X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש העליון זיכה את יצחק אסיקוב מאשמת רצח בכוונה תחילה השופטים: קדמה להריגה "התגרות היסטרית" מצד הקורבן ובנו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אדם שהרג במהלך קטטה אדם אחר זוכה מאשמת רצח בשל העובדה כי קודם להריגה הוא נפל קורבן ל"התגרות היסטרית" מצד בנו של ההרוג.
בית המשפט העליון קיבל (ה', 26.07.07) את ערעורו של יצחק אסיקוב על הרשעתו ברצח הינריך שפרין ז"ל. השופטים לוי, ארבל וג'ובראן, קבעו כי אסיקוב הרג את הינריך שפרין ז"ל לאחר שנפל קורבן ל"התגרות היסטרית", מצד בנו של הקורבן, איליה שפרין. התגרות זו גרמה לאובדן "ביקורת מחשבתית" עד להפקעת "יכולת הרצייה". השופטים הורו להרשיע את אסיקוב בהריגה ולדון בגזר דינו.
ב-17.04.02 נסעו שני רכבים מכיוון גן שמואל למחלף קיסריה. ברכב אחד נסע המערער יצחק אסיקוב, אשתו ובתו אינה וליזה איסיקוב, וחברו הקרוב אהרון יגודייב. ברכב השני נהג איליה שפרין. לצידו של איליה ישב אביו המנוח, הינריך שפרין ז"ל, ובמושב האחורי ישבו אמו, סבטלנה שפרין, זוגתו של איליה, מרגריטה וולק, ובתהּ יוליה. אלה האחרונים עשו דרכם חזרה לביתם לאחר פיקניק משפחתי במהלכו לגמו בקבוק ומחצה של יין.
נהגי שני הרכבים הסתכסכו במהלך הנסיעה על-רקע תחושה של נהיגה מסוכנת של שפרין. באחד הרמזורים הם עצרו ואסיקוב גידף את שפרין והעיר לו על אופן נסיעתו. בהמשך הנסיעה ביקש אסיקוב להתרחק משפרין ואף עצר את רכבו בשולי הדרך כדי לאפשר לשפרין להתרחק אך שפרין עצר את רכבו בצמוד לרכבו של אסיקוב. אסיקוב נטל לידו את אקדחו ונותר ברכב.
שפרין ואביו המנוח יצאו מרכבם התקרבו לרכבו של אסיקוב ושלפו אותו ממנו בכוח. שפרין תקף את אסיקוב, חבט באגרופו בפניו והפילו ארצה. אסיקוב איבד את הכרתו למספר שניות
אסיקוב התאושש מעלפונו, חש כי הושפל לנגד עיני משפחתו, נעמד ושלף את אקדחו. סבטלנה ראתה זאת, יצאה מרכבה וניגשה לאסיקוב. היא אחזה בידו וניסתה למנוע ממנו מלעשות שימוש בנשק, אך אסיקוב השתחרר מאחיזתה וירה בבטנה. או אז, התקרב אסיקוב לשפרין, נעמד מאחוריו וירה בו בכתפו. המנוח, שניסה להתקרב לאסיקוב, נורה אף הוא, לא פחות מארבע פעמים. שני כדורים פגעו בחזהו וגרמו למותו. לפחות ירייה נוספת אחת נורתה גם לעברן של מרגריטה ובתהּ, אולם הן הסתתרו מאחורי הרכב וניצלו. היריות פסקו רק לאחר שבתו, ליזה, קראה למערער לחדול ממעשיו, ולאחר שעוברי אורח שהגיעו למקום כיוונו לעברו את נשקיהם".
אסיקוב הורשע ברצח בכוונה תחילה ונשלח למאסר עולם. כאמור, בית המשפט העליון קיבל את הערעור של אסיקוב שהוגש באמצעות סניגוריו עוה"ד רויטל סויד ויחיאל לאמש וזיכה אותו מאשמת רצח בכוונה תחילה. השופטים כתבו בהחלטה, כי אסיקוב "היה נתון לרצף התגרויות שהלך והסלים מצד איליה והמנוח. אלה האחרונים עקפו את רכבו בפראות, עד שבשלב מסוים החליט אסיקוב להינתק מהם ועצר את רכבו בשולי הדרך. בתגובה, עצר איליה גם הוא את רכבו, ובסיוע אביו המנוח הוציאו את המערער מרכבו. זאת עשו בכוח, תוך שהם משמיעים לעבר אסיקוב גידופים והכל לנגד עיניהם של בני משפחתו, שנותרו ישובים ברכב".
השופטים הוסיפו, כי "אסיקוב לא הגיב באלימות לכל אלה, והאמת תאמר שניתן להבין מדוע נהג כך נוכח נחיתותו - הפיזית והמספרית - מול תוקפיו. אחת המכות שספג אסיקוב היתה כה חזקה עד שהובילה לעלפונו. רק כששב להכרתו - ולאחר ששמע את זעקותיה של בתו - שלף המערער את האקדח ועשה בו שימוש".
תוצאות התנהגותו של אסיקוב היו טראגיות, נכתב בהחלטה, "חברה שומרת חוק, שערך קדושת החיים הוא נר לרגליה, אינה יכולה להשלים עם התנהגות מהסוג בה חטא אסיקוב, ועם מעשי נקם אישיים על-רקע תחושה של פגיעה בכבוד. ראוי להוקיע גם את התנהגותם האלימה של איליה ואביו המנוח - התנהגות בריונית שעלולה היתה להסתיים אף היא בתוצאה קטלנית. אולם בסופו של יום, השאלה הצריכה לעניין היא אם ניתן לומר כי 'אדם מן היישוב' - לו היה נקלע לתרחיש דומה - היה עלול לפעול בדרך דומה לזו בה נקט אסיקוב? חוששני כי תשובה שלילית לשאלה זו תצמצם את מושג הקנטור בצורה שקשה להשלים עמה. האדם הסביר אינו יצור על אנושי. כאשר עצמת ההתגרות היא חזקה, אף הוא עלול לאבד את שיקול הדעת ולפעול בלהט היצרים. תוצאה זו אינה מרמזת על כך שכל אדם סביר נוהג בדרך זו או שראוי כי כך ינהג. אף אין בה, חלילה, כדי להצדיק את אסיקוב".
מדובר באחד מאותם מקרים נדירים "בהם הנאשם מגיב להתגרות שהופנתה כלפיו בצורה היסטרית, ללא ביקורת מחשבתית, עד שהדבר מפקיע ממנו את יכולת הרצייה (להבדיל מהפקעת המודעות והיכולת לצפות את הנולד). כזהו עניינו של אסיקוב, שעל מצבו הנפשי בעת הירי ניתן היה ללמוד מכך שהוא כלל לא שמע את היריות שנורו כלפיו על-ידי העד שמשון בעז, ומכך שמיד לאחר הירי, משהבין את תוצאות מעשיו, מלמל 'מה עשיתי'".
השופטים החליטו כאמור לזכות את אסיקוב מאשמת רצח בכוונה תחילה והורו להרשיעו בהריגה. עוד קבעו כי "השינוי בהרשעה מחייב לגזור מחדש את העונש שהושת על אסיקוב, ולפיכך, יש להחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי לשמיעת הטיעונים לעונש ולגזירת הדין".

