X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישקיעו ברשימות מוגבלות של 20-10 מניות בארץ ו-30 מניות בחו"ל דגש על רכישת מניות נדל"ן קרנות "שקופות" בדמי ניהול מוזלים "המעו"ף יעלה ב-7% לשנה" לא ירכשו מניות של קבוצת ביטוח ישיר
▪  ▪  ▪

ישיר בית השקעות, בבעלות החברה לביטוח ישיר, השיקה ב-1 ביולי 3 קרנות נאמנות יחודיות, המשקיעות ברשימות מוגבלות וקבועות של מניות בארץ ובחו"ל. מנכ"ל קרנות הנאמנות של הקבוצה, סרג'יו ויינשטיין, הציג היום (17.7.07) את הקרנות והשיטה החדשה בפגישה בת"א עם עיתונאים.
ויינשטיין, עם ותק של 14 שנים בשוק ההון, הביע היום את הערכתו, כי שוק המניות שוב לא יעלה בקצב המהיר של השנתיים האחרונות. להערכתו, יעלה מדד המעו"ף ב-7% לשנה, לחמש השנים הבאות. הוא אמר כי בקרנות הנאמנות יש כיום 145 מיליארד שקל, ובתעודות הסל 30 מיליארד שקל.
הקרן הראשונה נקראת "פוקוס 10", והיא משקיעה ב-10 המניות הבאות: בנק לאומי, בנק הפועלים, טבע, הראל השקעות בביטוח, אלוני-חץ, גזית-גלוב, אלקטרה, אפריקה-ישראל מגורים, כלל תעשיות, ריטליקס. ההשקעה בכל מניה מהווה 7% עד 10% מנכסי הקרן (קרוב יותר ל-10%). מנהלי הקרן יכולים להוציא מניה ולהכניס אחרת, בהודעה מראש של יומיים. קרן זו - וכן שתי האחרות - גובות דמי ניהול מופחתים של 1.2% לשנה, לעומת 2.4% ויותר בקרנות נאמנות אחרות.
הדגש בפוקוס 10 הוא על חברות נדל"ן: 4 מ-10 החברות בקרן הן בנדל"ן (אלוני-חץ, גזית-גלוב, אלקטרה, אפריקה). עוד שתי חברות (הראל וכלל תעשיות) משקיעות חלק מנכסיהן בנדל"ן.
ויינשטיין הביע את ההערכות הבאות על חברות ברשימה: לאומי ופועלים נסחרות בבורסה במחיר נמוך יחסית לבנקים בחו"ל; טבע היא "כמעט חובה" בכל קרן, הראל נסחרת במחיר הנמוך ביותר, יחסית, במניות ענף הביטוח; אפריקה-ישראל מגורים וריטליקס זולות ביחס לערכן האמיתי; גזית-גלוב זולה יחסית בשל החששות לעתיד ענף הנדל"ן בארה"ב, אך להערכתו המניה ירדה יותר מדי.
בתשובה לשאלת Nfc אישרו מנהלי "ישיר בית השקעות", שלאמיתו של דבר יכול כל משקיע בבורסה להרכיב לעצמו את רשימת "פוקוס 10", על-ידי כך שיקנה את מניות 10 החברות המומלצות. יתרונה של הקרן, לדבריהם, הוא בניהול מקצועי, דמי ניהול נמוכים והאפשרות לעבור מחברה לחברה על-פי שיקולי המנהלים. יש להעיר, מצד שני, כי משקיע עצמאי יוכל להחליף מניה אחת או יותר ברשימת 10 המומלצות, על-פי שיקוליו והערכותיו, ולא יהיה חייב להיות צמוד לרשימת 10 המניות של "ישיר".
הקרן השנייה, "פוקוס 20" משקיעה ברשימה של 20 מניות בבורסה, באותה שיטה. הרשימה כוללת את 10 הראשונות, וכן את 10 החברות הבאות: פרוטארום, אי.בי.אי., הוט, מנרב, ברן, מטריקס, אודיוקודס, אלרון, אנליסט, דש איפקס. הקרן תחזיק לפחות 3.5% מנכסיה בכל אחת מהמניות.
