X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רופאים לזכויות אדם והתנועה לחופש המידע דורשות לחייב את קופה"ח למסור מידע על השירות למבוטחיהן המטרה: מניעת אפליית תושבי הדרום לעומת תושבי המרכז
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: בי"ח סורוקה]

קב' ב"ש (בריאות ושוויון), עמותת רופאים לזכויות אדם והתנועה לחופש המידע דורשות לחייב את קופות החולים למסור להן מידע על מבוטחיהן ועל השירות הרפואי לו הם זוכים בכל רחבי הארץ. זאת במסגרת מאבק על זכותם של תושבי הדרום לקבל שירות רפואי השווה ברמתו לזה של תושבי שאר חלקי הארץ.
בעתירה שהגישו (ב', 9.7.07) באמצעות באת-כוחם, עו"ד יוהנה לרמן, הם דורשים כי יימסר להם מידע משווה בדבר מספר הרופאים מומחים לנפש ומספר החולים בטיפולו של כל רופא בכל אחת מקופות החולים בהשוואה בין המחוזות, וזאת על-פי חוק חופש המידע.
לטענתם, ממחקרים שנערכו מאז החלת חוק בריאות ממלכתי בשנת 1994, עולה כי קיימים פערים משמעותיים בין השירות שניתן לתושבי הדרום לבין זה הניתן לתושבי אזורים אחרים. אחד המחקרים נערך בשנת 2003 על-ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת. "מתחקיר זה עלה, בין היתר, כי "בערים קטנות ובינוניות, בכלל ובדרום בפרט, קשה במיוחד להשיג תורים. לעיתים אין ביישוב רופא ויש צורך לנסוע לעיר אחרת, ולפעמים יש רופא אחד בלבד, שמקבל בימים ובשעות מסויימות".
כמו כן, בסיכום על מצב הבריאות בנגב שערך המרכז למדיניות בריאות בנגב באוניברסיטת בן-גוריון, נקבע כי "שיעור של
מיטות אשפוז לנפש, שיעור עמדות הדיאליזה, שיעור לנפש של עמדות לרפואה דחופה, שיעור עמדות לידה לנפש, שיעור עמדות ניתוח לנפש ושיעור לנפש של עמדות טיפול לאחר הרדמה ומספר המכשירים הרפואיים המיוחדים כגון CT ו-MRI בדרום, נמוך משמעותית משאר אזורי הארץ".
בעתירה נטען כי פערים באיכות השירות זמינותו ונגישותו לתושבים השונים "על-בסיס מעמדם החברתי כלכלי, מקום יישובם, לאומם וכדומה", עומדים "בניגוד לכוונתו של החוק ומהווים אפליה בפועל. מעיקרון הצדק משתמע כי דווקא במקומות בהם רמת הבריאות של האוכלוסיה נמוכה ביחס לזו של הרוב, הרי שעל המדינה להשקיע באופן דיפרנציאלי בפיתוח השירותים".
יתרה מכך, "הזכות לבריאות של כל אדם, באשר הוא אדם, הינה זכות יסוד חברתית בעלת מעמד חוקתי מכוח חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, לקיום אנושי בכבוד... עקרונות השוויון והצדק עליהם מושתת חוק ביטוח בריאות ממלכתי והזכות לבריאות מחייבים את המדינה וקופות החולים בפריסת המרפאות והשירותים הרפואיים באופן שוויוני ושיפור זמינותם ונגישותם של שירותים אלו בקרב אוכלוסיות הפריפריה וקבוצות אוכלוסיה מוחלשות".
העותרים מדגישים כי על פניו נראה כי קיימת אפליה, אך התמונה אינה שלמה ולצורך השלמתה וגיבוש דרכי פעולה הם נזקקים למידע בעיקר ביחס "לזמינותה של רפואת מומחים". בעתירה הם מדגישים כי קופת חולים מכבי מסרה את המידע, קופת חולים כללית מסרה מידע חלקי, אך קופות החולים לאומית ומאוחדת סירבו למסור.
לפיכך בעתירה מתבקש בית המשפט לחייב את קופות החולים אשר מוגדרות בחוק חופש המידע כ"רשות ציבורית" למסור את המידע הדרוש.

תאריך:  09/07/2007   |   עודכן:  10/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה: תושבי הדרום מופלים בשירות הרפואי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ONE
לאחר שנים של הצלחות, חוזר המאמן לארץ ויעמוד בראש נבחרת הנשים הישראלית    זלינגר: "לא נהיה הנבחרת הכי מהירה אלא הנבחרת החכמה ביותר"
עידן יוסף
בראיון לרשת אל-ערביה אמר ראש הממשלה כי "אסד שמע ממני הרבה דברים"    לדבריו, הנשיא הסורי מתעקש לנהל מו"מ דרך ארה"ב והנשיא בוש, ונדחה
עידן יוסף
כך איים עופר עיני בוועידת ההסתדרות, והוסיף: "נודע לי כי רוני בראון אמר כי הדבר הראשון שהוא חייב לעשות זה להפריד בין המעסיקים להסתדרות"    פרס בוועידה: "זכותם של חברי ההסתדרות לקבוע שכר הוגן"
שלומי שפר
ידיעות אחרונות מצטרף לשליטה באתר הספורט one לפי שווי של עשרות מיליוני שקלים    אתר one נרכש מחברת טלעד על-ידי הצמד אודי מילנר וגיל מנקין שיישארו בעלי מניות בחברה
עידן יוסף
התחנה משדרת מרמאללה    ההמראות הופסקו ובין הנחיתות ישנם מרווחי זמן    לאחר כשעה חודשו הטיסות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il