X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קבע בית משפט השלום בתל אביב ודחה את תביעתה של חברת סלקום "התובעת מספקת שירותים לציבור הרחב וכחברה שכזו אסור לה להתנהג באטימות ובצורה טכנית כלפי לקוחותיה... מצפים ממנה שלא תנהג לפי הנורמה של 'זאבים זה לזה'"
▪  ▪  ▪

חברת סלקום תבעה את ציונה לב, בגין אי-כיבוד הוראת קבע על-ידי הבנק. למרות שהחוב הנתבע עמד על כ-2,600 ש"ח ולמרות שכבר הוצע לסיים הפרשה בתשלום של 2,000 ש"ח, התעקשה סלקום לקבל את שאר החוב, תוך התנהלות, שבין שורות פסק-הדין, ניתן להבין כי לדעת השופט מנחם קליין, היתה לא פחות ממבישה. עד כמה? עד כדי כך, שהשופט החליט שפסק-הדין יומצא למנכ"ל סלקום בעצמו. כנראה שירות לקוחות אינו מסתיים בטלפון.
סלקום טענה, כי עקב סירובו של הבנק לכבד את הוראת הקבע נוצר חוב על מכשיר הטלפון ודיבורית וכן חשבוניות שלא שולמו. בנוסף טענה, כי מאחר שניסיונותיה להשיג מציונה לב אמצעי תשלום אחר עלו בתוהו, נאלצה להגיש את התביעה.
ציונה לב טענה, כי החוב ההתחלתי היה למעלה מ-4,000 ש"ח. לאחר מות בעלה ניגשה לחברה, שילמה כ-1,800 ש"ח נגד חיבור המכשיר שנותק ומסרה לנציג סלקום הוראת קבע חדשה. מכאן טענה, כי סלקום התרשלה והיא מצאה עצמה במצב אבסורדי, בו חויבה בקנסות ובמלוא עלות המכשיר, במקום פריסת מחיר רכישתו על-פני 36 תשלומים, כפי שסוכם עם סלקום.
השופט דחה את התביעה בעילות מספר, אשר יש בהן להבין כי התנהלות סלקום בעניינים המשפטיים אומרת 'דרשני'. נטל ההוכחה מורכב משניים - נטל הבאת הראיות המבססות את כתב התביעה בפני בית המשפט וכן נטל השכנוע שנתקיימו כל העובדות (הנתמכות בראיות) המהוות את עילת התביעה ושיש בהן כדי לזכות בסעד המבוקש. יש לזכור, כי התובע הוא בבחינת 'המוציא מחברו עליו הראיה' ובמשפט האזרחי הנטל הוא הוכחת הגרסה "המסתברת יותר". בענייננו, סבר השופט כי יש להעדיף את גרסת ציונה מהטעמים הבאים:
  • ראשית, החליפה סלקום את תצהיר העדות הראשית שלא כדין וללא אישור ואם לא די בכך, בהצהירה שאינה מכירה את ציונה. נציג השירות לא הובא כעד למרות שהיה היחיד שיכל לחזק או לסתור הטענות שהועלו.
  • שנית, סלקום לא יכלה להתייחס להוראת הקבע שהוצגה בפני בית המשפט על-ידי ציונה לב, החתומה על-ידי הבנק. ראיה זו חיזקה את התרשלות סלקום, שלא הצליחה כלל להוכיח כי הוראת הקבע לא כובדה. משטענה זו של סלקום הועלתה בעלמא ללא סתירת טענות ציונה, קיבל השופט את טענת ציונה.
  • שלישית ואולי חשוב מכל, תום-הלב בחוזים. סלקום טענה, כי בעקבות אי המצאת אישור תשלום בתוקף, היתה זו זכותה לבטל את השירות לציונה. למרות שציונה עוד ניסתה להגיע לעמק השווה, בחרה סלקום לא להתייחס להצעתה. על תום הלב אמר נשיא בית המשפט העליון (בדימ.) אהרן ברק, כי תום לב אין משמעו "אדם לאדם - מלאך", אלא "אדם לאדם - אדם". זאת בעוד סלקום התנהגה כ-"זאבים זה לזה".
מוסיף השופט ומביע את הסתייגותו מאופן הפעולה של סלקום בעניין תיקייה המשפטיים, המפוזרים בין משרדי עורכי-דין, אשר מצביעה כנראה על חוסר במדיניות מסודרת 'המוכתבת מלמעלה'. תיק זה הוכרע אך ורק על-פי הדין ללא התחשבות בצדק החלוקתי. השופט מוסיף ומדגיש, כי בדיון המוקדם הוצע כי ציונה תשלם 2,000 ש"ח והחוב יסולק. במקום שסלקום יסכימו לתשלום של מעל ל-75% מסכום התביעה (כ-2,600 ש"ח) העדיפה החברה להתעקש "לקבל עוד כמה מאות שקלים מאישה קשת יום שלא פשעה בדבר".
לסיום הוסיף השופט: "מן הראוי שחברה גדולה ומכובדת כתובעת בתיק זה, תסדיר הנחיות אחידות וברורות לכלל המשרדים המייצגים אותה בבית המשפט, בכדי למנוע מצבים מביכים כפי שצוינו לעיל וראוי גם ששיקולי חמלה יובאו במסגרת השיקולים בעת מו"מ לפשרה בתיקים מעין אלו".
לסיכום, כנראה גם החברות המכובדות ביותר צריכות לשמור על רמת שירות ולא לקחת את לקוחותיהן כמובן מאליו.

פס"ד א 706795/06 סלקום ישראל בע"מ נ' לב ציונה
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד העוסק במשפט מסחרי-מיסויי
תאריך:  28/07/2007   |   עודכן:  28/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סלקום נהגה בחוסר תום לב"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
סלקום חברה עבריינית..
כמו כולם  |  28/07/07 13:08
 
- תגובה ל"כמו כולם" - אתה צודק
moti @ ........  |  2/10/07 18:58
 
- אין התיחסות לתלונות
ZER  |  28/02/08 17:40
2
סלקום גנבה אותי
יעקב נעים  |  6/09/07 05:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הניו-יורק טיימס: ארה"ב מקדמת עסקת נשק בשווי 20 מיליארד ד' עם סעודיה וכמה משכנותיה    הסיוע הצבאי לישראל יוגדל ל-3 מיליארד דולר לשנה, למשך 10 שנים
עומר כרמון
מיוחד לגולשי Nfc: אספנו עבורכם את החזיות המפתות בהיסטוריה: חזיות משובצות זהב ויהלומים שנמכרות במיליוני דולרים, וכאלה ששוות לא פחות משום שקורניקובה לובשת אותן
ליזה ללוצשווילי
האדומים של גיא לוזון נפרדו בתיקו עם הקבוצה מהליגה השניה באנגליה במשחק אימון אחרון במחנה באוסטריה. וואליד באדיר כבש להפועל בדקה ה-12
אופירה אסייג
קפטן מכבי ת"א אמר לספורט 99 בשיתוף ONE: "בעונה שעברה לא הכרזנו, השנה זו המטרה. יחד עם זאת, אנחנו בונים סגל שיהיה לכמה שנים קדימה"
הילה רפופורט
60% מהמשיבים בסקר אינטרנטי שנערך בקרב נוסעי הרכבת התחתית בניו-יורק דיווחו כי הוטרדו מינית במהלך הנסיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il