X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר בן-אליעזר מעריך: הבחירות הבאות - בין העבודה לליכוד מפגינים קידמו את פניו של ברק בנצרת: "יא-רוצח, לא ניתן לך לנוח" מזכ"ל חד"ש נעצר
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
דוח ועדת אור (תקציר)
ועדת אור
תקציר דוח ועדת אור לבירור ההתנגשויות בין כוחות הביטחון לבין אזרחים ישראלים - אוקטובר 2000 * תמצית הדין וחשבון מיום 01.09.03
לרשימה המלאה

שר הביטחון אהוד ברק מבקש מפעילי מפלגת העבודה להערך לאפשרות שהבחירות לכנסת יתקיימו בשנת 2008. ברק ביקש מפעילי העבודה לסייע בשיקומה, ו"לשלב ידיים" לקראת בחירות אפשריות - כפי שנעשה הדבר בפריימריז.
ברק נמנע מלחזור על הצהרות קודמות. הפעם הוא לא התחייב לפרק את הממשלה - אם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לא יתפטר מייד עם פרסום הדוח המלא של ועדת וינוגרד. יחד עם זאת הוא אמר, כי מפלגת העבודה, בראשותו, פועלת לשיפור במצב הביטחון והכלכלה בישראל, וכן להביא ליציבות שלטונית (מקורבו ואיש סודו של ברק, סגן שר הביטחון ח"כ מתן וילנאי, אמר ביום שבת בראיון לרשת ב', כי מפלגת העבודה צריכה להישאר בממשלה גם לאחר דוח וינוגרד, ולהכין את המדינה ואת מערכת הביטחון לסיכונים הצבאיים העומדים בפתח).
ברק הבטיח לעשות ככל שניתן לסייע לסקטור הערבי-ישראלי, ולהזרים תקציבים נוספים לפיתוח תשתיות. הוא הזכיר, כי הממשלה בראשותו היא שהגדילה באופן משמעותי את התקציבים לתשתיות, וכי בכוונתו לפעול כבר עכשיו להגדלת התקציבים בשנת 2008.
בן-אליעזר: ב-2008 - בחירות לכנסת
אל ברק התלוו כמה מבכירי העבודה, ובראשם שר התשתיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, המקורב להנהגת ערביי ישראל. בן-אליעזר הצליח לסחוף רבים מהם להצביע בעד ברק, בבחירות לראשות העבודה שהתקיימו בחודש יוני.
בכינוס אמר בן-אליעזר, כי מפלגתו מחוייבת למגזר הערבי, "לצדק, שוויון וסגירת פערים". בן-אליעזר העריך כי ב-2008 יתקיימו בחירות כלליות לכנסת, וכי המאבק האמיתי יהא בין העבודה לליכוד.

מפגינים נגד ברק: "יא-רוצח"

עשרות מפגינים, חלקם ממשפחות הרוגי מאורעות אוקטובר, הפגינו (יום שבת) נגד שר הביטחון, אהוד ברק, אשר מבקר במלון בנצרת לרגל כינוס פעילים של מפלגת העבודה.
מספר מפגינים עוכבו לחקירה, בהם מזכ"ל מפלגת חד"ש, אימן עודה. המפגינים מחו על אוזלת ידו של ברק, בעת שכיהן כראש ממשלה במאורעות אוקטובר.
הססמאות שצעקו המפגינים תקפו את ברק: "ברק, ברק, יא-רוצח, לא ניתן לך לנוח!" - הייתה אחת הססמאות שנזרקה לאוויר. משפחות 13 הרוגי מאורעות אוקטובר הבטיחו לפני תוצאות הפריימריז במפלגת העבודה כי ירדפו את ברק לכל מקום שיילך, במטרה לסלקו.
ערביי ישראל דורשים למצות את הדין עם האחראים להריגת 13 אזרחים ערבים-ישראלים באירועי אוקטובר 2000. ועדת אור שמונתה לחקור את האירועים, הצביעה על שורה של אחראים לליקויים ולאירועים הקשים ועל חשדות למעשים פליליים. המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) קיימה חקירה מקיפה, ובסופה הוחלט לגנוז את תיקי החקירה שנפתחו. ארגון עדאללה מחה והגיש עתירה לבית המשפט העליון, אך זו נדחתה.
"ברק לא מנע שימוש באמצעים קטלניים"
ועדת אור (בראשה עמד השופט תאודור אור), שהוקמה על-ידי הממשלה בראשות ברק, הטילה על ברק אחריות לאירועים החריגים. בין היתר פסקה (ציטוט):
חלק מפרטי האזהרה שנשלחה למר ברק הוכח. הוועדה מצאה, כי הוכח, שמר ברק לא היה ער וקשוב במידה הנדרשת, בהיותו ראש ממשלת ישראל, לתהליכים המתרחשים בחברה הערבית בישראל, אשר יצרו בתקופת כהונתו חשש ממשי לפריצת מהומות בהיקף נרחב. מחדל זה התבטא בכך שלא שעה לפניות והמלצות לקיים דיון כלל מערכתי בנושא, ובפועל לא קיים דיון כזה.
הוכח שמר ברק לא נתן דעתו באופן מספק לצורך בהיערכות הולמת של משטרת ישראל לקראת התפרצות מהומות כאמור, וכי בכך נמנע מלתת את דעתו במידה הנדרשת לנושא שהוא בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל, ולשלום אזרחיה.
עוד הוכח, כי ביומיים הראשונים של האירועים לא נקט מר ברק פעולות מספיקות למניעת שימוש באמצעים קטלניים על-ידי המשטרה או להגבלתו. הוכח גם, כי מר ברק לא קיים את חובתו, בהיותו ראש ממשלת ישראל במהלך אירועי אוקטובר 2000, בכך שנמנע מלדרוש מן המשטרה או מן הממונים על פעולתה דיווח קונקרטי, מלא ומפורט, בכל ההקדם, על אופן פעולתה של המשטרה באירועים ספציפיים בהם נהרגו אזרחים או נפגעו קשה, ועל הסיבות לתוצאה קשה זאת בכל אירוע כזה.

