X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשות החברות הממשלתיות פנתה לוועדת הכספים בבקשה לאשר את המכירה של קרן ההשתלמות למהנדסים והחברה הממשלתית למדליות
▪  ▪  ▪
מדליה לחיל-ההנדסה של צה"ל[צילום: החברה למדליות]

מנהל רשות החברות הממשלתיות בפועל, שמעון בן-חמו, פנה לוועדת הכספים של הכנסת בבקשה שתאשר מתוקף סמכותה את הפרטת כל אחזקות המדינה - 50% ועוד 10% מהון המניות המוחזקות בידי הסתדרות המהנדסים בקרן ההשתלמות למהנדסים.
הרשות שואפת לקיים הליך תחרותי בדרך של מכירת השליטה בחברה לגורם עסקי שיש לו ידע ומומחיות בניהול קופות הגמל. הפניה נעשתה בהמשך לאישור ועדת השרים לענייני הפרטה מחודש מארס השנה ובהמשך להסכמת הסתדרות המהנדסים על דרך ההפרטה עם רשות החברות הממשלתיות.
הקרן היא חברה ממשלתית הכפופה לחוק החברות הממשלתיות, ומחזיקים בה בחלקים שווים המדינה והאיגוד המקצועי, הסתדרות המהנדסים בישראל המאגדת מהנדסים, אדריכלים, אגרונומים וכימאים. הקרן הוקמה בהתאם להסכם קיבוצי בין הממשלה להסתדרות העובדים הכללית בשנות ה-60 והיא קופת גמל סקטוריאלית עם 28,000 עמיתים והיקף ניהול של כ-2.3 מיליארד ש"ח.
במסגרת החלטת ההפרטה נקבע, כי משיקולי שמירה על יציבות הקרן, הרוכש לא יהיה רשאי למכור את המניות שירכוש במכירה והן תהיינה חסומות למשך תקופה של שלוש שנים מיום המכירה, אלא אם כן יקבל את אישור האגודה. יציאת הממשלה מאחזקותיה בקרן מתיישבת עם מדיניותה בנוגע להפרטות שבאה לביטוי ברפורמת ועדת בכר וחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים. כיום יש למדינה אחזקות ב-12 קרנות השתלמות המנהלות נכסים בהיקף של כ-21 מיליארד ש"ח עבור כ-343,500 עמיתים.
במקביל פנתה רשות החברות לוועדת הכספים בבקשה לאשר את הפרטת החברה הממשלתית למדליות ומטבעות, במכירה פרטית כמקשה אחת, למשקיע או לקבוצת משקיעים מהארץ או מחו"ל. הפרטת החברה אושרה כבר בשנת 2003. נקבע כי כחברה פרטית היא תוכל לשווק מטבעות זיכרון ומטבעות מיוחדים, וכי אם החברה תופרט בתוך 18 חודשים מיום תחילת של תיקון החוק, תמונה החברה כמשווק של מטבעות זיכרון ומטבעות מיוחדים למשך 6 שנים ממועד ההפרטה.
החברה הממשלתית למדליות ולמטבעות נוסדה בשנת 1961 כחברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה. היא המפיצה הבלעדית של מטבעות זיכרון ומטבעות מיוחדים המונפקים על-ידי בנק ישראל, היא מנפיקה מדליות ממלכתיות ומשווקת עתיקות, מוצרי יודאיקה, תכשיטים ומוצרי אמנות. החברה מעסיקה 38 עובדים, היקף המאזן של החברה בסוף דצמבר 2006 כ-38 מיליון ש"ח, וההון העצמי שלה היה כ-26 מיליון ש"ח. מחזור המכירות שלה בשנת 2006 הסתכם בכ-18 מיליוני ש"ח והרווח הנקי לאותה שנה היה 584,000 ש"ח.
בן-חמו, אמר: "הפרטת קרן ההשתלמות היא צעד תקדימי חשוב. אנו מאמינים כי קרנות נוספות יבקשו להצטרף למהלך דומה, שנעשה לטובת כל הצדדים - העמיתים והבעלים. הליך המכירה ייפתח בקרוב ואנו צופים התעניינות רבה מצד גופים בשוק ההון הישראלי".

תאריך:  23/07/2007   |   עודכן:  29/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרטות בדרך: קרן המהנדסים והחברה למדליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית המאפשרת כניסה של ספקי תוכן נוספים לתחום שידורים על-פי דרישה    ח"כ ארדן: "חוק זה מהווה צעד ראשון ברפורמה שבה ניבחן דרכים לעידוד התחרות והכנסת שחקנים נוספים בטלוויזיה"
רותי אברהם
בג"צ דחה עתירות נגד מינויו של תנ"צ ניסו שחם לסגן מפקד מחוז ירושלים במשטרה    השופט אלון: עמדת העותרים מנוגדת לעיקרי המוסר והתשובה
יהונתן דחוח-הלוי
מסמך חדש חושף את הקשרים העמוקים בין תחנת אל-ג'זירה של משטרו העריץ של סדאם חוסיין - ממשלת עירק העבירה 50,000 יורו הקצבה חודשית לאל-ג'זירה - בעבר התגאה בו של סדאם על השליטה של המשטר באל-ג'זירה
גלית יצחק
מהשבוע הבא יוכלו לנסוע בטרקטורוני משא רק בעלי רשיון נהיגה לרכב פרטי, אנשים מעל גיל 17 ובמהירות נסיעה של עד 40 קמ"ש    בני 16 יוכלו להשתמש בכלי הנהיגה רק ככלי עבודה חקלאי
רונן ליבוביץ
לקראת סיומו של כנס הקיץ של הכנסת, כינס יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, מסיבת עיתונאים    לדבריו, "המערכת הפוליטית דרוכה לקראת דוח וינוגרד כאשר יש אפשרות שהדוח יטרוף את כל הקלפים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il