X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוח ועדת החקירה הפלשתינית שבדקה את הנסיבות שהביאו להשתלטות החמאס על רצועת עזה, קורא להדיח בכירים במנגנוני הביטחון הפלשתיני שאחראים לחדירת החמאס למנגנונים
▪  ▪  ▪
אבו מאזן. קיבל את דוח הוועדה [צילום: AP]

ועדת החקירה הפלשתינית שמונתה לחקור את הגורמים שהביאו להשתלטות החמאס על רצועת עזה, הגישה (ו', 27.7.07) את מסקנותיה ליו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן.
דוח הוועדה, שמסקנותיו לא צפויות להתפרסם בעתיד הקרוב, נקב בשמותיהם של אישים מסויימים בהנהגת הפתח, וקבע את אחריותם של אישים אלה לחדירת החמאס למנגנוני הביטחון הפלשתינים ולהפיכה הצבאית שביצע החמאס ברצועת עזה.
הדוח ממליץ להדיח מספר בכירים במנגנוני הביטחון הפלשתינים. הדוח קובע כי החמאס פגע באינטרס הפלשתיני, שכן הוא סיכל את הקמת המדינה הפלשתינית.
בראש הוועדה עמד עבד א-טייב א-רחים, מזכ"ל מוסד הנשיאות הפלשתינית, והיא הורכבה מפוליטיקאים ומשופטים פלשתינים. בדוח הוועדה, המונה כמאתיים עמודים, הגדירה הוועדה את השתלטות החמאס על עזה מהלך שהביא לעיכוב הקמתה של המדינה הפלשתינית. בדוח נאמר כי פעולת החמאס היא "הפיכה הנחשבת לאות קלון על מצחם של הפלשתינים, שכן הם היו קרובים מאוד למימוש חלום הקמת מדינה הפלשתינית".
חברי הוועדה ציינו כי במסגרת הבדיקה שביצעו חקרו את כל הגורמים שהיו מעורבים בהפיכה שביצע החמאס, ללא מורא וללא התחשבות במעמדם, כולל יו"ר הרשות אבו מאזן. לטענתם הדבר מעיד על יסודיות עבודת הוועדה.
במסיבת עיתונאים שערך יועצו של אבו מאזן, נביל עמר, לאחר קבלת הדוח, הדגיש עמר כי לאיש מהגורמים שנימצאו אחראים לאירועים בעזה לא תהיה חסינות וכי כולם יתבקשו לתת את הדין. לדבריו, מרבית האישים שנימצאו אשמים יועמדו לדין בפני בית דין צבאי.
עמר קרא להקמת ועדת חקירה לאומית פלשתינית. לדבריו, הוועדה הנוכחית חקרה את תפקוד מנגנוני הביטחון הפלשתינים ואת התנהלות תנועת הפתח, אולם לא חקרה את החמאס, כולל מקרים קשים של הוצאות להורג שביצע הארגון. לדבריו, יש צורך בוועדת חקירה לאומית שתחקור גם את התנהלות החמאס.
עמר מסר כי גיוס האנשים למנגנוני הביטחון ברשות הפלשתינית נעשה עד היום בצורה בלתי יעילה. לדבריו הדבר עומד להשתנות, שכן נקבעה תוכנית גיוס חדשה, שתפסיק את הליך הגיוס האקראי: "מהיום לא יהיה גיוס על-בסיס מפלגתי, זוהי החלטה סופית".
עמר ציין כי "מנגנוני הביטחון היו פרוצים, הן בשל המצב הכלכלי הקשה של אנשי הביטחון, והן בשל המדיניות הישראלית שהחלישה את המנגנונים". לטענתו, הדבר הביא לכך ש"החמאס וצדדים אחרים הצליחו לחדור למנגנוני הביטחון. לא הייתה מנהיגות חזקה בשטח, וזה מצער ומפחיד, שכן אי אפשר להשאיר את הקצינים לבד". לדבריו אבו מאזן החליט להקים הנהגה חדשה למנגנונים בעזה.
עמר הודה, כי "הדוח הזה הוא הנדבך הראשון לבניית מוסד ביטחוני מודרני. מוסדות אלה הפכו עם הזמן לרכוש פרטי של מנהיגיהם, והיו"ר נחוש לערוך שינויים מרחיקי לכת".

תאריך:  27/07/2007   |   עודכן:  27/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת חקירה: חמאס חדר למנגנון הביטחון הפלשתיני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון הפתח קורא לפעיליו להתגייס לפעילות מחאה נגד שלטון החמאס ברצועת עזה ולא לחשוש להתעמת עם פעילי התנועה    ממשלת החמאס מקימה מנגנון ביטחון חדש לצד הכוח הביצועי כדי לחזק את שליטתה הביטחונית
עומר כרמון
155 קברי חיילים יהודים שנהרגו בקרבות בעזה במלחמות העולם, שופצו ונוקו בימים האחרונים בלב חמאסטן    הקברים מסומנים בסמלי מגן דוד ובכיתוב באותיות עבריות
רשימות נוספות
עבאס קרא לבחירות מוקדמות ברשות  /  הילה רפופורט
לראשונה: חמאס מודה - "טעינו"  /  יהונתן דחוח-הלוי
עזה: חמאס צונח בסקרים  /  הילה רפופורט
פתחלנד היום חמאסטן מחר  /  גורי גרוסמן
פיוס לקראת עימות  /  יהונתן דחוח-הלוי
לכודים בכישוף   /  ד"ר גיא בכור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il