X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מהלך מקביל להנפקת מניות החברה בבורסה דלק נכסים מניבים היא בעלת 161 אלף מ"ר נדל"ן עסקה משולבת סהר-דלק-מגדל דלק נדל"ן במו"מ ראשוני לרכישת קניון לב המפרץ בכ-200 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

חברת הביטוח מגדל מנהלת מו"מ לרכישת חבילת מניות בדלק נכסים מניבים, אחת החברה הבנות של קבוצת דלק נדל"ן. טרם נקבע סופית כמה מניות תרכוש מגדל, ומה יהיה המחיר. טרם נקבע שוויה של דלק נדל"ן לצורכי העסקה. המו"מ מתנהל במקביל להכנות של דלק נדל"ן להנפקת מניות "נכסים מניבים" בבורסה.
אם תרכוש מגדל חלק מדלק נכסים מניבים, תעשה הרכישה, ככל הנראה, מכספי פוליסות משתתפות ברווחים בביטוח חיים. מגדל היא אחת משתי חברות הביטוח (בצד כלל ביטוח) המובילות בהשקעות בנדל"ן, עם תיק השקעות של כ-1.5 מיליארד שקל. החברה היא בין היתר בעלת מרכז מסחרי בהדר יוסף, תל אביב. תיק הנכסים המניבים שלה כלל עד היום בעיקר בנייני משרדים.
במקביל, מנהלת דלק נדל"ן מו"מ ראשוני לרכישת קניון לב המפרץ בחיפה, בכ-200 מיליון שקל. הקניון נמצא בבעלות שופרסל, אמפל של יומי מימן ודורי הנדסה.
דלק נכסים מניבים היא בעלת 161 אלף מ"ר נכסים מניבים, וכן זכויות בנייה וקרקע לבניית 90 אלף מ"ר נוספים. הנכסים העיקריים: 50% בקניון חיפה, 100% במרכזים מסחריים בראש פינה וכרמיאל, 75% במרכזים מסחריים בעכו ובני דרור, 50% במרכזים מסחריים ברמלה וגדרה. בחודשים האחרונים הגבירה דלק נכסים מניבים את פעילותה בתחום זה. היא רכשה את הנכס בראש פינה ב-70 מיליון שקל, את הנכס בכרמיאל ב-41 מיליון שקל, 50% מהנכס בגדרה ב-18 מיליון שקל.
נכסים אחרים של דלק נכסים מניבים הם 70% בבית המשרדים בית אדר בנתניה, 50% במגדלי זיו ברמת החי"ל תל אביב, שטחים בבית גיבור בת"א ו-8 תחנות דלק.
מו"מ לרכישת נדל"ן מדלק נדלן ודנקנר
בנוסף, מנהלת דלק נכסים מניבים מו"מ על עסקה, שבה תרכוש מדלק נדל"ן ודנקנר השקעות את הנכסים המניבים שלהן, הכוללים מרכזים מסחריים ותחנות דלק. נכס חשוב אחר של חברות אלו הוא חברת סהר החזקות, שדלק נדל"ן קנתה זה עתה ב-213 מיליון שקל; בבעלות סהר 44 אלף מ"ר משרדים, בעיקר בת"א. הרכישה נועדה להגדיל את שווי נכסי החברה, כדי לשפר את סיכויי ההנפקה בבורסה, המתוכננת לעתיד הקרוב.
המו"מ בין מגדל לדלק נדל"ן החל כבר לפני שבועות אחדים. הוא הותנה בכך, שדלק נדל"ן תרכוש את סהר אחזקות, ולאחר מכן תעביר את השליטה בחברת לדלק נכסים מניבים. הסיבה, ככל הנראה: מגדל משקיעה, כאמור, בעיקר בבנייני משרדים, והיא מתנה את רכישת המניות ב"נכסים מניבים" בכך, שלחברה יהיו גם בנייני משרדים.
עסקה משולבת
ניתן לראות במו"מ המתנהל על עסקת מגדל-דלק נדל"ן עסקה משולבת: דלק נדל"ן רכשה את סהר מתוך תיכנון מראש להעביר את השליטה בחברה זו ל"נכסים מניבים", דבר שיגדיל את שווי החברה לקראת ההנפקה בבורסה, וגם יאפשר מכירת חבילת מניות גדולה למגדל.
במקביל, החלה דלק נדל"ן במו"מ על עסקה, לרכישת השליטה בקניון לב המפרץ, שדרות ההסתדרות 55, חיפה. אם תצא העסקה לפועל תשלם דלק נדל"ן, על-פי הערכה, כ-200 מיליון שקל, שרובם יופנה לפרעון חובות לבנקים. שטח הקניון 27,000 מ"ר, כך שמדובר על עסקה לפי 1,800 דולר למ"ר לערך למ"ר מבונה. זהו מחיר נמוך יחסית למרכזים מסחריים, והוא מוסבר בעיקר בכך שהתפוסה בקניון אינה מלאה, והוא אינו רווחי כיום.
דלק נדל"ן היא, כאמור לעיל, גם בעלת 50% בקניון חיפה, שהוא אחד המתחרים של לב המפרץ.
מימן ממשיך לממש נדל"ן
הקניון נמצא בבעלות אמפל של יוסי מימן 37%, שופרסל 37% ודורי הנדסה 26%. מימן כבר הודיע בעבר שבכוונתו לממש את הנדל"ן של אמפל, כדי להתרכז בעסקי אנרגיה. כפי שפורסם ב-Nfc, מכרה אמפל זה עתה להפניקס ולגולדן מייבר את החברה-הבת אמ-חל, בעלת בתי דיור מוגן, ב-29.3 מיליון דולר. דורי הנדסה, בשליטת אורי דורי, פועלת זה 3 שנים למכירת הנדל"ן המניב שלה, ובין היתר מכרה אשתקד למשקיעים פרטיים את המרכז המסחרי במרום נווה, ר"ג.
כ-85% משטחי לב המפרץ מושכרים כיום לכ-80 בתי עסק. בין הבולטים: 7 בתי קולנוע של תיאטראות ישראל, מרכז רפואי של קופ"ח מכבי-אסותא, סופרפארם, טרקלין חשמל, המרכז ללימודי חוץ של אוניברסיטת חיפה וספורט ורטהימר.

תאריך:  26/07/2007   |   עודכן:  26/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגדל: מו"מ לרכישת מניות בדלק נכסים מניבים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מגדל
צטו  |  30/07/07 04:28
2
נוכלים וגנבים מגדל ביטוח מתים
מילי  |  22/08/07 15:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר יהב
פלשתיני ניסה לדקור חייל במחסום סמוך לתקוע שבגוש עציון    חברו היכה אותו בקת הרובה והרג אותו    בעזה הרג כוח צה"ל פלשתיני חמוש בטיל נגד טנקים
ניר יהב
מעריב מדווח כי שר הביטחון יינשא מחר לאהבת נעוריו ובת זוגו בשנים האחרונות בטקס צנוע בביתם שבמגדלי אקירוב בתל אביב
אורון שמיר
מצאנו עבורכם את שלוש הפרסומות הכי מרגיזות כרגע    כן, התחלנו לבקר פרסומות, אבל רק בגלל שאין משהו אחר לראות
יפעת גדות
האם קיים קשר בין מתחים ולחצים נפשיים לעלייה במשקל?
איציק וולף
משרד הפנים הוציא צו מינהלי לסגירת חוף כורסי שבכינרת למשך שבועיים בשל אי הצבת מציל על החוף    גם בשנה שעברה הוצא צו שכזה    ספק אם אחרי השבועיים הללו יוצב מציל שישמור על שלום המתרחצים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il