X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עלות הרפורמה היא 800 מיליון שקלים מחצית מעלות הרפורמה - תשלום פיצויים לעובדים שיפרשו בין התוכניות: הקמת אתר חדשות גדול
▪  ▪  ▪
רשות השידור. כאבן שיש לה הופכין?
המלצות לרה-ארגון ברשות השידור
עידן יוסף
"טאסק" נבחרה כחברה שתתן ייעוץ אסטרטגי ברשות השידור החברה תפרסם מסקנותיה עד סוף חודש יוני 2007
לרשימה המלאה

מליאת רשות השידור, ובראשה היושב-ראש, משה גביש, אימצה רפורמה לרשות בעלות של כ-800 מיליון שקל. האוצר נקרא לממן כמחצית מסכום הרפורמה ויתרת הסכום תבוא ממקורות של רשות השידור. בין השאר, התוכנית מציעה לצמצם את מספרם של העובדים בכ-850, ולגייס 150 לתפקידים חדשים.
אין זו הפעם הראשונה בה מוכרז על רפורמה ברשות השידור. בתחילת שנות ה-2000 הוכרז גם כן על רפורמה, שלא יושמה. מחצית מעלות הרפורמה הינה לתשלום פיצויים לעובדים שיפרשו. כמו כן ייעשה מאמץ להגדיל את הרכיב הפנסיוני של העובדים שיישארו וגם את הרכיב הפנסיוני של העובדים הפורשים. יתרת הכסף תיוחד לדיגיטציה של ארכיוני הרדיו והטלוויזיה, לשדרוג טכנולוגי ולהקמתו של ערוץ אינטרנט.
110 מיליון שקלים יופנו לדיגיטציה של 70 שנות רדיו ו-40 שנות טלוויזיה, 90 מיליון לשדרוג תשתיות, 330 מיליון לאינטרנט, לבינוי ולהוצאות נוספות, 140 מיליון לסגירת הגרעון התקציבי ו-130 מיליון לפיצויי פרישה ולשיפור תנאי פרישה.

גביש: הזנחנו את הערבים

היושב-ראש משה גביש אמר במסיבת עיתונאים שהייתה היום (א', 8.7.07) באולפני הרדיו בתל אביב, כי הוא רואה בשידור הציבורי ערך חשוב. לדבריו, השידורים מחייבים האזנה ראויה, ולשם כך יש לשפר את איכותם. הוא אמר כי לרשות השידור יש בעיית תזרים מזומנים חריפה. לדבריו, אחת מהרעות החולות של השחתת רשות השידור נבעה מן הקשר עם הפוליטיקה, ויש לנתק את הקשר עם המערכת הפוליטית. בהתייחסו לציבור הערבי, היכה על חטא: "הזנחנו את האוכלוסיה הערבית בארץ, בשטחים ובחו"ל. צריך הגברת השידורים בערבית". לכתבת הג'רוזלם פוסט אמר כי הוא מתנגד לצמצום השידורים בשפה האנגלית, ובעד הרחבתם.
על הסכמי השכר אמר כי הם מעוותים ורעים, ו"בכך אשמים גם ההנהלות, הסתדרות, האוצר וכל מי שחתם על ההסכמים. לא ניתן לנהל כך את הרשות". גביש האשים את הוועדים במניעת שיפורים טכנולוגיים, שיאפשרו קיצוץ בצוותי חוץ היוצאים לסקר אירועים מחוץ לאולפן. לדבריו, הסכמי-שכר צריכים לכלול גמול לטובים ועונש לאלו שאינם. "רשות השידור בלי רפורמה תקרוס. היא אינה יכולה לקחת הלוואות", הסביר יו"ר הרשות, שאף קרא לעיתונאים: "עיזרו לנו להבריא את הרשות".
הוא נשאל על מימוש נדל"ן של הרשות, וציין כי תשעה מתחמים של הרשות בירושלים אינם דבר יעיל. מדבריו השתמע כי ייבנה מרכז שירכז את כל המתחמים הללו. הוא לא התייחס לנדל"ן של רשות השידור בתל אביב. בעיר זו נמצאים הנכסים באזור יקר הקרוב לקיריה, ולא נראה כי הרשות עומדת לוותר עליהם בקרוב ולעבור למקום זול יותר.

