X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית בודקת תלונה נגד פסיכיאטר שקבע כי פדופיל שהתעלל בפעוטות פותה על ידיהם
▪  ▪  ▪
[צילום: משטרת ישראל]

יו"ר הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית, פרופ' א. רכס, פתח בבדיקת תלונה שהוגשה על-ידי מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, נגד רופא פסיכיאטר ששימש כעד מומחה מטעם ההגנה במשפטו של פדופיל.
אחרי שתי שעות שיחה ולמרות שהפדופיל הורשע על-פי הודאתו בהתעללות מינית ובמעשי סדום בחמישה פעוטות, קבע הפסיכיאטר, כי לא ניתן לומר באופן חד-משמעי שמדובר בפדופיל וכי הוא "פותה על-ידי קורבנותיו".
לטענת קדמן, מדובר ב"התנהגות בלתי נסבלת" ובהפרה בוטה של כללי האתיקה, המחייבת נקיטת צעדים משמעתיים נגד הפסיכיאטר. הלשכה לאתיקה חייבה את הפסיכיאטר למסור תגובתו לתלונת קדמן בתוך 21 יום.
הילדים "תבעו ממנו שירות מיני"
מדובר במקרה חמור במיוחד של פדופיל, עוזר למלמד בתלמוד תורה חרדי לפעוטות, שהורשע על-פי הודאתו בשורה של עבירות מין חמורות שביצע במשך שנים בחמישה קטינים, ארבעה מהם אחים, בעת שהיו נתונים לפיקוחו.
המקרה נחשף על-ידי אמם של ארבעת האחים, שבעדותה בבית המשפט סיפרה כי במשך שנים לא הבינה מה עובר על ילדיה ובתמימותה כאשר בנה הפעוט אמר לה בשעתו שהרבי "חונק אותו בגרון", היא קיבלה את ההסבר שנתן לה מנהל תלמוד התורה שמדובר "במעשה התלוצצות".
בהסכמת הורי הנפגעים הציעה הפרקליטות עסקת טיעון שבמסגרתה קיבלו הורי הקורבנות 70 אלף דולר שהיו נחוצים להם לטיפול בילדיהם ואילו התביעה הסכימה כי תעתור לתשע וחצי שנות מאסר בפועל. סמוך למועד הטיעונים לעונש ההורים הסכימו להפחתה נוספת בעונש תמורת 30 אלף דולר, אבל הפרקליטות דחתה את ההצעה.
הפדופיל מצדו לא הבין את חומרת מעשיו. בשיחתו עם קצין המבחן לא הודה שיש לו בעיה בתחום המיני והטיל את האחריות למעשיו על הקורבנות, שלדבריו "פיתו אותו שוב ושוב". הוא גם טען שמעשיו לא גרמו להם כל נזק שכן הם המשיכו את חייהם.
הפסיכיאטר מטעמו אימץ את דבריו ובחוות דעתו שהוגשה לבית המשפט קבע: "היותו [של הנאשם] פדופיל שנויה במחלוקת. מצד אחד הוא יכול להתעורר מינית ממיניותם של ילדים, ומאידך הוא עבד שנים ארוכות עם ילדים ומעולם, עד כמה שאנו יודעים, לא יזם פעילות מינית פדופילית כלפי ילדים שבחסותו. גם במקרה הנוכחי הוא חווה את הקשר לפי התסריט הישן של חייו: מישהו תובע ממנו שירות מיני והוא אינו מגייס כוחות מנגד".
השופטים הזדעזעו מחוות הדעת הפסיכיאטרית
בית המשפט המחוזי בירושלים בהרכב של שלושה שופטים: צ.סגל, י. נועם ור.כרמל שגזרו את דינו של הפדופיל, הזדעזעו מחוות דעתו של הפסיכיאטר המומחה: "בפיו של המומחה לא היה מענה ענייני לשאלה כיצד הגיע למסקנה כי הנאשם לא יזם את האירועים ופותה על-ידי קורבנותיו, בשעה שהלה הורשע על-פי הודאתו במעשים מגונים ובמעשי סדום שביצע ביוזמתו בפעוטות וילדים רכים בשנים, בתדירות יומיומית ובמשך מספר שנים. צר לנו כי תשובותיו של ד"ר... [השם חסוי עקב הצורך להגן על הקטינים א.פ] בעניין זה הותירו רושם מביך בלשון המעטה, ובפרט כאשר בחקירתו הנגדית נאלץ המומחה לאשר כי בחוות דעתו ציין אך ורק את הגרסה ששמע מפי הנאשם לאחר שיחה של שעתיים שקיים עמו".
לנוכח חומרת מעשיו של עוזר ההוראה הפדופיל, החליטו השופטים לחרוג מעסקת הטיעון והטילו עליו חמש עשרה שנות מאסר בפועל, ושלוש שנות מאסר על תנאי לאחר שחרורו. כמו כן הורו כי עליו לפצות את ארבעת ילדי המשפחה המתלוננת, כל אחד ב-120 אלף שקל. עתה מבקש קדמן למצות את הדין עם הפסיכיאטר המומחה.