תאריך:  07/07/2007   |   עודכן:  08/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברק: לשלב ידיים לקראת בחירות
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
להתייחס אליהם כפי שיש להתייחס
אלינוער  |  7/07/07 20:04
 
- למה להקביל הכלביה הנובחת הזו
אחמד זיבי   |  7/07/07 20:35
2
יש להוציא את חד"ש מחוץ לחוק ל"ת
הערבים הם גייס חמ  |  7/07/07 22:52
 
- מה אתה סתם מפריח סיסמאות??
המדינה מתפרקת  |  8/07/07 00:44
3
ערביי ארץ-ישראל, פיתחו רגישות
הניה  |  7/07/07 23:44
4
אהוד ברק: מי צריך לשלב ידיים?
בריטיש גאז  |  8/07/07 00:35
 
- חוזר שוב הקטע של 'לשלב ידים'
כמו ב-1999  |  8/07/07 07:40
5
אם המפגינים מסוכנים למדינה יש ל"ת
לסמן ולגרש!!!  |  8/07/07 00:58
6
ישראבלוף. תרבות המונקי ביזנס
ניצה  |  8/07/07 04:48
7
ברק דואג למשומו במפלגה ומפקיר  ל"ת
את בטחון המדינה  |  8/07/07 08:13
8
ברק יפקיר אותנו כדי לזכות בקול ל"ת
הערבי  |  8/07/07 08:35
9
תעיפו את אולמרט המושחת די איתו ל"ת
מושחתים נמאסתם  |  8/07/07 13:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
עיתון פלשתיני מדווח כי המתאם מטעם רה"מ לענייני השבויים נפגש בכלא "הדרים" עם האסיר הלבנוני סמיר קונטאר ודיווח לו על התקדמות במגעים לקראת עסקה
יהונתן דחוח-הלוי
היתר הלכתי לקיום של יחסי מין עם המוג'אהידין השיעים בעירק במסגרת "נשואי הנאה" למשך מספר שעות    מוקתדא סדר, מפקד ג'יש אל-מהדי: שכר קיום יחסי מין עם לוחם ג'יהאד עולה שכר המצווה באספקת נשק ללוחמים
מערכת ONE
התקשורת הבריטית מדווחת שמאמן ליברפול דחה את הצעת ווסטהאם להעביר את הישראלי לאנפילד תמורת הוולשי, שכבר סיכם את תנאיו בשורות האדומים
יהונתן דחוח-הלוי
הנהלת אוניברסיטת אל-אזהר מאשימה את הכוח הביצועי בפריצה למתחם האוניברסיטה ובגניבת חומרים כימיים, אשר ככל הנראה משמשים להכנת חומרי נפץ
ניר יהב
לפי דיווח בעיתון "אל-חיאת", סוריה הסירה מחסומים שהיו מוצבים עשרות שנים בכבישים בדרך לקונייטרה שברמת הגולן והדבר מעורר דאגה רבה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il