שקלאר: אין דלק עד אילת

מנכ"ל רשות השידור המשיל את המצב ברשות השידור לרכב הנוסע לאילת, אבל יש לו דלק רק כדי להגיע עד צומת הערבה. לדברי מרדכי שקלאר ישנן אינספור משימות, אך אין לרשות אמצעים כדי לממשלם. שקלאר הוסיף כי הרשות היא ראי להשתנות החברה, וכי פעם הייתה הגמוניה ומדורת-שבט, והיום צריך להראות כל הקבוצות בשידור ציבורי ולא רק בערוצי הנישה. "כל אחד יכול לקבל מידע מהאינטרנט ובידור מהערוצים המסחריים. לידור הציבורי צריך אפיון ואבחון מיוחד".
מרדכי שקלאר אמר כי הוא מתנגד להמלצות חברת הייעוץ החיצונית "טאסק" להוציא את ההפקות לגורמים חיצוניים. הוא גורס כי יש לעשות אותן בתוך הרשות בירושלים. כמו כן הוא ממליץ לאחד את חטיבת החדשות של קול ישראל עם זו של ערוץ 1, באופן של ייצור סינרגיה בין הרדיו לטלוויזיה. את האנרגיה הוא המליץ להשקיע בתוכן, ולהקים פורטל חדשת משמעותי באינטרנט - באודיו ובווידאו - תוך ניצול פריסת הכתבים הרחבה של הרשות.
בתוכנית גם מוצע לאחד רשתות ברדיו, אך טרם גובשה עמדה סופית. 19 הצביעו בעד הרפורמה ואחד נמנע. המשנה ליו"ר, דורית ענבר, אמרה כי הרשות לא קיימה דיון מעמיק על עקרונות השידור הציבורי, והוסיפה כי צריכים להיות קריטריונים מדידים על-מנת לוודא את יישום הרפורמה.

תאריך:  08/07/2007   |   עודכן:  09/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות השידור מאמצת (שוב) רפורמה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שקלאר תחזור לאגד
נהג אגד  |  8/07/07 22:33
2
סגירהסגירהסגירהסגירהסגירה ל"ת
העובדים לאג'זירה  |  9/07/07 00:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
עובדי המעבדה בקופה מוחים על כוונת ההנהלה להעתיק את המעבדה בירושלים לאזור השפלה    בעקבות העיצומים, לא יינתנו שירותי בדיקות ויראליות
ישי שביט
בית המשפט העליון הורה על הרכב שופטים מורחב בעתירות נגד עסקת הטיעון עם משה קצב    בראש ההרכב - הנשיאה ביניש    הדיון ביום שלישי 17.7.07
ארנון בן-יאיר
עו"ד דליה טל פרשה מההתמודדות לכהונת שופטת בבית המשפט העליון: "אני לא יכולה להמשיך לחיות באי ודאות"
ישי שביט
לטענת חברות התקשורת פרטנר ו"מדטרניאן נאוטילוס", כלובי דגים שנסחפו ממקומם פגעו בכבל תקשורת שברשותם וגרמו נזק המוערך במיליון אירו    בית המשפט נתן צו מניעה האוסר על מפעילי הכלובים לקרבם לכבלים התת-ימיים, וזאת עד לדיון בבקשה להרחיקם מהחוף
דרור מרום
טנא שהוקמה בשנת 2005 מנוהלת על-ידי אריאל הלפרין ורן בן-אור    הקרן השקיעה בעבר בתעשיות קיבוציות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il