X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
0
ברור לכל מי שצופה ב"הגרמני הטוב" כי הסרט "קזבלנקה" עמד מנגד עיניו של סודרברג לאורך כל הדרך באופן טכני הסרט נעשה באמצעים של פעם
▪  ▪  ▪

"הגרמני הטוב" שיצא לא מכבר ב-DVD (חברת הד ארצי) ושיוקרן במהלך פסטיבל הקולנוע בירושלים, היה אמור להיות ה"קזבנלקה" של סטיבן סודרברג.
אחרי צפייה בסרט קשה להאשים את מפיצי הסרט שבחרו לא להקרינו בבתי הקולנוע למרות שמופיעים בו שלושה שחקנים בולטים, ג'ורג' קלוני, קייט בלאנשט וטובי מגוואיר. חייבים להודות, לצערי, כי מי שמתגעגע לקולנוע ההוליוודי הקלאסי לא ירווה נחת מהסרט אלא ההפך, הוא יימצא את עצמו מוציא את הסרט ממכשיר ה- DVD אחרי עשר דקות ומכניס את אותו עותק משומש של "קזבלנקה".
סודרברג, שביים גם את "אושן 13" שמוקרן בימים אלו, החליט לנסות לשחזר את הקולנוע של שנות הארבעים, תור הזהב של הוליווד, הקולנוע הקלאסי שהלך בלי שוב. קולנוע בו שיחקו שחקנים כמו המפרי בוגארט, אינריד ברגמן, לורן באקול. קולנוע של בימאים כמו ג'ון יוסטון, פרנק קפרה, ג'ון פורד. קולנוע פשוט מבחינה טכנית אבל עמוק מבחינות אחרות.
ברור לכל מי שצופה ב"הגרמני הטוב" כי הסרט "קזבלנקה" עמד מנגד עיניו של סודרברג לאורך כל הדרך. מעיצוב דמותה של קייט בלאנשט כשילוב של אינגריד ברגמן ומרלין דיטריך, ג'ורג' קלוני שמנסה נואשות להיות המפרי בוגארט וסצינת סיום שמתרחשת, איך לא, בנמל תעופה לרקע מנועיו הפועלים של מטוס.
באופן טכני הסרט נעשה באמצעים של פעם. גודל הפריים (1:1.66), עדשות ללא זום, צילום באולפנים או בסביבה הקרובה לאולפן בלוס אנג'לס. צילום נסיעות תוך שימוש בהקרנת הרקע על מסך אחורי, צילום בשחור לבן ומשחק מוגזם ותיאטרלי של השחקנים. גם המוזיקה של תומס ניומן מנסה לשחזר את הדרמטיות של הפס הקול הקולנועי של שנות הארבעים עליו היו אחראים מוסיקאים נחשבים כמו מקס סטיינר.
הבעיה הגדולה של הסרט היא ראשית בתסריט הלא מעניין והלא ממוקד. ישנו ספור רצח, ישנו משולש רומנטי, ישנה כניסתם של הרוסים לברלין בתום המלחמה, ישנו ספור פוליטי פנימי של הכוחות האמריקנים, ספור בן בעל ואישה, ספורו האישי של קלוני וכו'. בקיצור עולם ומלואו שמורכב מרסיסים קטנים של סצינות וסיפורים שלא מתחברים ובסופו של דבר לא מקדמים אף סיפור ומותירים את הצופה יושב משועמם אל מול המסך.
סודרברג לא השכיל להבין שחלק מהאופי הקלאי של הסרטים הוא השפה הנאיבית משהו, שימוש לא בוטה בקללות ואלימות שהיתה מסומנת. כאן הוא חשב שזה יהיה מגניב אם בסרט שחור לבן שנראה כאילו נעשה לפני למעלה מחמישים שנה השחקנים ידברו כמו שמדברים בשנת 2007.
בחיים לא שמעתם את טובי מגוואיר אומר מספר כל כך גדול של קללות. כל מילה שנייה שלו היא "פאקינג", או "בולשיט". גם הסצינה, בדקה השלישית של הסרט, בה הוא נראה מקיים יחסים עם זונה, מאחור, לא ממש תורמת לתחושה הקלאסית אותה ניסה סודרברג לשמר.
ג'ורג' קלוני מתגלה כשחקן ממש רע שלא מצליח לתקשר עם הקהל או עם השחקנים שאתו וקשה לדווח על כימייה בינו ושאר השחקנים. טובי מגוואיר מנסה לשחק אותה מרלון ברנדו עם גופיה צמודה, שפתיים קפוצות ודיבור שקט...זה לא עובד. היחידה שמצליחה לעבור טוב היא קייט בלאנשט שהגילום המאופק שלה של לנה מזכיר באמת את מרלין דיטריך ואינגריד ברגמן. לבלאנשט יש ניחוח קלאסי ולא לחינם היא זכתה באוסקר על גילום אחת השחקניות הקלאסיות, קתרין הפבורן.
בסופו של דבר, "הגרמני הטוב" הוא לא סרט ממש טוב למרות כל הכוונות הנעלות שלו.
בגרסת ה-DVD אין אף תוספת מעבר לסרט וחבל.

תאריך:  01/07/2007   |   עודכן:  01/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגרמני הטוב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נכון אבל עדיין
בוני  |  8/07/07 23:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת ONE
פורמולה 1: הפיני של פרארי השיג את ניצחונו השני העונה, חברו לקבוצה, פליפה מאסה, סיים שני    לואיס המילטון סגר את הפודיום, אלונסו רק שביעי
ONE
מהפך דרמטי בעתידו של חלוץ מכבי פ"ת    עמוס לוזון: "עוד הלילה יחתום עומר במכבי ת"א ל-4 שנים"    מכבי פ"ת תקבל מליון וחצי דולר תמורת החלוץ
אלעזר לוין
וואהל תרם עשרות מליוני דולרים לבניית בנייני ציבור, שכולם קרויים על שמו    הידועים ביותר הם אמפיתיאטרון בגני יהושע בת"א, מוזיאון לארכיאולוגיה בירושלים ואודיטוריום באוניברסיטת בר אילן בר"ג
עידן יוסף, צבי נצי"ב
מסמכי ה-CIA חושפים ניסיון התנקשות בגולדה מאיר על-ידי מחבלי ספטמבר השחור    שלוש מכוניות תופת שהוצבו במסלול שיירת ראש הממשלה לא התפוצצו בשל תקלה
עידן יוסף
שר התקשורת מאפשר לחברות פרטיות להתחרות בדואר הכמותי    דחה בחודש ימים את יישום ההמלצות של ועדת שגיא בעניין התעריפים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il