X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צעירה בת 30 שהגיעה לניתוח לקיצור קיבה במרכז הרפואי "וולפסון", הועמדה בסכנת מוות אחרי שנגרמו לה חורים בקיבה, במעיים ובוושט לטענתה, המרכז הרפואי והרופא המנתח הם "רשלנים סדרתיים", שכן נגדם תביעות קודמות דומות תובעת 2.5 מ' ש"ח
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

צעירה בת 30 תובעת את המרכז הרפואי "וולפסון" ואת המנתח פרופ' אילן חרוזי, בגין רשלנות רפואית. לטענתה, ניתוח פשוט לקיצור כיבה שעברה תחת ידיו של פרופ' חרוזי, כמעט גרם למותה והותירה עם נכות בגובה 30% לצמיתות. בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד אילנה זינגל, תובעת הצעירה פיצוי בסך 2.5 מיליון ש'.
על-פי טענת התובעת, לפני כחמש שנים הגיעה להתייעצות אצל פרופ' חרוזי, מנתח מומחה לקיצור כיבה ומנהל המחלקה הכירורגית במרכז הרפואי וולפסון, ששכנע אותה לבצע אצלו ניתוח להשתלת טבעת לקיצור כיבה. באותה עת שקלה התובעת כ-85 ק"ג. לשאלתה האם משקלה מצדיק ניתוח שכזה, השיב כי לא כדאי להמתין עם הניתוח שכן במילא תשמין ותגיע למשקל שמהווה אינדיקציה לניתוח מסוג זה, תוך שהוא שכנע אותה כי מדובר בניתוח ללא סיבוכים או סיכונים כלשהם. בתוך שלושה ימים, כך אמר לה, תשוחרר לביתה.
אולם בפועל, על-פי הנטען, הפך הניתוח הפשוט למלכודת מוות. במשך הלילה שלאחר הניתוח סבלה התובעת מכאבים חזקים בבטן ובכתף שמאל, קשיים בנשימה, נפיחות באזור הצוואר, וכן בחילות והקאות, שהתחזקו עם הזמן והצריכו מתן שתי זריקות פטידין. בביקור הרופאים בבוקר שלמחרת הניתוח המשיכה התובעת לסבול מכאבים אלו ואף הופיעו אצלה נפיחות בפנים ומתחת ללסת. למרות כל זאת, לא נתנו הרופאים את דעתם ביחס למצבה הקשה של התובעת והתעלמו מתלונותיה, ואף אמרו לתובעת כי תתכונן ללכת הביתה. לגבי תלונותיה של התובעת על הנפיחות בפנים ומתחת ללסת, ייעצו לה הרופאים כי תשתה מים ותלעס מסטיק.
בבוקר אותו היום, לאחר שמצב התובעת היה חמור ביותר, חיפשה אמה של התובעת ביוזמתה את פרופ' חרוזי, שלא נכח בביקור הרופאים. אם התובעת דרשה ממנו לבוא ולבדוק את התובעת בעצמו. פרופ' חרוזי הרגיע את אם התובעת ואמר לה, כי למרות שהניתוח עבר בהצלחה וללא סיבוכים הוא יבוא לבדוק את התובעת. לאחר שהגיע פרופ' חרוזי, הוא בדק את התובעת והפנה אותה לצילום, כדבריו, רק "ליתר ביטחון"'.
"הרופא והמרכז הרפואי- רשלנים סדרתיים"
בצילומים אלו נתגלה, כי במהלך הניתוח נגרם לתובעת חור בקיבתה, במעיים ובוושט. לפיכך, נאלצה הצעירה לעבור שלושה ניתוחים נוספים כדי להציל את חייה, בהם הייתה בסכנת מוות. במהלך ניתוחים אלו שהתה התובעת שלושה שבועות בטיפול נמרץ, ולאחר מכן אושפזה משך ארבעה חודשים. בשל הניתוחים הרבים שעברה, נותרה התובעת עם נכות בגובה 30% לצמיתות, תוך שצפויים לה קשיים עתידיים להיכנס להריון.
ב"כ התובעת טוענת, כי אילו היה פרופ' חרוזי פועל בהתאם לפרקטיקה הרפואית הסבירה והמקובלת, ולא היה מנתח את התובעת אשר לא עמדה בקריטריונים המקובלים לניתוח, היו נמנעים מהתובעת סכנת החיים בה עמדה, האשפוזים הממושכים והנזקים הקשים שנגרמו לה. לטענתה, בנסיבות המקרה חל הכלל של "הדבר מדבר בעד עצמו" ועל כן יש להטיל על הנתבעים את עול ההוכחה והבאת הראיות על העדר רשלנות. זאת ועוד, טוענת ב"כ התובעת כי מספר תביעות משפטיות קודמות שהוגשו לבתי המשפט בגין רשלנות וגרימת נזקים לצמיתות בניתוחים להצרת קיבה שבוצעו על-ידי פרופ' ארזי במרכז הרפואי, הרי שהנתבעים הינם בגדר "רשלנים סדרתיים" ולפיכך יש לפסוק בתביעה זו גם פיצויים עונשיים לדוגמא, על-מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.

תאריך:  01/07/2007   |   עודכן:  01/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניתוח לקיצור קיבה כמעט הסתיים באסון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש בעיות בנתוחים כאלה.
אסקולפיוס  |  1/07/07 16:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
אלה בוחבינדר מונתה למנהלת אדמיניסטרטיבית במחלקת השיווק של קבוצת דטהסייף
הדר פרבר
חזר בו מדבריו כי הטלת פצצות האטום היתה בלתי נמנעת ואמר כי התכוון לנקודת המבט האמריקנית
איריס פרחי
כשנחת באיסטנבול גילה שהתרמיל אבד ונאלץ לקנות פריטים בשווי אלפי שקלים    חברת התעופה השיבה שהאחריות מוטלת על שירותי הקרקע
איריס פרחי
התובעים התלוננו שנגרמה להם עוגמת נפש בעקבות ביטול הטיול לקובה וקוסטה ריקה    כמו כן טענו שהכסף הוחזר כעבור שלושה שבועות וללא ריבית והצמדה
עומר כרמון
הטניסאית הבינלאומית שחר פאר לא שכחה אותנו בטורניר ווימבלדון ועלתה למגרש עם נעליים יוצאות דופן    מוצאה הישראלי מקשה עליה לא מעט, אבל חברתה הטובה היא דווקא מוסלמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il