X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מקורות בהודו מדווחים על יצירת התקשרות בין התעשיה האווירית לחברת המשגרים ההודית לשיגור הלוויין במחיר נמוך משיגור במשגר הישראלי "שביט"
▪  ▪  ▪
המשגר ההודי PSLV [צילום: סוכנות החלל של הודו]
מנכל תע"א, יצחק ניסן

התעשיה האווירית ומשרד הביטחון ישגרו לחלל לוויין צבאי ישראלי ממרכז שיגור הלוויינים בהודו. כך מסרו ל-Nfc גורמים בתעשיית החלל הבינלאומית. השיגור יתבצע בחודש ספטמבר השנה.
נראה כי ההחלטה לשגר את הלוויין בתת-יבשת באמצעות משגר מקומי ולא מישראל ועל-ידי משגר ישראלי נועדה להוזיל את העלויות: השיגור על-ידי המשגר "שביט" מתוצרת התעשיה האווירית, התעשיה הצבאית ורפא"ל עולה כ-20 מיליון דולר, בעוד שמחיר השיגור במשגר PSLV ההודי הוא כ-15 מיליון דולר בלבד.
פרסומים בהודו מדווחים על כך שהלוויין הישראלי יהיה בסיווג סודי ביותר, וכי הוא ישוגר על-ידי משגר מתקדם בעל ארבעה שלבים. לדברי הפרסומים, הלוויין הישראלי מכונה TECH-SAR והוא יהיה שונה מלווייני הריגול האחרים של ישראל מסדרת "אופק" שמשמשים לצילום: הלוויין החדש יהיה במשקל 260 ק"ג, והוא יהיה מצויד במערכת מכ"ם סינתטי המכונה SAR, שמסוגל לזהות עצמים קטנים על-פני הקרקע.
מערכת המכ"ם של הלוויין תפותח בחברת-הבת של התעשיה האווירית אלתא, בעוד שהלוויין עצמו ואינטגרציית המערכות ייבנו במפעל מב"ת ביהוד. יצוין, כי באחרונה חשפה אלתא באופן גלוי את המכ"ם הלוויני שהיא מפתחת.
השיגור יבוצע ממרכז החלל סרי-הריקוטה. מטרה נוספת להחלטה הישראלית לשגר דווקא בהודו היא הידוק קשרי הביטחון שיש לישראל עימה. הודו הפכה ליעד הייצוא הביטחוני המרכזי מישראל - לאחר שהיחסים הביטחוניים עם סין התערערו בעקבות ביטול העסקה לאספקת מטוסי ההתרעה "פאלקון" בלחץ ארה"ב. ייתכן כי ישראל אף תשתף את הודו בנתונים שיאסוף הלוויין.
מערכת הביטחון בישראל מגלה פתיחות רבה כלפי הממסד הביטחוני בהודו, ובאחרונה אושרו כמה פרויקטים גדולים בתחום הביטחוני - שבראשם מכירת מטוסים ללא טייס (מל"טים) בהקף מאות מיליוני דולרים מהתעשיה האווירית לצבא הודו, וכן פרויקט לפיתוח טיל קרקע-אוויר נגד מטרות - שההקף הכספי שלו עשוי לעלות על 2.5 מיליארד דולר. עם השלמתו יהיה זה הפרויקט הביטחוני הגדול ביותר של תעשיה ביטחונית ישראלית במדינה זרה.
הגורמים בתעשיית החלל הבינלאומית הוסיפו כי השיגור באמצעות המשגר ההודי נועד גם לענות על צרכים חדשים בשיגור הלוויין למסלולו המתוכנן - שהמשגר הישראלי אינו מסוגל למלא. סוכנות החלל ההודית עוסקת בשיגור לוויינים ללקוחות פרטיים ובינלאומיים, וכך היא שיגרה השנה את הלוויין AGILE של איטליה. הודו עוסקת גם בשיגור לוויינים צבאיים, ובמסגרת זו היא שיגרה לחלל את הלוויין TES שנועד לבחון את יכולתה בתחום.
סוכנות החלל ההודית ISRO קיימת מאז 1972, בבעלות ובפיקוח ממשלתיים. היא פועלת במספר אתרים ברחבי התת-יבשת, ועוסקת בתחומי שיגור לוויינים וייצור לווייני תקשורת והגנה. המשגר החדיש ביותר של הסוכנות ההודית הוא ה-ASLV שבו חמישה שלבים. משקל המשגר הוא 39 טון, הוא מסוגל לשגר למסלול נמוך מעל כדור-הארץ לוויינים במשקל 150 ק"ג, והמנוע שלו פועל באמצעות דלק מוצק.
התעשיה האווירית סירבה להגיב לידיעה.

תאריך:  19/07/2007   |   עודכן:  19/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: ישראל תשגר לוויין צבאי בהודו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
ראש אגף חקירות במשטרה הורה על פתיחה בחקירה בעקבות פנייתו של יו"ר ועדת הבחירות של העבודה, השופט (בדימ.) אמנון סטרשנוב
ראובן לייב
נשים בישראל מקדישות לעבודות הבית הרבה יותר מגברים - מבשר לנו סקר, שנערך בימים אלה בארץ    על-פי אותו סקר, רק 18.5 אחוז מהגברים הישראלים מקדישים מזמנם לעבודות הבית 20 שעות ומעלה בשבוע, לעומת 45 אחוז מהנשים    51 אחוז מהגברים בארץ מקדישים לעבודת הבית פחות מעשר שעות בשבוע, לעומת 31.5 אחוז מהנשים
הדר פרבר
מתחיל היום במשימתו    יבקר בישראל ובגדה כנציג הקוורטט
הדר פרבר
עובדי גן חיות במזרח גרמניה ירו בבעלי החיים ומכרו אותם כמזון    ראש העיר הגיש תביעה
ניר יהב
העיתון "אל-קודס אל-ערבי" מדווח כי ישראל הודיעה לרשות כי בימים הקרובים תעביר לה את השליטה הביטחונית בשתי הערים    לפי הדיווח, צה"ל יפעל רק נגד "פצצות מתקתקות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il