X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בנק ישראל קובע: קיימות ציפיות למגמת המשך ההתרחבות בפעילות הכלכלית במשק
▪  ▪  ▪
עליה בפעילות חברות התעופה

סקר החברות והעסקים שהוכן במחלקת המחקר בבנק ישראל לגבי רבעון השני של 2007 קובע לפי דיווח מהחברות והעסקים כי נמשכה מגמת העלייה בפעילות, בשיעור הגבוה במקצת מזה שאפיין את הרבעון הקודם. העליות בפעילות ברבעון הקיפו בעיקר את ענפי התעשיה, התחבורה, המסחר והשירותים, בעוד שבענפי הבנייה ובתי-המלון נרשמו עליות מתונות בלבד בפעילות.
בנק ישראל גורס כי הציפיות לרבעון הבא הן להמשך העליות בכלל הענפים. ניתוח של מגבלות ההיצע והביקוש בענפים השונים מלמד, כי בהשוואה לרבעון הקודם חלו ירידות בעיקר במגבלות הביקוש - במיוחד בענפי הבנייה, התחבורה ובתי-המלון. מנגד, במגבלות ההיצע במרבית הענפים נרשמה עלייה קלה. ממוצע הציפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הבאים רשם ברביע זה עלייה לרמה של 2%.
בתחום התעשיה דיווחו החברות על המשך העלייה הגבוהה בתפוקתן. העלייה משקפת עליות מקבילות בייצוא ובמכירות המקומיות. החברות צפו כי ברבעון הבא יימשכו העליות, כשהעלייה בפעילות ובייצוא משתקפת בעיקר בחברות המתקדמות והמעורבות, ובצורה מתונה יותר בחברות המסורתיות.
בענף המסחר גם ברבעון הזה נמשכה מגמת העלייה במכירות, והציפייה היא להאצה במכירות ברבעון הבא. בענף הבנייה נרשמה עלייה מתונה בפעילות - לאחר עליות גדולות יותר בשני הרבעונים הקודמים. עלייה מתונה זו משקפת עלייה בבניית תשתיות וירידה קלה בבניית מבנים. בהיקף התחלות הבנייה נרשמה ירידה בפעילות. החברות הגדולות והבינוניות צופות עוד עלייה בפעילות, ואילו החברות הקטנות צופות לעומתן ירידות בפעילות. עם זאת, בענף הבנייה המדד המוביל מצביע על עליית ההסתברות להאטה לרבעון הבא.
בתחום התחבורה והתקשורת נרשמה עלייה בפעילות, בהמשך לעליות ברבעונים הקודמים. מכירת השירותים לישראלים אומנם עלתה, אך במכירת שירותים לזרים נרשמו עליות מתונות בלבד. בפעילות של ענפי התחבורה היבשתית והאווירית נרשמו עליות - ואילו בתחבורה הימית נרשמו ירידות.
גם ענף המלונאות דיווח על עלייה בפעילות, שבאה לאחר ירידות מתמשכות שדיווחו החברות ברביעונים הקודמים בשל המשבר שחל בענף בעקבות המלחמה בצפון, ברבעון השלישי של השנה שעברה. עם זאת - במספר הלינות של תיירים מחו"ל וגם בלינות של ישראלים נרשמו ירידות קלות בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הדיווח על המגבלות מלמד על המשך מגמת הירידה בהקף התיירות מחו"ל, אך רמתה עדיין נותרה גבוהה יחסית. גם החברות העוסקות במלונאות צופות עלייה בהזמנות ברבעון הבא.
לגבי תחום השירותים העסקיים: החברות והעסקים דיווחו על המשך העלייה בפדיון, באופן גדול יותר מזה של הרבעון הקודם. העלייה בפעילות משקפת בעיקר עליות במכירות שירותים בארץ, ורק במקצת את העליות במכירת שירותים בחו"ל.
התפלגות הציפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הקרובים (יולי 2007עד יוני 2008) של החברות קבעה ממוצע ציפיות לאינפלציה שעלה לרמה של כ-2% בממוצע, לעומת כ-1.8% ברבעון הקודם. 84% מהחברות המשתתפות בסקר צופות כי האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים תהיה בתוך התחום המוגדר כיציבות מחירים (1% עד 3%), לעומת 83% בסקר הקודם.
בהתפלגות הציפיות של החברות להתפתחות שער החליפין של השקל מול הדולר - החברות צופות כי בעוד 12 חודשים (בסוף יוני 2008) צפוי שער החליפין להגיע ל-4.43 ש"ח לדולר בממוצע, לעומת 4.36 ש"ח בסקר הקודם. החברות מצפות כי בסוף הרביע השלישי של 2007 צפוי שער החליפין להגיע ל-4.27 ש"ח לדולר בממוצע.
במחלקת המחקר מבהירים, כי ממצאי סקר החברות לרבעון הראשון של שנת 2007 מבוססים על תשובותיהם של כ-520 חברות ועסקים מענפי המשק השונים. החברות התבקשו לדווח על כיווני השינויים של המשתנים השונים - עלייה, ירידה או יציבות, ולציין את עוצמת השינוי - רב או מועט. התוצאות מנותחות באמצעות "מאזן הנטו"- המוגדר כהפרש שבין אחוז החברות המדווחות על עלייה לבין אחוז המדווחות על ירידה, מכלל הדיווחים. נתוני סקר החברות נמצאו בדרך כלל מתואמים עם הקף הפעילות המאקרו-כלכלית בהווה ובעתיד.

תאריך:  23/07/2007   |   עודכן:  23/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר החברות והעסקים לרבעון: ההתרחבות תימשך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי שינויים אנטומייים מיד לאחר הפסקת התרופה התרחשו באזורים במוח שהיו קשורים ללימוד וזכרון, רגשות, תפקוד ביצועי ולחץ    השינויים במוח עשויים להיות מועילים לילדים עם ADHD אך להזיק לילדים עם כימיה נורמלית במוח
הדר פרבר
רוסיה סירבה להסגיר את אנדרי לוגובוי בטענה כי החוקה אוסרת על הסגרת אזרחים רוסים, אך לטענת השגריר הבריטי היא יכולה להתמודד עם החוקה אם היא רוצה בשיתוף פעולה
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי האמון שהגישו סיעות הליכוד והאיחוד לאומי-מפד"ל בעקבות דוח המבקר על מחדלי הממשלה בטיפול בעורף    ח"כ לבנת: "אולמרט בחר להגיב במסע של השמצה, שיסוי והסתה אישיים נגד המבקר    השרה אברהם-בלילא: "עליכם להיות ישרים עם עצמכם ועם הציבור ולתת גיבוי לממשלה"
עומר כרמון
בכיר במשרד ההגנה הסורי: סוריה תימנע ממלחמה קלאסית    במקום זאת ניצור עימות גרילה לאורך קווי החזית, ונשגר טילים לעבר ריכוזים אסטרטגיים ואזרחיים
דרור מרום
קוראים לשר האוצר ויו"ר ההסתדרות להיכנס למשא-ומתן "רציני" כדי למנוע את השביתה    "המגזר העסקי אינו יכול לשאת ולו שעה אחת של שביתה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il