X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת החממות הטכנולוגיות אישרה הקמתן של 5 חברות חממה חדשות בתחומי ביטחון ורפואה
▪  ▪  ▪
תפותח מערכת לגילוי פצצות במטען הנוסע [צילום: AP]

ועדת החממות הטכנולוגיות בראשות המדען הראשי, ד"ר אלי אופר, אישרה חמישה פרויקטים חדשים, שרובם בתחום המיכשור הרפואי והיתר בענף ביטחון-הפנים.
בתחום המיכשור הכבד אישר המדען הראשי הפועל במסגרת במשרד התמ"ת את התמיכה בפיתוח מערכת רובוטית ניידת לניהוג כלי-סימון, חיתוך וריתוך של צנרת פלדה. המענק יינתן לחממת היוזמות העמק, ממגדל העמק.
הרקע: בשוק הקמת מערכות הצנרת, ובעיקר בהקמת מערכות צנרת פטרו-כימיות, קיימת בעיה לביצוע עבודות ריתוך בקוטר בינוניים וגדול במהירות, ביעילות וברמת הדיוק הרב הנדרש. המערכת המוצעת מיועדת לזרז ולייעל משמעותית את התהליך, תוך ניצול יכולות רובוטיות לביצוע מדידות, סימון, חיתוך וריתוך פנים וחוץ ברמת דיוק גבוהה עם עלויות נמוכות.
אושרה גם התמיכה במערכת לעגינת כלי עבודה כירורגיים, מפיתוח חממת רד-ביומד מתל אביב. במסגרת הפרויקט מפותחת יחידת הצמדה חדשנית שתאפשר לראשונה עיגון כלי עבודה כירורגיים לדופן מערכת העיכול ללא גרימת נזק לריקמה. גישתה החדשנית של החברה בפיתוח המערכת ניתנת ליישום במגוון רחב של כלים כירורגיים המיועדים למערכת העיכול ותאפשר לראשונה ביצוע פרוצדורות כירורגיות באופן זעיר-פולשני - במקום בחדר ניתוח.
עוד אושרה התמיכה בפיתוח משאבה נשלפת לשיפור זרימת הדם בעורקים מבית היוצר של חממת מיט"ב מקרית-שמונה. במסגרת הפרויקט מפותחת משאבה נשלפת ממוזערת וזמנית לשיפור הזרימה בכלי דם. המשאבה מתקפלת, ומיועדת להשתלה בכלי-הדם לתקופה של ימים עד שבועות, והיא נשלפת כולה בסיום הטיפול.
אוכלוסיית החולים הראשונית שתהנה מהפיתוח היא חולים הסובלים מחוסר זרימת דם בעורקי הלב לאחר צנתור מוצלח. השווקים הפוטנציאלים הם למעשה כל איבר או רקמה הזקוקים לשינוי זמני בזרימת-הדם כגון כליות, איברים לאחר השתלה וזרימת דם לקויה ברגליים.
המדען החליט לממן גם פיתוח התקן לתיקון בקע טבורי באילחוש מקומי, גם-כן של החממה מיט"ב מקרית-שמונה. הפרויקט עוסק בפיתוח התקן חדשני לתיקון בקעים (הרניה, אולקוס) בדופן הבטן בגישה זעיר-פולשנית. ההתקן יאפשר מיקום של שתל בגישה אחורית, כלומר מאחורי השרירים, דרך חתך מזערי, בהרדמה מקומית ובטכניקה פשוטה למנתח. שוק ניתוחי הבקע העולמי צומח וכולל יותר מ-4 מיליון ניתוחים בשנה. עלויות המבטחים בעולם המערבי על מחלה זו היא כ-5 מיליארד דולר בשנה.
בתחום ביטחון-הפנים תומך המדען הראשי בפיתוח טכנולוגיה לא-חודרנית לזיהוי חומרי נפץ, מפרי חממת הטכניון בחיפה. במסגרת הפרויקט תפותח יחידת בידוק לזיהוי חומרי-נפץ במטען הנוסע - הן בכבודת הבטן והן בכבודת היד, ללא צורך בפתיחת המזוודות ותיקי היד של הנוסעים. המערכת נועדה לפתור את הבעיה החמורה של אחוז התרעות שווא גבוה הקיימת במערכות הקיימות.
המדען הראשי ציין כי בנוסף לפרויקטים החדשים, ניתן אישור עקרוני לקבוצת TIF Ventures להפריט את חממות משגב הפועלת בגוש-שגב, ומופ"ת הפועלת בקרית-ארבע, זאת בהמשך למגמה והכוונה של לשכת המדען הראשי להפריט את כל החממות הטכנולוגיות. אופר מסר: "מתוך 24 חממות, הושלמה הפרטתן של 19 חממות וניתן אישור עקרוני לשלוש חממות נוספות".
TIF Ventures מאגדת בתוכה משקיעים בעלי יכולות פיננסיות שביניהם משקיעים זרים כמו קרן קורנל-קפיטל, קרן מירליס, קרן טרנדליינס, שותפי קרן קרסטוויו-קפיטל ומשקיעים פרטיים נוספים. מלשכת המדען נמסר כי העובדה ששתי החממות הנמצאות באזורים פריפריה מופרטות בו-זמנית על-ידי קבוצה חזקה תיצור ביניהן סינרגיה ותסייע להן ביצירת גוף פיננסי חזק בעל ערך מוסף גבוה. זאת לצורך "השבחה וגיוס-הון משמעותי הן לחממות והן לפרויקטים הפועלים בהן".

תאריך:  17/07/2007   |   עודכן:  17/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדען הראשי יממן חברות חממה ב-9 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
החייל לקה בלבו במהלך מבחן בר-אור    הוא פונה במסוק לבית חולים לאחר קבלת טיפול ראשוני בשטח
הדר פרבר
בית ספר תיכון בריטי אסר על נערה לענוד את "טבעת הטוהר" המסמלת את מחויבותה לשמור על בתוליה עד החתונה
מנדי ספדי
"סוגיית הריבונות הפלשתינית על ירושלים חייבת להיות בראש סדר העדיפויות בפעילות למען ירושלים, וריבונות פלשתינית היא זו שתבטיח את חופש הפולחן ושמירה על המקומות הקדושים", כך אמר בכנס שנערך ברמאללה, ביום שבת (07.07.2007)
דרור מרום
החברה הציבורית עוסקת בחציבה ונדל"ן וברונפמן תשלם לפי שווי שוק של 27 מיליון שקל
הדר פרבר
בלמעלה מ-200 מדינות, בהן נמכר ספרה של ג'. ק. רולינג יחולקו כאמור פוסטרים של תמונת הילדה בת ה-4 שנעלמה בפורטוגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il