תיקים רחב, הנושא הבוער ביותר עבור ראש הממשלה הוא מינוי שר אוצר. המועמדים הבולטים ביותר לתפקיד הם רוני בר-און, מקורבו של ראש הממשלה המעוניין מאוד ליטול לעצמו את התפקיד, בייחוד לאחר שנאלץ לוותר על תיק המשפטים. במערכת הפוליטית מעריכים כי שמו של בר-און הופרח כבלון ניסוי עבור הקהילה המשפטית, זאת על-מנת לראות האם שמו מעורר התנגדות כלשהי, כפי שעורר התנגדות למינויו לשר המשפטים. זאת בעקבות פרשת בר-און-חברון בה היה מעורב. לפי שעה לא נראה כי מינויו של בר-און לתפקיד שר האוצר מעורר תגובות שליליות כלשהם.
שם נוסף שעשוי להחליף את הירשזון בתפקידו הוא השר מאיר שטרית. בקדימה אומרים כי שטרית מתאים לתפקיד, הן משום שכבר כיהן כשר במשרד האוצר, והן משום שאולמרט מעוניין לקרב את מי שנחשב היום ליריבו הפוליטי בתוך קדימה. מועמד נוסף שהוזכר הוא חיים רמון, שהורשע בעברות מין. לפי שעה נראה שאולמרט יתקשה למנות את רמון משום שהדבר יגרור פניות רבות לבית המשפט.
לאחר שיתמנה שר האוצר, צפויים שינויים נוספים בהרכב הממשלה בקדימה ובמפלגת העבודה. אולמרט יצטרך לקדם את אחד השרים שמעמד של המשנה לראש הממשלה תחת פרס שנבחר לנשיאות. גם תיק הגליל והנגב נותר פנוי. מי שאמורה להרוויח מסבב התיקים היא ח"כ רוחמה אברהם שצפויה להתמנות לשרה. ח"כ מגלי והבה מצפה אף הוא לקבל הזמנה מראש הממשלה לשולחן הממשלה.
אהוד ברק יבחר מי מבין בכירי מפלגתו יזכה לקידום. עמי אילון הודיע כי הוא לא מוכן להיות שר בלי תיק ולא שר החינוך, ולפיכך יישאר אילון מחוץ לממשלה בשלב זה.
בתוך כך, יו"ר העבודה ברק יאלץ לבחור מי מבין הח"כים יהיה סגן שר. האפשרויות הם אורית נוקד, מתן וילנאי, אפרים סנה ודני יתום. גם עניינו של עמיר פרץ נותר פתוח, כאשר לא ברור עדיין איזה תיק הוא ימלא לאחר שעזב את משרד הביטחון. נערכה הרווחת היא כי ברק יעדיף את וילנאי על פני האחרים וימנה אותו לתפקיד סגן השר.

תאריך:  27/06/2007   |   עודכן:  27/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר האוצר רוני בר-און?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יש לפרקליטות שבוע
לתפור תיק....  |  27/06/07 06:49
2
פה גדול וגס ולדעת ללקק =שר ל"ת
מושחתים נמאסתם  |  27/06/07 07:08
3
למה לא למנות את ברוורמן?
מבקש הסבר  |  27/06/07 10:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש אגף התקשוב בצה"ל, אלוף עמי שפרן, חשף זאת במושב שעסק בעתיד התעשיות המתוחכמות בישראל, בכינוס רעננה למדיניות טכנולוגיה עלית לאומית
מתי טוכפלד
ראש הממשלה אהוד אולמרט קצר תשבחות מצד מנהיגי אירופה וארה"ב על נאומו אתמול בשארם    ראש ממשלת איטליה: "הצעדים שנוקט אולמרט, מהווים תרומה חשובה לשלום"
עידן יוסף
יו"ר האופוזיציה אמר כי על הממשלה להפסיק להפריע למגזר הטכנולוגיה עלית להוביל את הכלכלה    "במקום לסייע לקידום הטכנולוגיה עלית בישראל, הממשלה מערימה מכשולים"
עומר כרמון
אבו מאזן פרסם צו נשיאותי האוסר נשיאת נשק ללא רשיון בגדה    החמאס והג'יהאד הודיעו: לא נציית    צו נוסף שהוציא מעניק פטור ממיסים לתושבי עזה
עידן יוסף
לראשונה מקיימת אגודת העיתונאים כינוס עיתונות    הכינוס, בהשתתפות העיתונאים המובילים בישראל, נציגים מובילים מהעיתונות הבינלאומית בארץ ובחו"ל וראשי המשק הישראלי, ייערך בחודש נובמבר    לכינוס צפויים להגיע כ-3,000 עיתונאים, אנשי תקשורת ומעצבי דעת קהל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il