X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמיר בניון תובע למעלה מ-10 מיליון שקלים מחברות התקליטים הגדולות, הפדרציה לתקליטים ותחנות הרדיו, בגין פגיעה בזכויות יוצרים
▪  ▪  ▪
בניון [צילום: מוטי קמחי, מתוך עכבר העיר]

הזמר עמיר בניון הגיש היום תביעה חסרת תקדים בהיקפה על פגיעה בזכויות יוצרים נגד חברות התקליטים הגדולות (הליקון, הד ארצי, התו השמיני וא.ג'י הפקות), הפדרציה הישראלית לתקליטים ותחנות הרדיו הממלכתיות. סכום התביעה עומד על למעלה מ-10 מיליון שקלים.
בניון טוען, כי הוא בעל הזכויות הבלעדיות בהקלטה המוזיקלית של כל היצירות הכלולות ב-4 תקליטים שהפיק בשנים האחרונות: "אותו מקום אותו הרוח", "רק את", "הכל עד לכאן" ו"לא אוותר". בניון, לטענתו, הפיק את היצירות, הקליט ושילם את העלויות הכרוכות בהפקת היצירות באופן עצמאי, ובכך הפך לבעל הזכויות הבלעדיות בהקלטה של יצירותיו, וזאת בנוסף לזכויותיו ככותב וכמלחין היצירות.
לאחר הפקת התקליטים, התקשר בניון עם חברות התקליטים הנתבעות בהסכמים להפצת הדיסקים בחנויות המוזיקה ובנקודות המכירה, מבלי שנתן, לטענתו, כל הרשאה או זכות לחברות התקליטים לעשות שימוש ביצירותיו למעט הפצת הדיסקים.
על-פי גרסתו, חברות התקליטים, ללא כל אישור, הטביעו את הלוגו שלהן על גבי הדיסקים של בניון ועל אריזתם, וחלקן אף הגדילו והוסיפו את שמן כמפיקות הדיסקים וכמי שמוסמכות להרשות את השידור הפומבי של היצירות. כך למשל, על גבי הדיסק "אותו מקום אותה הרוח" שהופץ על-ידי הליקון, נכתבה אזהרה מפורשת כי שידורו הפומבי של הדיסק מחייב הרשאה בכתב מאת הליקון או מהפדרציה.
על-פי התביעה, הפדרציה לתקליטים, שהיא גוף המאגד את חברות התקליטים העיקריות בארץ ומוביל את דגל המלחמה בהשמעות פיראטיות, יצרה מצג לפיו אף היא בעלת זכויות לגביית תמלוגים בגין השמעות פומביות של היצירות. הפדרציה הציגה את היצירות של בניון בפני צדדים שלישיים, לרבות תחנות הרדיו, כיצירות הכלולות ברשימת הרפרטואר שלה ושל חברות התקליטים המאוגדות בה, וגבתה תשלום עבור השמעת היצירות.
בדרך זו הצליחו חברות התקליטים הגדולות, לטענת בניון, לקבל במשך שנים תשלום לא חוקי לכאורה מהפדרציה לתקליטים על השמעת יצירותיו של בניון בתחנות הרדיו ובמקומות נוספים. על-פי התביעה, מדובר בגביית תשלום עבור השמעות פיראטיות לחלוטין שנעשו ללא כל רישיון מבעל הזכויות.
איתמר כץ ודוד קוגן משרד עו"ד שקל ושות', שהגישו את התביעה בשמו של בניון, טוענים: "אמנים רבים אינם מודעים לזכויותיהם ולמניפולציות אשר נעשות מאחורי גבם על-ידי אותם גופים שאמורים לשמור על זכויותיהם. הם נותנים את הנשמה לעשייה האומנותית ואינם מתמחים במשפט או בניהול פיננסי. למרות שעמיר בניון בחר להפיק את הדיסק באופן עצמאי, כך שהוא היחיד בעל הזכויות ביצירותיו, החברות הגדולות שהיו אמורות לשמור על זכויות הקניין של האומן ועל זכויותיו הכלכליות, פגעו בו פגיעה ישירה. גם האומנים צריכים להתחיל לעמוד על זכויותיהם ביצירה ולפקח על הסכומים המגיעים להם בעבור יצירותיהם".
תגובת חברת "הליקון" שנמסרה לנו: "כתב התביעה טרם התקבל אצל יועצינו המשפטיים. לכשיתקבל, נגיב בהתאם".

תאריך:  25/07/2007   |   עודכן:  25/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בניון תובע 10 מיליון מחברות התקליטים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יצא המרצע מן השק
המוחה הלאומי  |  6/10/07 01:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
"אנו שינינו את העולם בתקופת חיינו בהיבט של סוג המזון אותו אנו אוכלים... אנחנו יושבים בבית... משחקים במשחקי מחשב במקום לצאת לסיבוב על האופניים    התוצאה הסופית עשוייה להיות חוסר התאמה גנטי הנותן ביטוי בהרס הגוף של הדורות הבאים
גלית יצחק
מנתוני סקר TGI עולה כי נרשמה יציבות בקריאת 5 העיתונים הארציים    נגני MP3/MP4 ממשיכים לגדול    עלייה ברכישת סלולרי דור 3
הדר פרבר
פאטיל, מחוקקת ומושלת לשעבר, נכנסה לפרלמנט החגיגי מלווה בכיתת חיילים לבושים במדי טקס לבנים ורכובים על סוסים
רונן ליבוביץ
ועדת האתיקה של הכנסת הענישה את השר ליברמן באמירות חורגות מהדיון הציבורי המותר והענישה אותו בהערה    "גם היום שלך יגיע, אל תדאג", אמר ליברמן לטאהא והוענש ב'חומרה'
אורון שמיר
בסרטו החדש של לאסה האלסטרום - בכל פעם שהוא פותח את הפה    אבל למרות הצוות המצוין והסיפור המרתק, "התרמית" יצא כבד ומסובך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il