רוב הציבור החרדי בישראל הולך ומתקרב לעולם המודרני. למעלה ממחצית (55%) מהחרדים משתמשים במחשב. מבין המשתמשים במחשב, 57% מחוברים לאינטרנט וגולשים בו.
ההיפתחות לרשת הובילה להקמת אתרי אינטרנט שונים שפונים לציבור החרדי. אולם בשל היותו מדיה פרוצה ובלתי מסוננת, הוא אינו לגיטימי במגזר. מרבית הגלישה בציבור החרדי היא לצורכי עבודה ועסקים, ומוטלות עליה הגבלות רבות.
נתון זה ואחרים בוצעו בידי חברת המחקר הפרטית "שילוב", לקראת כינוס המי"ל (ד', 11.7.007) בנושא: "גפילטע בסושי - הופכים פוטנציאל במגזר החרדי להצלחה", וידון בפוטנציאל השיווקי של המגזר החרדי. להלן נתונים נוספים על פוטנציאל זה העולים מן הסקר על הציבור החרדי:
- בשנים האחרונות חל גידול במספר בעלי כרטיסי האשראי, שעומד כיום על 72%.
- כ-36% מחזיקים ברכב - עלייה של 6% תוך פחות מ-3 שנים. מאלה שאינם בעלי רכב, 15% מתכוונים לקנות רכב בשנתיים הקרובות.
- במשפחה החרדית שישה ילדים בממוצע. האחוז המוצהר של הגברים ונשים שעובדים עומד על כ-40% ולפי נתוני משרד המסחר והתעשיה נמצא במגמת עלייה. חלוקת העבודה שיווניות יחסית. 55% מהגברים נוהגים לערוך את הקנייה המרוכזת לבית.
- במשפחה החרדית נוהגים לצרוך מותגים בתחומים רבים. אחד מהתחומים הבולטים הוא תחום דגני הבוקר. 73% מבתי האב החרדים נוהגים לצרוך דגני בוקר מדי בוקר. מתוך אלו שצורכים דגני בוקר, 89% מקפידים על צריכת מותג מסוים. מרביתם, 78%, מקפידים לצרוך קורנפלקס של תלמה למרות שהוא יקר יותר ממותגים אחרים בעלי הכשר מהודר שנמצאים ברשתות השיווק החרדיות.