בית המשפט העליון ע"פ 8332
תאריך:  26/07/2007   |   עודכן:  26/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון זיכה מרצח קורבן ל"קנטור"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אני זוכר את זה
עפרר  |  26/07/07 14:17
2
האשם האמיתי כנראה הוא איליה ש. ל"ת
נמאס מערסים  |  26/07/07 14:30
3
ומה עם הקינטור המתמיד מהעליון
אבי כהן  |  26/07/07 14:36
4
רוקן מחסנית בגלל התגרות
כדור אחד מספיק  |  26/07/07 15:13
 
- קח כמה דקות...
edihoo  |  26/07/07 20:19
 
- זו לא התגרות, הם הרביצו לו ל"ת
זו הגנה עצמית  |  26/07/07 21:03
5
מדהים ל"ת
עו"ד  |  26/07/07 16:11
6
ומה עם יגאל עמיר? ל"ת
שאלת תם  |  26/07/07 17:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת קבעה כי על אדם שיעשן במקום ציבורי במקום שלא הוגדר לכך מראש יוטל קנס כבד    בנוסף, בעל מקום ציבורי שבו אדם יעשן לא במרחב שתוחם לטובת העישון, חייב לבקש ממנו להפסיק לעשן
דורון בן-דור
הקבוצה של רוני לוי נמצאת בעיצומו של מרתון בניסיון להחתים את קרוסה הארגנטיני. לוי החליט על קנס של 500 דולר למי שידבר ללא אישור
מתי טוכפלד
בעדותו בפני הוועדה אמר המשנה לרה"מ כי "ההחלטה על המלחמה היתה לפני ישיבת הממשלה"    "אם אולמרט היה יודע שלא יושגו היעדים, היה ודאי מתנגד למלחמה"
אלעזר לוין
מקורות בשוק ההון: "המועמדים לתפקיד המנכ"ל במקום קפלן - שמואל בסט, דני קהל ואולי גם השר לשעבר דני נווה"    דוברת כלל ביטוח: להד"ם, קשקוש מוחלט
מחלקה ראשונה
רוב היזמים מקימים עסק במטרה להגשים יוזמה פרטית ולא להיות שכירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il