הרצון להקים עסק קטן נובע אצל 60% מהיזמים הקטנים שהקימו עסקים ועובדים בהם בשל אי רצון להיות שכיר. נתון זה ונוספים עולים מסקר שערכה שלוחת אוניברסיטת דרבי וחברת BNI. בסקר השתתפו 85 יזמים בעלי עסקים מתחומי פעילות שונים כתקשורת, שיווק, ריהוט, מזון, תכשיטנות ועוד. 45 מתוכם גברים ו-40 נשים.
מנחה הסקר, תומר הורוביץ, מנכ"ל Broad Digital Group ציין ש"הרצון להיות עצמאי בולט אצל מרבית היזמים, שחלקם הגדול היו בעברם שכירים בעלי הכנסה קבועה ועצם המעבר ליזמות פרטית מהווה מבחינתם סיכון כלכלי שכאמור אינו מרתיע".
מנתוני הסקר מסתבר גם ש-50% מהיזמים לא פנו כלל למט"י (מרכזי טיפוח יזמות) או לבנקים לקבל סיוע כלכלי לפתיחת העסק. שיטת השיווק היעילה לדעת 65% מהיזמים בהקמת עסק חדש היא "מפה לאוזן", דהיינו, שימוש בחברים, שכנים, קרובי משפחה, כצינור שיווק וזאת להבנת אנשי דרבי ו-BNI במטרה לחסוך הון בעת ההקמה. 35% מהנשאלים מאמינים בפרסום בצורות שונות ומוכנים להשקיע בכך משאבים כספיים.
הקושי העיקרי לדעת היזמים בהקמת עסק חדש הינו שיווק ופרסום וגיוס מימון. באחרונה במסגרת פעילות נטוורקינג משותפת, מתכנסים יזמים למפגשים חודשיים בעיקר בתל אביב ובקרוב גם בחיפה כדי להחליף רעיונות ולייעץ אחד לשני על אפיקי מימון, שיווק ופרסום יעילים וזולים.