X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חיזבאללה מפרסם כיצד נחטפו גולדווסר ורגב שלוש פצצות אר.פי.ג'י "גרמו לפציעתם" א-נהאר הלבנוני: רק אחד מהחיילים חי, השני מת מפצעיו
▪  ▪  ▪

גורלם של החיילים הישראלים, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, שנחטפו על-ידי חיזבאללה ביולי 2006, עדיין לוט בערפל. מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, מסרב למסור כל מידע על מצבם של החיילים במו"מ המתקיים באמצעות מתווכים. על-סמך בדיקה שנערכה בזירת הפיגוע העריכו בצה"ל, כי שני החיילים נפצעו באורח קשה במהלך פעולת חיזבאללה. עכשיו מאשר החיזבאללה, כי החיילים אכן נפגעו.
העיתון א-נהאר הלבנוני, הניזון ממקורות דיפלומטיים גרמניים, מסר כי רק אחד משני החיילים הישראלים שרד את התופת. העיתון מפרסם (יום שבת), כי מדברי הדיפלומטים עולה כי "אחד האסירים עדיין בחיים, והאחר - מת".
חיזבאללה: כך בוצעה החטיפה
לרגל ציון שנה לחטיפה פרסם חיזבאללה בעיתון הלבנוני אל-אח'באר פרטים על הפעולה, השופכים אור על המבצע. יש בהם כדי ללמד על המאמץ של חיזבאללה לחטוף חיילים חיים ולהעניק להם טיפול רפואי מציל חיים במקרה של פציעה.
להלן עיקרי ההכנות לפעולה ומהלכה כפי שמתוארים בכתבה:
  • המטרה - חטיפת חיילים חיים. ההנחיה לכוחות: לא להרוג את כל החיילים.
  • איסוף מודיעין ממושך - ההכנות לפעולה נמשכו לפחות ארבעה חודשים. במשך שבועות פעלה נקודת תצפית סמוך לאזור החטיפה ודיווחה באופן שוטף על פעילות כוחות צה"ל. באחד הימים הגיע האלוף אודי אדם עם משפחתו לנקודת החטיפה, ואולם הנסיבות לא התאימו לביצוע הפעולה.
  • עיתוי הפעולה - חיזבאללה קיבל מידע לפיו הגדוד הדרוזי אמור לקבל אחריות על הגזרה תוך 48 שעות. מידע זה דרבן את הארגון להאיץ את ההכנות לפעולה. בצד הישראלי ניכרה התרופפות בערנות.
  • הכוחות המבצעים - לצורך המבצע הוכנו ותורגלו מספר כוחות. כוח אחד היה אמון על ירי הנ"ט לעבר כלי הרכב הצבאיים. כוח אחר קיבל את משימת החיפוי באמצעות מקלעים קלים ובינוניים. כוח נוסף שיתק את העמדות הצבאיות הסמוכות העשויות להשפיע על הפעולה. כוח הפריצה היה מופקד על פיצוץ השער בגבול במטען חבלה, סיוע לכניסת הרכב המיועד לנשיאת החיילים החטופים, אבטחת גזרת הפריצה ופתיחת הדלתות של כלי הרכב הצבאיים.
  • הסוואת הפעולה - כל כלי הרכב בהם עשה חיזבאללה שימוש היו מוסווים ככלי רכב אזרחיים על0מנת שלא לעורר חשד אצל המודיעין הישראלי.
  • סיוע רפואי - כלי רכב ייעודיים ובהם ציוד רפואי המתינו סמוך לגזרת הפעולה על-מנת לטפל בפצועי חיזבאללה ובחיילים החטופים. כמו כן, הוכן חדר ניתוח לטיפול בפציעות קשות של השבויים ומקררים מיוחדים לשמירה על גופות במקרה שהחיילים יהרגו בפעולה.
  • מהלך ההתקפה - "כאשר היעד הגיע לשטח ההשמדה" ניתנה ההוראה לפתוח באש. כלי הרכב השני בסיור ספג פגיעה ישירה של טילי נ"ט ולא נראתה ממנו כל תנועה. הירי לעבר כלי הרכב המוביל לא נועד להשמיד אותו כליל על-מנת לאפשר חטיפת חיילים בעודם בחיים. נורו שלוש פצצות אר.פי.ג'י. לעבר ההאמר בצד בו ישבו רגב וגולדווסר "והן גרמו לפציעתם". שני חיילים אחרים הצליחו להימלט, מצאו מחסה במקום סמוך ולא ליזום מגע עם כוחות חיזבאללה. "הכול קרה תוך פחות מדקה. שני החיילים האחרים נפצעו בפציעות שונות. קבוצת לוחמים התקרבה לעבר כלי הרכב שנשרף וסחבו ממנו את שני החיילים גולדווסר ורגב כדי להעביר אותם ברכב בהקדם האפשרי ליחידת ההחלפה במקום בטוח. לא עבר זמן רב עד אשר שני השבויים הגיעו למקום זה".
  • הדיווח לנסראללה – "תוך פחות משעה לאחר תחילת הפעולה קיבל נסראללה את הדיווח: 'המתנה הגיעה'... ההנהגה הצבאית של חיזבאללה הגיעה לאחר זמן קצר למשרדו של נסראללה על-מנת לצפות בסרט הוידיאו שתיעד את הפעולה".

