X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פורום ארגוני הרכב טוען כי השוק השחור של כלי-רכב מגלגל שלושה מיליארד שקל בשנה ומסכן את הציבור
▪  ▪  ▪

פורום ארגוני הרכב בישראל, העביר היום (ג', 17.7.07) נייר עמדה מפורט לוועדת הכלכלה של הכנסת על השוק השחור של סחר הרכב ונזקיו, והוא קורא לכנסת לתמוך בהצעת החוק של ח"כ משה כחלון (ליכוד) הקוראת לאסור כליל תיקוני רכב בשטחי הרשות-הפלשתינית ומעבר לקו-הירוק.
השוק השחור של כלי-הרכב בישראל עולה למדינה יותר משלושה מיליארד שקל בשנה, והוא מסכן את בטיחות הציבור ומניע את תעשיית גניבות הרכב, תיקוני רכב בשטחי הרשות הפלשתינית, שיקום רכבים הרוסים וזיופי רכב. פרט לכך נגרמת פגיעה מהותית ואובדן הכנסות למדינה ובעליית תעריפי הביטוח.
הניתוח המקצועי שערך הפורום קובע כי כלי-רכב שנפגעו בתאונות קשות והפכו ללא-בטוחים ולא-שמישים, מוגדרים לעיתים על-ידי שמאים מטעם חברות ביטוח כ"אובדן להלכה" - שמשמעותו היא שניתן לתקן אותם ולהחזירם לשימוש. "הסיבה לכך שלא מכריזים על הרכבים הללו כאובדן מוחלט", קובע הפורום, "היא כלכלית - החברות מרוויחות יותר כסף מהעלאת הרכבים חזרה לכביש.
כך, בחסות החוק, נמכרים כלי-הרכב על-ידי חברות ביטוח וחברות הליסינג שבכלל אינן מבטחות אותם ישירות או באמצעות צד שלישי - לסוחרי רכב ישראלים, המעבירים אותם לתיקון זול, לא-מקצועי ומסוכן בשטחים ומחזירים אותם לארץ למכירה כרכב תקין".
הפורום מתריע על-כך שכלי-הרכב האלה משמשים גם לזיוף והלבנה של מכוניות גנובות - על-ידי החלפת זהויות: "אזרחים תמימים רוכשים את אותם כלי-הרכב מסוחרי רכב פרטיים שאינם מזדהים ככאלו או ממגרשי מכוניות שלאחרונה מספרם עלה בצורה ניכרת, מבלי לדעת כלל שמדובר ברכב שהיה מעורב בתאונה קשה. מצבו האמיתי של הרכב מתגלה רק בביקור במוסך מורשה או כאשר בעל הרכב מבקש למכור אותו ומגיע למכון בדיקה".
הפורום טוען כי טיפול בשוק השחור הזה ישפיע על המשק בכך שיביא להקטנת מספר תאונות הדרכים הנגרמות מתיקון לקוי וכשל טכני, וכך גם במספר ההרוגים והפצועים; חיסכון של מאות מיליוני שקלים המשולמים לפיצויים, לטיפול בפצועים ולאובדן ימי עבודה; תרומה קריטית לבטיחות כלי-הרכב שבכבישים; מניעת "שימוש מופקר" בחלקי חילוף משומשים וחלקי חילוף שאינם עומדים בתקני האיכות וההתאמה הנדרשים; מניעת שיקום מכוניות באובדן מוחלט בניגוד לתקנות התעבורה, והקטנת הסחר בשרידי רכב.
חקיקה מתאימה תביא לדעת גורמי ענף הרכבה גם להקטנת הקף גניבות הרכב בישראל ותופעת זיופי ושיכפולי הרכב (הלבשת זהות רכב שעבר תאונה על רכב גנוב והחזרתו לכביש). כמו-כן יביא המהלך למזעור הנזק הכלכלי לקופת המדינה כתוצאה מהתחמקות ואי-תשלום מס כחוק בהיקף מיליארדי שקלים על-ידי הסוחרים והמתקנים בשטחי הרשות הפלשתינית, יצמצם את אובדן ההכנסות של נותני השרות החוקיים כגון חברות הציוד וספקי החלפים, ויצמצם את הונאות הביטוח הגורמות להעלאת הפרמיות שמשלם הציבור.

תאריך:  17/07/2007   |   עודכן:  17/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעת חוק לאיסור תיקון רכב ברש"פ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם מוסכים ישראלים לא עובדים
בצורה בטיחותית  |  17/07/07 14:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הסיבוב של רועי גיל ואיתן אלדר: קנו את השליטה בחברה ב-110 מיליון שקל, מכרו את המבנים ב-220 מיליון שקל ועכשיו מוכרים את השלד שנותר ברווח של 30 מיליון שקל
רונן ליבוביץ
דיון סוער בוועדת הכנסת על הצעת חוק ביטול רישום פלילי למתנגדי ההינתקות    יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ מרגי הצביע נגד הקדמתו של הדיון במליאת הכנסת, ולאחר התערבותו של יו"ר שס, אלי ישי, שינה החלטתו
מערכת PCאון
ב-Parkoz Hardware החליטו לעצב טלפון סלולרי ההופך לרובוטריק. כן, כן - רובוטריק
רותי אברהם
מיכאל פוליצר המשנה למנכ"ל החברה המרכזית וגיסו נעצרו בחשד כי הוציאו במירמה מהחברה מאות אלפי שקלים    טענה: פוליצר עשה שימוש במעמדו
מערכת PCאון
הטלפון הסלולרי עלול לפגוע בזיכרון שלך, ולא מדובר על נזקי קרינה. מסתבר שהפסקנו לנסות לשנן מידע ועברנו להסתמך יותר מדי על שירותי הטלפון הסלולרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il