X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תגובות חריפות הגיעו למינהל הקהילתי בשכונת גוננים בירושלים, שם ריססו אלמונים צלבי קרס על אנדרטה לזכר 270 חללי צה"ל, היום, בתשעה באב
▪  ▪  ▪
[צילום: מנהל קהילתי גוננים]

תגובות חריפות הגיעו אחר-הצהריים (ג', 24.7.07) למינהל הקהילתי בשכונת גוננים בירושלים, שם ריססו אלמונים צלבי קרס על אנדרטה לזכר 270 חללי צה"ל, דווקא היום, יום תשעה באב.
אנדרטת השיש השחורה לזכר 270 חללי צה"ל תושבי השכונה, כוסתה בגזרי תמונות של פוליטיקאים בעבר ובהווה, כאשר יד אלמונית ריססה על הכל צלבי קרס, כתובות גזעניות, משפטים בגנות בית המשפט העליון, ופסוקים מספר תהילים.
עם היוודא דבר המעשה, החלו לזרום למשרדי המינהל הקהילתי בשכונה תגובות גינוי רבות. גורם ביטחוני בלשכת שר הביטחון אהוד ברק אמר כי הדברים חמורים וראויים לכל גינוי. הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, הגיב באומרו: "חסרי הלב שביצעו את המעשה, הגיעו לשפל חסר תקדים בפגיעה בזכרם של מי שמסרו נפשם על קידוש השם למען העם והארץ". לדברי הרב מצגר, העיתוי בו נעשה המעשה הנו חמור שבעתיים "זוהי בדיוק שנאת החינם".
ראש העיר ירושלים אורי לופוליאנסקי מסר כי הוא מזועזע מהמעשה הוונדליסטי והמכוער שנעשה. הוא ציין שהמעשה חמור עוד יותר על-רקע ט' באב, היום בו חרב בית המקדש בגלל שנאת חינם.
השר רפי איתן, אשר מטפל בנושא ירושלים מביע שאט נפש וזעזוע מעצם המעשה של חילול אנדרטה באשר היא. לדבריו "אנדרטה שהינה יד לזיכרון נופלים, מהווה מקום של איחוד לבבות, מקום שבאים אליו לתת כבוד למי שהקריבו עצמם. אני מצר ומגנה תופעות נתעבות מאין אלה". מערכת בתי המשפט והעומדים בראשה מביעים צער רב וזעזוע עמוק על אירוע חילול האנדרטה לזכר חללי צה"ל.
שולמית אלוני, שתמונתה בבגדי הרב הראשי הספרדי הוצבה בצורה וולגרית על-ידי מחללי האנדרטה: "בט' באב מציינים חורבן שנעשה בשל שנאת חינם. ההתנהלות של הבריונים האלה, שוודאי לכולם יש כיפות, שוודאי מנשקים מזוזות ומתפללים לאלוהים, הם דוגמא קלאסית למה שנקרא שנאת חינם וצריך למנות אותם בין אלו שרוצים להחריב את הבית השלישי. אלו הן הלהקות הפרועות שבשם אלוהים, כביכול, מהווים סכנה לקיומה של מדינת ישראל." כמו כן התקבלה תגובה מהנהלת בתי המשפט.
מיד עם היוודע המקרה, הוגשה תלונה במשטרה. במשך היום הגיעו למקום משפחות שכולות אשר האנדרטה מהווה עבורם זיכרון חי וכואב לאובדן יקיריהם. מהמינהל של שכונת גוננים נמסר כי מחר בערב יקיים המינהל הקהילתי עצרת בשיתוף המשפחות השכולות ותושבי השכונה באנדרטה, הנמצאת במתחם המינהל הקהילתי ברחוב אלעזר הגדול 4 (ליד בית ספר דנמרק).

תאריך:  24/07/2007   |   עודכן:  24/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תגובות סוערות בעקבות חילול האנדרטה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הריטואל הרגיל של האנטישמים
אזרח ותיק  |  24/07/07 19:57
2
כך הם עושים ביוה"כ בבית הכנסת
מיכל מירושלים  |  24/07/07 21:24
3
הדרך לרפא חולי נפש .
דע  |  24/07/07 23:16
4
זהו פרצוף הימין המטורף ל"ת
גכע  |  25/07/07 00:18
 
- לשמאלן המבולבל מספר (4) ...
דע  |  25/07/07 08:22
5
איך לעשות המון המון המון כסף ב
איך לעשות המון המ  |  14/08/07 17:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
בלונדינית גבוהה וחטובה יצאה ממכונית פרארי מפוארת ונכנסה לחנות קטנה שלגופה זוג נעלי עקב בלבד    לקוח זריז הצליח להנציח את האירוע המוזר
עומר כרמון
"יום ללא תאונות דרכים": נהג הרכבת הבחין בתינוק ששיחק על המסילה, הוא לחץ על הבלמים, אך זה היה מאוחר מדי    שני הרוגים נוספים בתאונות באשקלון וסמוך לקריית ארבע
עומר כרמון
כתב ערוץ 10 עבר לצדו הפלשתיני של המסוף כדי לשוחח עם נהגים    בצה"ל זעמו וסגרו את המעבר    נהגי המשאיות הישראלים השליכו על אלדר אבנים    ערוץ 10: חשפנו מחדל ביטחוני
רותי אברהם
בג"צ פסל את כל ההצעות לתוואי הגדר בין נעלין לחשמונאים    השופטת ביניש: "האיזון בין שיקולי הביטחון לזכויות הפלשתינים "אינו יכול לעמוד"
הילה רפופורט
מזכירת המדינה האמריקנית תבקר בשבוע הבא בישראל, ברש"פ ובמצרים    שר החוץ המצרי: מדינות ערביות נוספות יקיימו בעתיד קשרים עם ישראל, בתנאי "שתסיר את ההגבלות שהטילה על השטחים הכבושים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il