תאריך:  28/07/2007   |   עודכן:  29/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
א-נהאר: אחד החיילים החטופים מת
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שטויות של החיזבללונים הטמבלים!
תעמולת שווא!  |  28/07/07 20:04
 
- התעללות במשפחה
חבל מאוד  |  29/07/07 07:32
2
למה נסראללה עדיין חי?! ל"ת
שריס  |  28/07/07 21:57
3
ראשית יש לבדוק את ההפקרות של צ
פלילי  |  28/07/07 23:34
4
משתפ"ים
ע.ג1  |  28/07/07 23:50
5
דיסאינפורמציה מכוונת
paganus  |  29/07/07 06:00
6
אולמרט הצהיר שספק אם החיילים ב
סטיבס ניו-יורק'  |  29/07/07 06:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
ראש ממשלת צרפת לשעבר דומיניק דה-וילפן חשוד בניסיון לזייף ראיות שנועדו להפליל את נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בעבירות של שוחד והלבנת הון
הילה רפופורט
שר ההסברה הפלשתיני דיווח כי ישראל הסכימה להתיר ל-6,000 תושבי רצועת עזה, שנמלטו למצרים עקב השתלטות החמאס על הרצועה, לשוב לבתיהם דרך מעבר ארז
ניר יהב
לאחר שובו מביקור בישראל, אומר שר החוץ המצרי: "מדינות ערב ממתינות כעת לתשובה מעשית מישראל בנוגע לחידוש המו"מ כהכנה להסכם להקמת מדינה פלשתינית"
איילת פישביין
הלשכה לאתיקה בהסתדרות הרפואית בודקת תלונה נגד פסיכיאטר שקבע כי פדופיל שהתעלל בפעוטות פותה על ידיהם
איילת פישביין
עמותת אומ"ץ טוענת כי בזמן ששימש כמנהל רשות החברות הממשלתיות, עמד אייל גבאי בקשר ישיר עם אחד מבכירי חברה אוסטרלית העוסקת בהקמת תחנות כוח ליצור חשמל ובמקביל, הוביל את ביצוע השינוי המבני בחברת החשמל ונחשף למידע רגיש של חברת החשמל
רשימות נוספות
"גולדווסר מוצג כאשם בחטיפתו"  /  איציק וולף
"למדתי מחיזבאללה שהחטופים בחיים"  /  הילה רפופורט
"החיילים נחטפו בעודם בחיים"  /  עידן יוסף
מטרות המלחמה  /  עו"ד אברהם פכטר
שיר לקרנית גולדווסר  /  ערבה בובליל
ערכים להצבעה?  /  ניסן יואלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il