X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הופיע בפני חברי ועדת חוץ וביטחון לדבריו, "רוסיה הפכה היום לחלק משמעותי במאבק מול אירן" עוד אמר, כי "אם אבו מאזן יחדש את קשריו עם החמאס, אנתק עמו את הקשר"
▪  ▪  ▪
אולמרט. לא ביקש אישור למו"מ[צילום: פלאש 90]

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר (ב', 7.2.07) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי "רוסיה הפכה היום לחלק משמעותי במאבק מול אירן. הרוסים מפגינים עמדה נחושה הרבה יותר מבעבר והדבר נובע ממכלול גורמים. הרוסים לא רוצים שלאירן יהיה נשק גרעיני".
ראש הממשלה התייחס גם לאימוני צה"ל בצפון. "הכותרות מזמינות מיס קלקולציה שיכולים לאבד לשיטה. אימונים המתקיימים נקבעו מראש ואין לנו כוונה התקפית. אנו לא מתכוננים למלחמה אלא מקיימים את שגרת האימונים בעקבות מלחמת לבנון. יחד עם זאת, ניתן לראות עיבוי במערך הסורי ואנו עוקבים אחרי העניין הזה. אני מאמין שאין להם כוונות התקפיות אך עושים הכל כדי לא להיות מופתעים".
בהתייחסותו למגעים עם סוריה, טען כי "הנשיא בוש אישר שמעולם לא התבקש לאפשר משא-ומתן בין ישראל וסוריה. אני מעולם לא ביקשתי אישור. הסורים מבקשים מהאמריקנים לתווך ובוש אומר אני לא רוצה להיות מתווך".
בהתייחסו לשחרור 250 האסירים, הסביר כי "הצהרתי שלא אשחרר אסירים כאשר יש ממשלת חמאס. לאחר הקמת ממשלת פיאד, הסכמתי לשחרר 250 אסירים שאין להם דם על הידיים. כאשר הממשלה ברשות הפלשתינית נלחמת בחמאס, מקבלת את תנאי הקוורטט, יש תמורה. אנחנו מנסים לשדר מסר לעם הפלשתיני. בכוונתי להמשיך את הפגישות עם אבו מאזן ולעשות ככל האפשר כדי ליצור במהירות תשתית שתאפשר להתחיל בדיונים על מימוש האופק המדיני והקמת המדינה הפלשתינית. אם אבו מאזן יחדש את קשריו עם החמאס, אנתק עמו את הקשר".
לדברי אולמרט, "אירועי עזה היו ערך מכונן בחברה הפלשתינית בשל הברוטאליות של החמאס וגם בשל ניסיונות החיסול של אבו מאזן עצמו אשר יצרו זעזוע. בחנתי את אירועי עזה ונכון שניתן לראותם באופן כזה שאין עם מי לדבר ועל מה לדבר. אבל, חשבתי שיש כאן גם סיכוי והזדמנות למומנטום מכיוון אחר".
"ממשלת פיאד תצטרך להוכיח שהם יכולים להיאבק בטרור", טען ראש הממשלה. "תפקידנו לשתף פעולה עם גורמים שמוכנים להילחם בטרור. למשל הצו שהוציא אבו מאזן האוסר החזקת נשק. בהתאם לכך, אנו מנהלים מדיניות של לחפש הזדמנויות. חידשנו את העברת הכספים, נחדש את שיתוף הפעולה הביטחוני, נשפר את חופש התנועה ונשדרג את יחסי המסחר. אבל, אני לא רוצה להשלות איש שלא יהיו ניסיונות פיגוע מיהודה ושומרון. יש שם טרוריסטים ואנו נילחם בהם".
עוד אמר, כי "בכל הקשור לחופש התנועה בין הערים הפלשתיניות, ניתן לקחת שולי סיכון ממה שלקחנו עד היום. לא נוציא את כל המחסומים, אבל מדובר בחופש תנועה מוגבר בין הערים הפלשתיניות. להערכתי התמורה המדינית שנקבל שווה את קבלת שולי הסיכון".
לאחר מכן, אמר כי "החיזבאללה הצטייד באמצעי לחימה משמעותיים, כפי שנכתב גם בדוח מנכ"ל האו"ם. אין ספק שחיזבאללה איבד חלק מכריע מהגמישות התפעולית, כושר התנועה ואת כל קו המוצבים שלו על הגבול. בנוסף, הנשק שלהם נתפס ומושמד באופן קבוע".
כמו כן, טען אולמרט כי הגיע להסדר עם המצרים בכל הקשור לפליטים המגיעים מדרפור. "אני מסכים לקלוט קבוצה של פליטים שיעברו שיקום בישראל. אולם, מרביתם הם מהגרי עבודה ואין סיבה בעולם שנחזיק אותם כאן וניצור קהילה שיכולה להגיע למאות אלפים. אנחנו מתכוונים להחזיר את כל מי שמגיע ממדינות אחרות. המצרים התחייבו שלא להעביר אותם לאזורי סכנה".

תאריך:  02/07/2007   |   עודכן:  02/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולמרט: "אנחנו לא מתכוננים למלחמה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לנתק?!-לאחר שהפשרת מיליונים
ד"ר מוטי גולן  |  2/07/07 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בעל חברת נדל"ן שהשכיר לחשודים דירה באזור גלזגו, אמר כי המשטרה יצרה עמו קשר לאחר שאיתרה את שיחות הטלפון של השניים
מחלקה ראשונה
גאון בית השקעות הודיע היום על סיום כהונתו של מנכ"ל החברה שי ברק    ברק: "החלטתי לסיים את התפקיד בעקבות מספר פניות אטרקטיביות. בשבועות הקרובים אדע לאן פניי מועדות"
איציק וולף
האגודה לזכויות האזרח פנתה לראש הממשלה ולחברי הכנסת על-מנת שיסכלו את כוונת פקידי האוצר להמשיך צעד נוסף בהפרטת מערכת הבריאות ולהוציא מוועדת סל התרופות את הגורמים המקצועיים ואת נציגי הציבור
עידן יוסף
שר התשתיות הלאומיות חתם על צו להפסקת ייצור, שיווק ושימוש בבנזין 96 אוקטן    סיבת הצו נועדה לסייע לבעיית המיכול הפוגעת בסביבה    הצו טעון את אישור ועדת הכלכלה
גלית יצחק
ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר את הצעת החוק והיא תועבר שבוע הבא להמשך הליכי חקיקה בכנסת    שר הבריאות: עשינו היום היסטוריה    ד"ר בלשר: מדובר ב"סד שירותים" ולא ב"סל שירותים    איגוד העובדים הסוציאליים: האוכלוסיות החלשות יחפשו מענה בעמותות שונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il