תאריך:  28/07/2007   |   עודכן:  28/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפסיכיאטר קבע: הקטינים פיתו את הפדופיל
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
כמה לא מפתיע...
סימון TLV  |  28/07/07 12:35
2
טירור שיפוטי (וקדמן נבל)
פלוני אלמוני  |  28/07/07 13:37
 
- למגיב מס 2
פ.א.  |  28/07/07 23:18
3
לזרוק את כל הפסיכיאטרים לכלא
מוסיקאי  |  28/07/07 13:43
4
טענה מוכרת בקרב פדופילים  ל"ת
ועוזריהם  |  28/07/07 13:44
5
הסתרת שם הפיכיאטר אינה מגינה
טובת הציבור דורשת  |  28/07/07 13:54
6
פסיכיאטריה - מקצוע שזמנו עבר
קרנית  |  28/07/07 14:22
7
מזל שיש עדיין צדק בבתי המשפט ל"ת
hen ת"א  |  28/07/07 20:19
8
גם בשמאות אפשר לקבל בכסף כל חו
מקיר  |  28/07/07 23:17
9
הוא לא כתב את זה בחינם.
דב בינדר  |  29/07/07 00:27
10
דחוף!!!
rel  |  29/07/07 00:28
11
תגובה על הפסיכיאטר ל"ת
hanna077  |  29/07/07 23:27
12
עד מומחה
גדי יערי  |  31/07/07 00:09
13
מזעזע! ל"ת
מזועזע!  |  26/08/08 14:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת פישביין
עמותת אומ"ץ טוענת כי בזמן ששימש כמנהל רשות החברות הממשלתיות, עמד אייל גבאי בקשר ישיר עם אחד מבכירי חברה אוסטרלית העוסקת בהקמת תחנות כוח ליצור חשמל ובמקביל, הוביל את ביצוע השינוי המבני בחברת החשמל ונחשף למידע רגיש של חברת החשמל
עו"ד אלי דורון, עו"ד אור שפר
כך קבע בית משפט השלום בתל אביב ודחה את תביעתה של חברת סלקום    "התובעת מספקת שירותים לציבור הרחב וכחברה שכזו אסור לה להתנהג באטימות ובצורה טכנית כלפי לקוחותיה... מצפים ממנה שלא תנהג לפי הנורמה של 'זאבים זה לזה'"
יואב יצחק
הניו-יורק טיימס: ארה"ב מקדמת עסקת נשק בשווי 20 מיליארד ד' עם סעודיה וכמה משכנותיה    הסיוע הצבאי לישראל יוגדל ל-3 מיליארד דולר לשנה, למשך 10 שנים
עומר כרמון
מיוחד לגולשי Nfc: אספנו עבורכם את החזיות המפתות בהיסטוריה: חזיות משובצות זהב ויהלומים שנמכרות במיליוני דולרים, וכאלה ששוות לא פחות משום שקורניקובה לובשת אותן
ליזה ללוצשווילי
האדומים של גיא לוזון נפרדו בתיקו עם הקבוצה מהליגה השניה באנגליה במשחק אימון אחרון במחנה באוסטריה. וואליד באדיר כבש להפועל בדקה ה-12
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il