X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בלעדי: ראש הממשלה חתם ברגע האחרון על המדיניות החדשה לגבי קרקעות המינהל הודיע על החתימה ללשכתו הריקה של מנכ"ל המינהל לא תיאם את ההודעה עם ראשי המינהל קושר לראשו כתרים ללא הצדקה מיהר לחתום לפני שימונה שר אוצר חדש מרוב מהירות - אי דיוקים וטעויות בהודעה הרשמית
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה אהוד אולמרט עשה אתמול "מחטף", ואישר סופית את החלטות מועצת מקרקעי ישראל, המאפשרות לחברי קיבוצים ומושבים לקנות את מגרשי המגורים שלהם ולבנות עליהם דירות, וילות ונדל"ן מניב. המחטף, ברגע האחרון לפני פרישתו מהאוצר, היה כה מהיר, עד שבכירים במינהל לא ידעו עליו, ולמדו על כך מ-Nfc. אולמרט גם מתפאר ללא הצדקה בחלקו בקבלת ההחלטה החדשה.
מועצת מקרקעי ישראל אישרה את המדיניות החדשה כבר ב-28 במרס, אך על-פי החוק (כמובהר בהמשך) היה צורך באישור שר האוצר. אלא שמיד לאחר אישור ההחלטות הישעה עצמו שר האוצר אברהם הירשזון, בשל החלקירות הפליליות נגדו. אולמרט, כראש ממשלה, נכנס אוטומטית לתפקיד מ"מ שר האוצר לתקופה של שלושה חודשים, שהיועץ המשפטי לממשלה אף ביקש לקצרה ככל האפשר.
אמש (26.6.07) כינס אולמרט את בכירי שריו, כדי להחליט מי יהיה שר האוצר. היתה אפשרות שהשר יבחר מיד, ומינויו יובא היום (27.7.06) לאישור הכנסת. אולמרט, שהיה בעבר בעצמו יו"ר מועצת המינהל, ותומך במדיניות החדשה, ביקש להבטיח שההחלטות יאושרו סופית, כדי שיוכל לקשור לעצמו כתרים בקביעת ואישור המדיניות החדשה, ולא להעביר את ההישג לשר האוצר החדש. הישיבה החליטה אמש שלא להכריע בינתים בשאלה מי יהיה שר האוצר. אך אולמרט חתם והוציא הודעה רשמית עוד לפני הישיבה.
המחטף היה כה מהיר, עד שבכירי המינהל לא ידעו עליו דבר, ולמדו עליו מהידיעה הראשונה בנושא זה, שפורסמה אמש ב-Nfc. עוד נודע ל-Nfc, כי לשכת ראש הממשלה שלחה למנכ"ל המינהל, יעקב אפרתי, את החלטתו החתומה של אולמרט, בשעות אחר-הצהריים, כאשר הלשכה כבר ריקה ואיש לא היה כדי לקבלה. ההודעה הרשמית של הלשכה פורסמה אמש ללא תיאום עם המינהל.
לשכת ראש הממשלה, שאין בה אנשי מקצוע בתחום הנדל"ן, מיהרה להוציא אמש הודעה לעיתונות על כך שאולמרט חתם. ההודעה הוצאה ללא תיאום עם המינהל, והתוצאה היתה שההודעה לוקה באי-בהירות ובאי-דיוקים.
הטעות העיקרית היא בכתרים שאולמרט קושר לעצמו. בהודעה הרשמית של לשכת ראש הממשלה נאמר: "ראש הממשלה, בתפקידו כשר התעשיה והמסחר וכיו"ר מועצת מקרקעי ישראל, פעל רבות לקידום החלטה זו". האמת היא, כאמור, שההחלטה אושרה ב-28 במרס, בישיבה שבראשה ישב יו"ר המינהל כיום, השר מאיר שטרית. אולמרט אינו מכהן זה כשנה ורבע כיו"ר המינהל, ואין לו כל מעורבות בפעילותו בתקופה זו.
בנוסף, הודעת לשכת ראש הממשלה, שנוסחה על-ידי אנשים שאינם בקיאים בנושא, לוקה בין היתר בטעויות הבאות:
1) החלטת מועצת המינהל "מכשירה" גם בנייה של נדל"ן מניב מהעבר, בתנאי שהקיבוץ או המושב ישלם אגרות לארבע השנים האחרונות. סעיף זה בהחלטה, הבא "להכשיר" מאות ואלפי מבנים לא-חוקיים, אינו מופיע בהודעת הלשכה.
2) החלטת מועצת המינהל מאפשרת לחקלאים לקנות מהמינהל רק את חלקת המגורים שלהם, בדרך כלל 2.5 דונם. הודעת לשכת ראש הממשלה מדברת על מכירת "כל הנחלה", שטח של עשרות דונם, רובו חקלאי - דבר שלא היה ולא נברא.
3) מהודעת לשכת ראש הממשלה לא ברור מה אירע להחלטות אחרות של מועצת המינהל מאותה ישיבה, למשל לגבי הבעלות על 5,000 משקי עזר.
החלטות מועצת המינהל טעונות אישור שר האוצר, משום שחוק יסודות התקציב קובע, שיש צורך באישור השר לגבי כל החלטה של המינהל שיש לה משמעות כספית. ההחלטות מדברות על המחיר שישלמו החקלאים תמורת רכישת הזכויות, ולכן יש להן משמעות כספית, והן טעונות אישור השר.

תאריך:  27/06/2007   |   עודכן:  27/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחטף של אולמרט באישור החלטות המינהל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מושחת ונוכל, תמיד לטש עיניים
אולמרט - הביתה  |  27/06/07 12:35
2
כמקובל במאפיה גזר קופון גדול ל"ת
חץ  |  27/06/07 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
רשת מרפאות פרופורציה מציינת, כי בין טיפול לטיפול אין להסיר את השיער בשעווה או במכונה, אלא רק באמצעות גילוח    יש לבצע הערכת מצב של התקדמות הטיפול לאחר הטיפול ה-6
איציק וולף
כ-200 מעובדי מפעל "אלישרא" המייצרת מוצרים עבור מערכת הביטחון קיבלו מכתבי הפסקת עבודה זמנית בשל העיצומים שנקטו    ההסתדרות: נפנה לבית הדין לעבודה על-מנת למתן את הצעד הקיצוני
אלעזר לוין
צופה הכנסות משכירות של עד 50 מיליון אירו לשנה    חנן מור תבנה שכונת מגורים ליד ורנה    שתי החברות לא מסרו נתונים על גובה ההשקעה והיקף הפרויקט
איילת פישביין
משרד הבריאות סירב לממן תרופה למחלת האנטר, שעלותה המשוערת היא כ-70 מיליון שקל, והטיל את מימונה על מבוטחי קופת חולים מאוחדת
סרט
אחרי חודשים של האשמות חוזרות ונישנות, העלבות פומביות באמצעי התקשורת ולא מעט כותרות ראשיות בטורי הרכילות, הוכרע הדבר. אדי מרפי הוא אביה הביולוגי של אנג'ל איריס מרפי בראון, בתה בת החודשיים של מלני בראון המוכרת בעיקר כ"סקארי ספייס"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il