רשות שדות התעופה (רש"ת) מתכננת הקמת תחנת כוח המופעלת בגז. ההקמה תהיה במסגרת ביצוע פרויקטים מסחריים בשיתוף הסקטור הפרטי (BOT), וכמקובל ברבים מנמלי התעופה הגדולים בעולם, ביניהם: סחיפהול, מילנו, פריז וניו-יורק, בהם פועלות תחנות לייצור עצמאי של חשמל.
צריכת החשמל השנתית של הרשות עומדת על כ-20 מגוואט, ועלותה כ-40 מיליון שקלים בשנה. צריכת החשמל המקסימלית לשעה בנמל התעופה, הכוללת את הצריכה הישירה של הרשות ושל הזכיינים בנתב"ג, הולכת וגדלה מדי שנה, ובתוך כעשר שנים היא צפויה להכפיל את עצמה לשיעור של כ-40 מגוואט.
התוכנית להקמת תחנת הכוח חודשה לאחר השלמת סקר סיכונים, אשר הראה כי לא נשקפת כל סכנה מקרבת תחנת הכוח לנמל התעופה. ממצאי הסקר אושרו על-ידי רשות התעופה האזרחית. הקמת תחנת הכוח לייצור חשמל מותנית כמו כן בקידום פרויקט צנרת הגז הטבעי המגיע היום עד גזר והארכתו צפונה עד בסמוך לנמל תעופה בן-גוריון.
הפרויקט ישמש את תע"א מבדיקות כדאיות כלכלית שערכה רשות שדות התעופה (רש"ת), עולה כדאיות גבוהה ביותר להקמת תחנת הכוח בנתב"ג. בכוונת רש"ת, באמצעות זכיין, לייצר בנתב"ג חשמל על-בסיס גז טבעי לצריכה עצמית, וכן לאפשר לזכיין לספק חשמל לגורמים נוספים בנמל ובסביבתו, כדוגמת התעשיה האווירית, קריית שדה התעופה ועוד.
בנוסף להקמת תחנת הכוח, כולל הפרויקט ביצוע קו הזנת גז למרכז האנרגיה על-מנת לאפשר חיסכון נוסף באמצעות הפעלת הגנרטורים בגז, בשעות השיא.
רש"ת פועלת היום להכנת שינוי לשלוש תוכניות מתאר (תמ"א 2/4/א' נתב"ג תמ"א 37 לגז טבעי ותמ"א 10 לתחנות כוח), ובמקביל מקדמת את הכנת החומר הטכני ותנאי המכרז.
מנכ"ל רש"ת אמר כי הקמת תחנת הכוח הינה אתגר גדול ניצב בפניו. לדברי גבי אופיר, תחנת הכוח תהווה תרומה משמעותית הן לחיסכון של כשלושה מיליון דולר בשנה, והן לשיפור איכות הסביבה, הואיל וייצור החשמל מבוסס על גז טבעי המזהם פחות מפחם.
הפרויקט נדון ואושר על-ידי מועצת רש"ת.