רכבת ישראל תחל בעבודות לבניית 11 גשרים מעל מסילות הרכבת ומעברים תת-קרקעיים בקיבוץ החותרים, בכביש הגישה לנווה ים, בסמוך למושב הבונים, בכביש הכניסה לנחשולים-דור, בחדרה, בכפר ויתקין, במושב אביחיל, בכפר נטר, בכפר חב"ד (שניים) ושני גשרים בסמוך למושב בית גמליאל.
בניית הגשרים והמעברים התת-קרקעיים נעשית במסגרת פעילות רכבת ישראל להגברת רמת הבטיחות במפגשי מסילה וכביש. בניית ההפרדה הראשונה צפויה להסתיים כבר בינואר 2008 והאחרונה עד ינואר 2009. עלות סך כל ההפרדות הינו 175 מיליון שקלים.
עם תום ההליך המכרזי ובחירת הקבלנים הזוכים הוציאה רכבת ישראל החודש צווי עבודה לקבלנים. כל המעברים בהם יותקנו גשרים ומעברים אובחנו בדוח של הטכניון שבחן את עומסי התנועה של הרכבות והרכבים במפגשים (דוח גיטלמן) כמעברים ברמת סיכון גבוהה (2-1).
אחד מיעדיה המרכזיים של רכבת ישראל בתחום הבטיחות הינו הגברת רמת הבטיחות וצמצום הסיכונים במפגשי מסילת ברזל-דרך, כפי שבא לידי ביטוי בתוכנית העבודה לביצוע הפרדות בין המסילה והכביש בהקף של כ-1.3 מיליארד שקלים, בליווי ועדת היגוי בראשות מנכ"ל משרד התחבורה.
מתוך 149 מפגשים פעילים בשנת 2006, נסגרו 31 מעברי מסילה-כביש, כך שכיום קיימים 118 מעברים פעילים. במקביל לסגירת מעברי רכבת מבוצעת בנייה של עשרות הפרדות מפלסיות. לקראת סוף החודש יהיו בביצוע 29 הפרדות לאורך מסילות פעילות. ההפרדות הנ"ל מצטרפות ל-18 הפרדות נוספות הנמצאות בשלבי ביצוע.
מנכ"ל רכבת ישראל, עפר לינצ'בסקי, מסר כי יותר ממחצית מהמעברים (78 מתוך 149) נסגרו או נמצאים כיום בשלבי ביצוע. "בכוונתנו לפרסם מכרזים נוספים, כך שבמהלך של כשנתיים וחצי יושלם מבצע רחב הקף של שני מיליארד שקלים, שיביא להפחתה משמעותית של סיכונים שהיו קיימים במשך שנים במפגשי מסילת הברזל והכביש", אמר.