הקרן השלישית, פוקוס 30, משקיעה ב-30 מניות נבחרות, רובן בבורסה ארה"ב ואירופה וחלקן במזרח הרחוק. הקרן תחזיק לפחות 2% בנכסיה בכל אחת מהחברות. רשימת המניות כוללת בין היתר את ג'נרל אלקטריק, מוטרולה, ודאפון (חברת טלפונים סלולרית אירופית), קונסרן האנרגיה קונקון, חברת ויונדי הצרפתית, חברות התרופות הבינלאומיות ווטסון ואמגן, הבנק הצרפתית המוביל בנק נסיונל דה פרי - BNP 9), יצרן האתנול המוביל ארצ'ר, חברת הביטוח ההולנדית
REAAL, אגפא, דויטשה פוסט (חברת הדואר הגרמני הממלכתית, העומדת בפני הפרטה), קונסרן סמסונג מקוריאה ועוד.
ויינשטין סיפר כי ברשימה המקורית, ב-1 ביולי, נכללו גם החברה הבלגית קומרון והחברה השוויצית שחל. קומרון קיבלה הצעת רכש ב-40% מעל מחיר השוק, ומניות שחל עלו תוך שבועים ב-50%, ולכן מכרו מנהלי "ישיר" את שתי המניות ברווח גדול, וקנו במקומן את מניות מוטרולה ו-BNP. גם ברשימה זו יחולו מפעם לפעם שינויים על-פי תנאי השוק.
ויינשטיין אמר ל-Nfc כי קרנות הנאמנות מתנהלות בצורה אוטונומית, ללא קשר לחברת ביטוח ישיר או לבעליה, משפחת שנידמן. הוא הוסיף כי הנהלת הקרן החליטה שלא להשקיע ב-4 המניות של הקבוצה - ביטוח ישיר, אדגר IDI וצור-שמיר.
לדברי ויינשטיין, הקרנות החדשות עדיפות על קרנות הנאמנות הקיימות בשוק ועל תעודות הסל. הוא אמר כי הקרנות החדשות משקיעות ברשימה מוגבלת ומובחרת של מניות, ולכן יש להן סיכוי לרווחים גדולים יחסית.
ישיר בית השקעות מנהלת גם קרנות נאמנות רגילות, עם נכסים ב-4.5 מיליארד שקל.

תאריך:  17/07/2007   |   עודכן:  17/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ישיר" השיקה 3 קרנות נאמנות יחודיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
זכתה במכרז של אחד הצבאות באירופה בהקף 50 מיליון דולר ותספק את המערכות עד לשנת 2011
רונן ליבוביץ
ועדת הכלכלה תקפה את הממשלה על שעדיין לא נמצא פתרון שיאפשר טיסות לצפון הארץ וממנה    יוזמת הדיון, ח"כ תירוש: "לא ברור לי כיצד ייתכן שמשרד התחבורה אשר בידיו נתונות הסמכויות החוקיות להפעלת הטיסות לצפון, אינו אוכף את החוק"
ע. יוסף, א. גבור, ה. פרבר
בנאום בפני הפרלמנט הסורי דרש הנשיא אסד ערבויות להשבת הגולן קודם לפתיחה במו"מ, וגילה כי יש מדינה מתווכת    לדבריו, סוריה אינה רוצה בשיחות חשאיות
דרור מרום
על-רקע ביקושים ערים בשווקי מזרח-אירופה ותחילת ייצוא שקדים לצרפת
רונן ליבוביץ
ועדת הכנסת דחתה את בקשתו של ח"כ רותם לצרף את הצעת החוק שלו לשינוי שיטת הממשל להצעת החוק של ח"כ טרטמן שתעלה מחר במליאת הכנסת    לטענתו, האחראי העיקרי לדחיית בקשתו הוא ח"כ סער    סער בתגובה: "שיטה זו הרסה את המשטר הדמוקרטי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il