X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התאחדות בתי-המלון טוענת כי יש לבצע את ההשקעה במהלך ארבע השנים הקרובות במטרה לשדרג את המוצר המלונאי הישראלי
▪  ▪  ▪
משבר כלכלי גם במלונות באיזורי התיירות המרכזיים

משרד התיירות הביע בימים האחרונים דאגה עמוקה מפני היווצרות מצוקה קשה של אלפי חדרי מלון בישראל לקראת סוף העשור הראשון של שנות האלפיים, וצוותים מקצועיים של התאחדות בתי-המלון גיבשו לכך מענה.
לדברי התאחדות בתי-המלון, הפתרון היעיל והמיידי, בטווח של שלוש שנים להגדלת יכולת האכסון במדינת ישראל, הוא בראש וראשונה שדרוג בתי-המלון הקיימים. גורמי המלונאות טוענים כי המשבר הכלכלי שבו היו שרויים המלונות, כולל גם מלונות במוקדי הלינה העיקריים של התיירות הנכנסת, תל אביב, ירושלים ואילת, גרם לירידה ברמת תחזוקתם ולהרעה במצבם הפיזי. הוכחה לכך מוצאים המלונאים בהמלצות סקר חברת ארנסט אנד יאנג ביחס לצורך בשדרוג רמת המוצר התיירותי והמלונאי של המדינה.
הדוח הצביע על כך שמצבת חדרי המלון בארץ עוברת תהליך הזדקנות שמשמעותו היא התיישנות ופיגור לעומת מתחריה של ישראל באזור הים-התיכון. הגיל הממוצע של מלונות בישראל עלה מכ-16.5 שנה בשנת 1986 לכ-19 בשנת 1990 ולכ-25 שנה בשנת 2006. למלונות יש רמת בלאי גבוהה יותר מאשר למבנים אחרים, ולהזדקנות והבלאי הגבוה יש השפעה שלילית על כושר התחרות של ישראל עם יעדי תיירות אחרים.
לדברי מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, שמואל צוראל: "במהלך השנים האחרונות יצאו כ-3,000 חדרי מלון מפעילות - אם נסגרו זמנית או שהוסבו לשימושים אחרים. בהשקעה נמוכה יחסית ובתוך פרק זמן קצר ניתן להפעילם מחדש, והשבתם לשימוש מלונאי תיתן פתרון מהיר לבעיית המצוקה. קיים גם חשש לסגירת חדרים נוספים, במידה ולא יבוצעו בהם עבודות שדרוג, כשהמשמעות היא אחת - הקטנה נוספת במצבת חדרי המלון הקיימת כיום בארץ".
ההתאחדות גורסת כי הפתרון הנדרש הוא העמדת תקציב של 125 מיליון שקל לשנה בארבע השנים הקרובות לצורך שדרוג המוצר המלונאי, מכיוון שהשקעות בהקמת מלונות חדשים יניבו פרי רק בעשור הבא.
לפי נתוני התאחדות המלונות, התפוסה המקובלת במלונות בערי תיירות מצליחות בעולם היא מעל 80%. לפיכך טוענים המלונאים כי הקמת מלונות חדשים ונוספים היא חיונית ונדרשת, אולם יצירת העניין אצל המשקיעים, ובעיקר משקעי החוץ נובעת בראש ובראשונה בבחינת היקפי ההשקעה של המדינה בשיווק רב שנתי ובבדיקת היקפי ההטבות למשקיע.
יצוין כי העברת סיוע לשדרוג ושיפור מלונות היה מקובל במשך שנים על-פי חוק עידוד השקעות-הון, בדומה להחלפת וחידוש ציוד המקובלת בתעשיה. בשנת 1999, לקראת הגידול הצפוי בתנועת התיירות הנכנסת בשנת 2000, אושר תקציב מיוחד בסכום של 50 מיליון שקל למטרה זו, אך מאז לא ניתן לדברי גורמי המלונאות כל סיוע ממשלתי למטרות אלה.

תאריך:  19/07/2007   |   עודכן:  19/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השקעה של 125 מ' ש"ח למניעת מצוקת חדרים במלונות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
לפי הדיווח בעיתון אל-אחבאר הלבנוני, הנשיא האירני הגיע לדמשק כדי לדון בהתפתחויות באזור כמו גם בשיתוף פעולה בילטרלי עם עמיתו הסורי
הדר פרבר
אדם אחד מת מהתקף לב בעקבות הפיצוץ    המשטרה: לא מדובר בפיגוע טרור
יואב יצחק
פרשה חדשה: מוסך תמורת תמיכה פוליטית - כיצד סייעו יחזקאל ואולמרט לפעילי הליכוד, האחים יזדי מרשל"צ    מזוז: בשלב זה אין עילה משפטית לעצירת מינוי יחזקאל למזכיר הממשלה
אור שפונדר
תמי פרידמן, מנכ"לית מכבי ת"א, בטוחה שחסרונם של השוער והחלוץ, שנרשמו מאוחר מדי ולא יוכלו לשחק הערב ב-18:00, לא יורגש. גיא סולומון יפתח בהרכב
הדר פרבר
זלמאי חלילזאד אמר כי סוריה מאפשרת הברחת נשקים מגבולה לתוך לבנון וכי ישנן הוכחות חד-משמעיות לכך    שגריר סוריה באו"ם הכחיש את הטענה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il